به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۳۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
هر توافقی که ناقض حداقل‌های ذکرشده باشد، به صورت عقلی و قانونی باطل و غیرقابل اجراست؛ حال این توافق در مسقط منعقد شده باشد یا در ژنو و وین و نیویورک و...
"خیبرآنلاین" - جواد ظریف و جان کری در حضور نمایشی و بی خاصیت کاترین اشتونی که دوران مسئولیتش در اتحادیه اروپا به پایان رسیده است، فردا و پس فردا در مسقط عمان با هم دیدار خواهند کرد تا شاید از پس این همه رایزنی فشرده با محتوای محرمانه و دادن امتیازات گسترده نقد از کیسه ملت ایران و دریافت کمترین امتیاز نسیه، بتوانند به توافق نهایی، پس از توافق ضعیف ژنو نایل آیند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، انتخاب غیرمنتظره مسقط از سوی مذاکره کنندگان و سکوت وزارت خارجه ایران که طی 1/5 سال اخیر تبدیل به یک رویه عجیب برای این وزارتخانه شده است، و اعلام مکان مذاکرات از جانب مقام ها و رسانه های آمریکایی در ابتدای کار یک شوک روانی به نفع حریف ایجاد کرد اما اینک، زمان از دست دادن تمرکز برای تیم مذاکره کننده ایرانی نیست.

در حالی که نزدیک به 2 هفته تا پایان زمان توافق ضعیف ژنو و تمدید 4 ماهه آن باقی مانده است، به نظر می رسد جنگ روانی سازشکاران و بزک کنندگان آمریکا به عنوان دشمن شماره یک ملت ایران، شتاب بیشتری گرفته و تلاش می شود تا با تحت تاثیر قراردادن فضای عمومی کشور و دولتمردان، آنان را به یک توافق بدتر از ژنو ملزم کنند.

به همین منظور طی فاصله زمانی میان مذاکرات دوجانبه قبلی ظریف - کری تا مذاکرات هسته ای فردا در مسقط، چند حرکت روانی - رسانه ای شکل گرفت که مهمترین آنها در ادامه می آید:

- تشکیل کمپین بی خاصیت اما پرسروصدای "هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست" که ابتدا با عنوان هنرمندان در فضای مجازی اعلام موجودیت کرد اما در ادامه مشخص شد که از سوی یکی از اعضای شاخص وزارت خارجه به این جمع پیشنهاد شده بود و البته نهایتا با تکذیب حضور برخی هنرمندان در این جمع و عدم پیوستن سایرین، به سرعت از هم پاشید.

- فضاسازی رسانه ای پیرامون عقب نشینی آمریکا از موضوع تعداد سانتریفیوژها که قبلا عدد 1500 را اعلام کرده بودند اما اینک تا 6000 رضایت داده اند؛ این درحالی است که همینک تعداد سانتریفیوژهای فعال در ایران دورقمی است و طبق خطوط قرمز ترسیم شده برای تیم مذاکره کننده و نیز برپایه عقل و منطق، از دست دادن توانایی های بومی امری غیرممکن و بی تدبیری به حساب می آید.

- شکست حزب اوباما در انتخابات کنگره و تلاش رسانه ای برای القای این موضوع متوهمانه که اگر ایران با رییس جمهور فعلی آمریکا به توافق نرسد، جمهوریخواهان ناسازگارتر از وی بوده و در آینده، مشکلاتی برای ایران فراهم خواهد آمد. تمرکز گسترده بر این عملیات روانی در شرایطی صورت می گیرد که در دوران اوباما، مداخله آشکار و علنی آمریکا در مسایل داخلی ایران و تلاش برای از بین بردن نظام در فتنه 88 صورت گرفت، همچنین، تحریم های ظالمانه و ضدبشری ایالات متحده و مستعمرات سیاسی اش علیه ملت ایران با دستور و امضای اوباما برقرار شد، و نیز، اعلام رسمی و چندباره این موضوع از سوی اوباما و جان کری و وندی شرمن مبنی بر اینکه در مذاکرات هسته ای با شریک منطقه ای خود (اسراییل) کاملا هماهنگ هستند و این مذاکرات برای ارتقای سطح امنیت رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، نیات پنهانی دموکرات ها را افشا نمود و در ادامه، تجهیز و حمایت مالی، تسلیحاتی، انسانی و معنوی از گروهک های تروریستی مانند داعش که فضای امنیتی غرب آسیا را تحت تاثیر رفتارهای قرون وسطایی خود قرار داده اند، همه و همه حکایت از آن دارد که دولتمرد آمریکایی، خواه دموکرات باشد یا جمهوریخواه، سروته یک کرباسند و همگی، مستعمره لابی صهیونیست ها هستند.

- ارسال نامه اوباما به امام خامنه ای و افشای آن در حالی که از این نامه با تعبیر محرمانه یاد شده است! و...

مجموع مسایل فوق، بخشی از پازل بزرگ و پیچیده ای است که حریف کاربلد و متخصص عملیات روانی جهت تاثیرگذاری بر افکار عمومی در ایران آنها را طراحی و عملیات کرده اما مجددا تاکید می شود که اینک، زمان بازی خوردن و تکمیل قطعات افتاده پازل دشمنان ملت ایران نیست.

معامله با ضعیفترین دولت تاریخ آمریکا بی‌تدبیری است

تکلیف تیم مذاکره کننده کاملا مشخص است و جابجایی در مکان مذاکرات و تغییر سطح مذاکره از 1+5 با مذاکرات دوجانبه ظریف - کری نمی تواند مختصات ترسیمی عقلی و قانونی آنها را دچار خدشه نماید.

طبق معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای که به NPT معروف شده است، کف حقوق اعضای این معاهده کاملا مشخص و آشکار است و هیچکس حق عدول از آن را ندارد.

در ماده 4 این معاهده آمده: "هیچیک از این معاهده به نحوی تفسیر نخواهد گردید که به حقوق غیرقابل انکار هریک از اعضای آن به منظور توسعه تحقیقات، تولید و بهره برداری از انرژی هسته ای جهت اهداف صلح جویانه بدون هر نوع تبعیض و منطبق با مواد 1 و 2 این معاهده، خللی وارد نماید".

همچنین تاکید شده: "همه اعضاب این معاده متعهد می گردند که تبادل هرچه وسیعتر تجهیزات، مواد دانش و اطلاعات فنی را جهت مصارف صلح جویانه انرژی هسته ای تسهیل نموده و حق شرکت در این مبادلات را دارند. اعضای این معاهده در صورت توانایی باید انفرادی یا به اتفاق سایر اعضا یا سازمان های بین المللی در توسعه بیشتر استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح جویانه مخصوصا در قلمرو اعضایی که فاقد سلاح هسته ای می باشند و با توجه به نیازهای مناطق در حال توسعه جهان، مشارکت نمایند."

بنابراین، طبق معاهده NPT حداقل هایی که اعضای حاضر در این پیمان می توانند داشته باشند و هیچکس حق تعرض به آنها را ندارد عبارتند از: "توسعه تحقیقات، تولید و بهره برداری از انرژی هسته ای"، "تبادل تجهیزات، مواد دانش و اطلاعات فنی"، "توسعه بیشتر استفاده از انرژی هسته ای". که از مجموع مسایل فوق به حق غنی سازی تا سطح موردنیاز اعضا مورد توجه قرار گرفته است.

با این حساب، هر توافقی که ناقض حداقل های فوق الذکر باشد، به صورت عقلی و قانونی باطل و غیرقابل اجراست؛ حال این توافق در مسقط منعقد شده باشد یا در ژنو و وین و نیویورک و...

حال، این توافق میان دو طرف باشد یا بین یک طرف با 1+5 یا با لابی سلطان قابوس شکل بگیرد یا در حضور نمایشی و بی خاصیت کاترین اشتون بیکار. مهم متن توافق است که باید دربرگیرنده کف حقوق اعضای NPT باشد.

بدین ترتیب، مجددا یادآور می شود که جنگ روانی شکل گرفته از سوی آمریکا و مستعمرات سیاسی، فکری و مالی اش تنها برای انحراف افکار عمومی و ایجاد نوعی ذوق زدگی و شتاب بی مورد (مانند آنچه در جریان توافق ضعیف ژنو شکل گرفت) ارزیابی می شود و قطعا تیم مذاکره کننده ایرانی که تاکنون بالاترین حمایت های داخلی را از مقام های ارشد نظام با خود همراه داشته است، تحت تاثیر این القائات قرار نخواهند گرفت.

آنان باید بدانند - و حتما می دانند - که آمریکا، شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران است. اگر این دشمنی همیشه موردتوجه قرار بگیرد، اسیر خط و خال ها و بازی "چماق - هویج" آنان نخواهند شد.

و نکته پایانی که تفسیر آن به فرصتی دیگر وانهاده می شود، ذکر این نکته است که در حال حاضر، دولت اوباما در ضعیفترین برهه در عرصه سیاست داخلی و خارجی به سر می برد. در انتخابات چند روز گذشته کنگره آمریکا تنها نزدیک به 30 درصد مردم این کشور مشارکت نمودند که حزب اوباما، در بین همین 30 درصد نیز در اقلیت قرار گرفت و این به معنای آن است که دولت فعلی آمریکا، فاقد مقبولیت حتی در بین مردم خود این کشور است. در عرصه بین المللی و منطقه ای نیز که نیازی به بیان نیست. با این شرایط، کدام عقل سلیم و مجموعه که نام "تدبیر" را بر روی خود نهاده، حیثیت و شخصیت خود و کشورش را بر سر توافق با دولتی شکست خورده و بدون پایگاه معامله خواهد کرد؟!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
علی جعفرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
4
3
از روزی که شعار مقدس مرگ بر آمریکا متولد شد معلوم شد آمریکا ضعیف تر از آن چیزی است که نشان می دهد . امام راحل ما با اسم رمز « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند » انقلاب را تا آخر رهبری کرد. این کلام خداست که طاغوتیان تکیه گاهی هستند به مثابه خانه عنکبوت که سست ترین بناهاست. جای تاسف دارد که برخی این طاغوتیان را کدخدا می دانند.
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
3
0
سلام. توهم یه چیز واقعیت چیز دیگری. نه گفتن راحته دیگه سردرد ندارد . ظریف سرشو بالا میگیره با قلدرم الدرم این کیه منم رستم پهلوان ..... تازه نیش کنایه حاج حسین و امثال شما هم نمی خوره .
اخرش چی ....
جیب شما از خزائن بی سئوال که همیشه پره . پاک ترین دولت هم دیدیم . تازه این گوشه ناچیزی هست که بیرن درز کرده اجر ما با شما روز قیامت .
جالبه امپراتوریهای جهان مثل چین و روسیه در مقابل امریکا بخاطر منافع ملی و کشورشون کوتاه میان مذاکره می کنند اونوقت ما شدیم سپر بلا هرچی ادم پا پتی نمک نشناسه ...
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
رزمنده! جان ااعصابتو کنترل کن تند هم نرو اسمتم عوض کن من پیشنهاد میکنم بجای رزمنده اسم جدیدت رو بنویسی {مفتون آمریکا}
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
0
3
اقای جعفر زاده به نظر شما الان ایران بیشتر برای امریکا سود داره یا ضرر.ایا احمدی نژاد با ان سیاستهای ش به امریکا و اسراییل بیشتر ضرر رساند یا سود.هر چی سلاح بود با عنوان ایران هراسی کردن تو پاچه عربها.حضورشونو تو منطقه بیشتر کردن.هر چی باج میخان از عربها دارند میگیرند.خوب برادر کجای این ایران منافع امریکا رو به خطر انداخته.مدت کوتاهی بالامون فشار اوردن همه چیز شد ده برابر ارزش پول ملی شد ارزش دستمال توالت.اگه خیلی فکر میکنی تو همه چی پیشرفت کردیم گول تبلیغات دروغین (...) رو نخور بهتره یک نگاهی به صنعت خودروسازی که همه چیز رو حتی جون مردمو دارن فداش میکنن شاید چیزی بشه و شده کارخانه گاری سازی که طبق اخرین امار بیش از نود درصد مردم از اون ناراضیند.کلا رفتن به غرب فاسد و تحصیل در ان جا و همچنین استفاده از امکانات بیت المال شده وظیفه اقازاده ها و مبارزه با استکبار و غرب و صبر در مقابل مشکلات و داشتان روحیه عاشورایی و تا یادن نرفته خواندن دعای فرج شده قسمت مردم عادی.کلام اخر در این مملکت اسلامی مردم در ارزوی محاکمه اقازاده ها و گردن گلفتها سالها دارند اتظار میکشند
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
علی آقا جهت اطلاع عرض میکنم
اسلحه و تجهیزاتی رو که بقول شما کردن تو پاچه عربها همگی کار کرده و دست دوم که نو سازی و صافکاری و رنگ شده هستند و با هر هواپیما و یا تاک و زره پوش و......... تعدادی زیادی هم بعنوان متخصص و تعمیر کار با دستمزد ماهیانه چندین هزار دلاری و لوازم یدکی کار کرده در پاچه عربها جای داده اند ومطمعن باش بهنگام نیاز هیچکدام کار نخواهد کرد زیرا که ناوگانشان در خلیج همیشه فارس حضور دارد هدفشان فقط و فقط نفت ارزان و دلارهای نفتیست مثل بده بستانیکه که قبل از انقلاب با ایران میکردند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
0
2
عباس اقامن نفهمیدم منظور شما چی بود.ایا نقد حرفهای من بود .در مجموع فرقی نمیکنه در هر صورت دارند از موقعیت ایران بهترین استفاده رو دارند میکنند.نقت ارزان حضور فعال فروش تسلیحات وووووو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: