به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
بسیاری از نمایندگان از فرصت حضور وزرا در صحن، نهایت استفاده را کردند و مشکلات منطقه‌ای خود را مطرح نمودند و امضا و دستور می‌گرفتند
"خیبرآنلاین" - دکتر محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حاشیه‎های جلسه رای اعتماد به چهارمین وزیر پیشنهادی علوم دولت یازدهم را با ادبیاتی جالب توجه به رشته تحریر درآورده است.

به گزارش رجانیوز، وی نوشته است: ساعت 7/40 دقیقه به مجلس رسیدم. سراغ سیستم و نمایشگر ثبت موافق و مخالف رفتم وقتی ثبت نام کردم اسامی را مشاهده کردم. دیدم همه عزم را جزم کرده‌اند.

یکی از نمایندگانی که دو روز قبل به من گفته بود رأی او منفی است به عنوان موافق ثبت نام کرده بود. سراغش رفتم گفت دکتر نیلی را می‌شناسد و سال‌ها با هم بوده‌اند. متعجب شدم که دو روز پیش رأی او منفی بود و امروز مثبت شده است. گفتم جل‌الخالق.

3- آقای دهقان وزیر دفاع وارد شد. عرض کردم ظاهرا مجلس تصمیم خود را گرفته است مواظب باشید به کسی نگویید رأی مثبت بدهد چون ممکن است برای تست شما سؤال کند.

4- به یکی از نمایندگان که نامش را به عنوان موافق دیده بودم، احوالپرسی کردم و معرفی کردم خیلی تلاش نکند فایده‌ای ندارد. گفت رأی من هم منفی است. متعجب شدم گفتم چرا؟ گفت: مدارکی را دیدم و نظرم برگشت.

5- یکی از موافقین در سخنرانی خود گفته بود کاش آقای نبویان مدارک را نشان می‌داد حاج آقای نبویان نزد ایشان رفت و توضیح داد وقت کم آمد. ولی این مدارک. وقتی مدارک را دید به حاج آقای نبویان گفت رأی منفی می‌دهد. این نشان می‌دهد که اطلاع‌رسانی به موقع چقدر مؤثر است و می‌تواند یک موافق مصمم را به یک مخالف تبدیل کند.

6- سراغ آقای آشنا مشاور رئیس جمهور را گرفتم چون شب قبل از رأی گیری به مجلس حمله کرده بود و موجب خسارت بیشتر به رأی دکتر نیلی شده بود. مسئولین دولت گفتند به او گفته شده حضور پیدا نکند تا نمایندگان بیشتر تحریک نشوند. حاج آقای حسینیان به بیرون صحن که می‌روند، ایشان را می‌بینند و همراه خود به صحن می‌آورند. باز هم معرفت این حاج آقای حسینیان عضو پایداری. این حرکت حاج آقای حسینیان از نوع و سیره پایداری بود.

7- نزدیک آقای دکتر باهنر رفتم (من همیشه به او دکتر می‌گویم چون خداوکیلی در موضوع لابی‌گری استاد است) و دیدم هر که از او سؤال می‌کند، جواب می‌دهد: "رد کن بره!"؛ دکتر باهنر دو عبارت دارد. وقتی می‌خواهد تشویق به رأی کند می گوید "بده بره" و وقتی می‌خواهد تشویق به رأی ندادن کند می‌گوید: "رد کن بره".

8- عمدتا نمایندگان با نشان دادن انگشت شست وارونه، نظر منفی خود را اعلام می‌کردند.

9- اکثر نمایندگان دکتر نیلی را فردی ناتوان و همراه شبهه یافته بودند و از اینکه نسبت به فتنه برائت نمی‎جست به شدت ناراحت بودند و متعجب.

10- از یکی از همراهان رئیس جمهور سؤال کردم چرا فرد مناسبی را معرفی نکردید. عقده‌اش باز شد و به شدت گلایه کرد که متأسفانه عده‌ای اصرار خاص بر عدم معرفی افراد توانمند دارند.

11- یکی از نمایندگان نزد دکتر صالحی آمد و به او گفت چرا شما را معرفی نمی‌کنند؛ اگر معرفی شوید بالای 200 رأی خواهید داشت.

12- چند نفر از همراهان رئیس جمهور ترجیح دادند بیرون صحن باشند. گفته می‌شد اینها از این معرفی ناراحت هستند.

13- بسیاری از نمایندگان از فرصت حضور وزرا در صحن، نهایت استفاده را کردند و مشکلات منطقه‌ای خود را مطرح نمودند و امضا و دستور می‌گرفتند.

14- معاونین امور مجلس سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تحرک چندانی نداشتند. این هم عجیب بود. دیدم یکی دو تا از معاونین از این معرفی ناراضی هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: