به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
جناب نجفی به نکته دقیق و جالبی اشاره می‌کند که نیاز به تأمل دارد زیرا یکی از وب‌سایت‌هایی که این نامه در آن منتشرشده است، وب‌سایت محمد خاتمی است که در فتنه نقش مؤثری ایفا کرده است و بنابر نظر نجفی وب‌سایت محمد خاتمی هدایت‌شده از خارج از کشور است
"خیبرآنلاین" - مجلس شورای اسلامی ایران، روز گذشته در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رأی اعتماد به نیلی احمد‌آبادی نداد و دولت باید برای مهم‌ترین وزارتخانه بدون وزیرش، شخص اصلحی را معرفی کند.

بازخوانی نامه‌ای که وبسایت محمد خاتمی می‌گوید نجفی آن را امضا کرده است// اماده انتشاربه گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود نبویان در جریان بررسی صلاحیت نیلی به‌عنوان مخالف، به سوابق وزرا و سرپرست‌های وزارت علوم در طول این دو سال اشاره کرد و گفت: علی‌رغم اینکه توسط دولت شعار اعتدال داده می‌شود، اما شما (روحانی) اولین شخصی که برای تصدی وزارتخانه علوم معرفی کردید، میلی منفرد بود که او خود می‌گوید در اغتشاشات پس از فتنه بوده و بازداشت و سپس با وساطت عده‌ای آزادشده است،‌ من نمی‌دانم آیا آوردن اشخاصی که خود منشأ اغتشاش در دانشگاه هستند می‌تواند، آرامش به دانشگاه بیاورد؟

وی افزود: بعد از میلی منفرد، شما جعفر توفیقی را معرفی کردید که او نیز سخنران اصلی آن همایشی که در آن به‌دروغ اعلام می‌کند یکی از سران فتنه 24 میلیون رأی آورده اما نظام آن را دست‌کاری کرده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم گفت: بعد از توفیقی، فرجی دانا برای تصدی وزارتخانه علوم معرفی می‌شود که وی از افرادی که مجلس صلاحیت آن‌ها را به دلیل فعالیت در فتنه و اغتشاشات بعدازآن رد کرده بود، به‌عنوان معاونان خود منصوب می‌کند.

نبویان گفت: بعد از فرجی دانا، نجفی معرفی شد که وی نیز بعد از گذشت 2 ماه از سخنرانی مقام معظم رهبری، نامه‌ای را امضا می‌کند که نظام جمهوری اسلامی را وحشی خطاب می‌کند. آیا این‌ها با شعار اعتدال می‌سازد؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: از آقای نجفی زمانی که برای اخذ رأی اعتماد برای تصدی پست وزارت آموزش‌وپرورش معرفی‌شده بود، پرسیدم که آیا شما این نامه را امضا کردید؟ و او گفت من امضا کرده‌ام.[1]

بازخوانی نامه‌ای که وبسایت محمد خاتمی می‌گوید نجفی آن را امضا کرده است// اماده انتشاربعد از اشاره نبویان به امضای نامه توسط نجفی سرپرست کنونی وزارت علوم، نجفی با ارسال نامه‌ای به رییس مجلس، امضای هرگونه نامه در فتنه 88 را تکذیب کرد.

دکتر لاریجانی با توجه به نامه ارسالی از سوی نجفی گفت: دقایقی پیش سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نامه‌ای را به هیات رئیسه ارائه کرد که در آن اظهارات نبویان نماینده مردم تهران که در مخالفت با نیلی احمدآبادی صحبت کرده بود، تکذیب شد. همچنین نجفی در این نامه آورده است که من هیچ نامه‌ای را درزمینهٔ فتنه 88 امضا نکرده‌ام و قبلاً هم این را گفته بودم.[2]

به نظر می‌رسد منظور جناب آقای نبویان از امضای نامه در فتنه 88 علیه نظام، نامه‌ای باشد که سید محمد خاتمی در کنار فتنه‌گران در حصر و دیگر محکومان فتنه، در اعتراض به حوادث 88 خطاب به مراجع عظام نوشته‌اند که در همان روزهای رأی اعتماد به وزرای دولت یازدهم سند نامه منتشر شده بود. (اینجا)

این اظهارات محمدعلی نجفی در حالی است که امضا و مهر تأیید وی برنامه‌ها و گفت‌وگوهايي دیده می‌شود که تنها اتهامات ثابت نشده نسبت به‌نظام در آن‌ها ديده مي‌شود.

نجفی همچنین در دفاع از خود در جریان رأی اعتماد در مجلس گفته است که "من قبل از نماز جمعه 29 خرداد هم مطیع بودم و شما یک شاهد پیدا کنید که من در راهپیمایی شرکت کرده‌ام." اما به این موضوع اشاره نکرده است که چرا روز شنبه 3 مردادماه 1388 یعنی دو ماه پس از بیانات شفاف مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد، زیر نامه‌ای را امضا کرده است که تظاهرات کنندگان و اغتشاش‌گران را مردانی شجاع و خداجو نامیده است.

امضا و تأیید آقای نجفی زیر نامه‌ای که در مردادماه 88 به‌صورت سرگشاده به مراجع عظام تقلید نوشته‌شده است با تأکید بر "مسالمت‌آمیز بودن راهپیمایی‌ها و تظاهرات خیابانی " آمده است که "دستگاه‌های امنیتی مصرانه در پی اثبات فرضیه‌های خیال‌پردازانه و سراپا اشتباه خود برای معرفی فعالان به‌عنوان عوامل وابسته به بیگانه و محرکان انقلاب مخملی هستند و از همین رو به شیوه‌های غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرشرعی اعتراف‌گیری توسل جسته‌اند. دستگاه‌های تبلیغاتی دولتی و به‌ویژه صداوسیما نیز در این پروژه شرکت کرده و با پخش اعتراف‌های نمایشی، سعی در اثبات این‌گونه اتهامات واهی به حرکتی مردمی دارد."

از سوی دیگر جناب نجفی در ادامه رأی اعتماد و بعد از مشخص شدن متن نامه، در جواب به سؤال چند نماینده مجلس درباره نامه اظهاراتی را بیان کرده است که با اظهارات روز گذشته نجفی یکسان است و نشان می‌دهد محمدعلی نجفی به‌صورت کاملاً شفاف و بعد از تاریخ 29 خرداد، از مواضع خود در حمایت از فتنه و فتنه گران کوتاهی نداشته است.

به سؤال و جواب جناب آقای نجفی در سال گذشته دقت کنید:

نمايندگان مجلس در سؤال خود از آقاي نجفي پرسيده‌اند: «پس از دفاعیات جنابعالی مطالبی در صحن علنی مطرح گردید که شبهاتی برای نمایندگان محترم که ضرورت دارد بااطلاع کامل رأی دهند، ایجاد کرده است. لطفاً در ارتباط با موارد زیر به‌صراحت و شفاف اطلاع‌رسانی فرمایید:

1- ایراد فرمودید نام میدانی که قرار بود به 9 دی تغییر یابد قبلاً به نام آیت‌الله حق‌شناس بوده و به حرمت نام ایشان با تغییر نام مخالفت کرده بودید. دوستان مدعی شده‌اند این میدان قبلاً به نام مالکی به نام حق‌شناس بوده و ارتباطی با مرحوم آیت‌الله حق‌شناس نداشته.

2- نامه سرگشاده‌ای منتشر گردید که نام جنابعالی به همراه تعداد دیگری در ذیل آن آمده است که در این نامه که به مراجع عظام منتشرشده است نکاتی مطرح‌شده که مطابق اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده و اهانت به ساحت مقدس نظام کرده است. مزید استحضار این نامه به تاریخ 26 جولای 2009 مصادف با 4 مرداد 1388 می‌باشد.

غلامرضا تاجگردون، غلامرضا اسداللهی، هادی قوامی، سیدهادی حسینی، محمود نگهبان سلامی، بهروز نعمتی، علیرضا سلیمی‌، محمدعلی مقیمی، علی مطهری، سبحانی‌فر، عباس صلاحی».[3]

جواب نجفي نيز در پاسخ به سؤال دوم: «نامه مورداشاره را نه‌تنها بنده امضا نکرده‌ام بلکه برای اولین بار هفته گذشته در جلسه کمیسیون آن را دیدم. این ترفند برخی سایت‌های هدایت‌شده خارج از کشور است که مطالبی علیه نظام تنظیم می‌کنند و نام عده‌ای از شخصیت‌های داخلی را برای اعتباربخشیدن به مطالب کذب خود درج می‌نمایند».

آقاي نجفي در جواب خود، به چند مورد اشاره مي‌كند كه براي روشن شدن موضوع، توضيحاتي ارائه‌ مي‌شود تا مردم خود به قضاوت بنشينند.

نجفی می‌گوید سایت‌های هدایت‌شده خارج از کشور مطالبی علیه نظام تنظیم و با درج اسم عده‌ای، به مطالب کذب خود اعتبار می‌بخشند.

جناب نجفی به نکته دقیق و جالبی اشاره می‌کند که نیاز به تأمل دارد زیرا یکی از وب‌سایت‌هایی که این نامه در آن منتشرشده است، وب‌سایت محمد خاتمی است که در فتنه نقش مؤثری ایفا کرده است و بنابر نظر نجفی وب‌سایت محمد خاتمی هدایت‌شده از خارج از کشور است.


نجفی امروز نیز در نامه‌اش به دکتر لاریجانی ادعا می‌کند که هیچ نامه‌ای را در جریان فتنه امضا نکرده است اما وب‌سایت محمد خاتمی اظهارات ایشان را تکذیب کرده و ثابت می‌کند محمدعلی نجفی پای این نامه را امضا کرده است و اگر این‌گونه نیست، نجفی باید به‌صورت رسمی اعلام کند وب‌سایت محمد خاتمی مطلب دروغ درج کرده است.



[1] http://www.icana.ir/Fa/News/265397

[2] http://www.icana.ir/Fa/News/265400

[3] http://khabarfarsi.com/ext/6199021

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
1
0
احتمالا هر دو!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
1
2
من کامل متن نامه را خواندم هیچ مشکلی نداشت، حالا شما دنبال بهانه هستید موضوع چیز دیگست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: