به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۰
یکی از مهمترین مصادیق "پیشگیری از وقوع جرم" به نوع، روش و میزان برخورد با متهمین دانه درشتی بازمی گردد که انواع اتهامات را در پرونده خود دارند
"خیبرآنلاین" - سریال دادگاه غیرعلنی و دور از چشم مردم و مسئولان آقازاده معروف در میان اختلاف رسانه ها بر سر قسمت شانزده و هفده، همچنان مسیر خود را ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، در شرایطی که "پیشگیری از وقوع جرم" یکی از نکات اساسی و مهم مورد تاکید امام خامنه ای و آیت الله آملی لاریجانی به عنوان رییس قوه قضاییه مطرح بوده است، اما روند انتقادآمیز محاکمه مهدی هاشمی حکایت از آن دارد که توجه به نکته حایز اهمیت فوق در مورد این پرونده، به تجدیدنظر جدی نیازمند است.

براساس این گزارش، با توجه به حجم کیفرخواست بیش از 100 صفحه ای مهدی هاشمی که به اذعان وکلای وی، اتهامات بین المللی نیز در پرونده موکل آنها وجود دارد، همچنین، اتهامات گسترده اقتصادی- امنیتی و سیاسی مطرح شده، نوع رسیدگی به چنین پرونده سنگینی، قطعا باید در ترازی ملی مورد توجه قرار بگیرد.

سالهاست که مردم پیرامون آقازاده معروف، شایعات مختلفی را شنیده اند و از زمان اعلام محاکمه وی، موجی از خوشحالی در جامعه به وجود آمد تا نسبت به صحت و سقم مسایل مطرح شده، آگاهی یابند اما اینک شانزده یا هفده جلسه دادگاه، با نظر قاضی محترم پشت درهای بسته برگزار شده است و کمترین اطلاعاتی از نحوه محاکمه، اتهامات متهم، دفاعیات وی و وکلایش در اختیار نیست.

روند دادگاه آقازاده معروف را از مردم نظرخواهی کنید

قطعا یکی از مهمترین مصادیق "پیشگیری از وقوع جرم" به نوع، روش و میزان برخورد با متهمین دانه درشتی بازمی گردد که انواع اتهامات را در پرونده خود دارند. هرچه محاکمه این افراد شفاف‌تر، قاطعانه تر و البته عادلانه تر باشد، در پیشگیری از وقوع جرم های مشابه در سطح جامعه اثرگذارتر خواهد بود.

بدین ترتیب و با توجه به بی توجهی قاضی محترم این پرونده به مطالبه مردم و مسئولان نسبت به علنی شدن کیفرخواست متهم (که وکلای وی نیز موافقت خود با این مساله را اعلام کردند) به مسئولان دستگاه قضا پیشنهاد می شود به صورت محسوس یا نامحسوس، در سطح جامعه و اقشار مختلف مردم، نظرسنجی یا نظرخواهی برگزار کنند تا از میزان رضایت توده های مختلف ملت نسبت به روند فعلی دادگاه مهدی هاشمی و نیز، میزان پیشگیرانه بودن آن مطلع شوند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
3
3
تا همین جاشم خدا عزت بده به احمدی نژاد که شکند آن همه قدرت و شوکت را
بعدش درسته اسلام دین کاملی است اما خداوکیلی در ۱۴ قرن و اندی که از عمر شریفش گذشت تا کنون با چند تا آقا زاده ی منحرف بر اساس دستور خدا عمل شد
چند سالی امام علی خلیفه شد چنان در گیر حاشیه ها ش کردنند که نتوانست عدالت را پیاده کند بلایی سرش آوردنند که ضربه ی شمشسر بر فرق خود را رستگاری خواند
حالا هم که وضع معلومه تا جایی که وارثین پیامبران هم در انحراف آقایان جرعت گفتن را ندارنند
احمدی نژاد چهار تا حرف از انحرافشان زد یه روز دزدش کردنند ، روز دیگر دیوانه ، روزی سحر شده و روزی ساحر خواندش خداوند که طاقتش زیاده و فقط میدان می ده و راه. رهایی راهم نشان می دهد
خلاصه گر گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست
تا خر هست باید ازشون بار کشید و سوارشان شد
و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
درود علی جان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: