به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
هکرها به تازگی بیش از پیش به هک گوشی‌هایی با برنامه‌های اندروید علاقه مند شده‌اند تا بتوانند به اطلاعات و همینطور تصاویر شخصی افراد دست پیدا کنند.
"خیبرآنلاین" -  در دنیای فناوری امروز، هک سیستم های امنیتی یکی از مشکلاتی است که سازمان های مختلف با آن روبرو هستند. هکرها به منظور سرقت اطلاعات بارها شرکت های هوافضا، سازمان دفاع، ساخت و ساز، فناوری، بانک ها، شرکت های بزرگ مالی و اداری و بهداشت و درمان و ...  را مورد هدف قرار می دهند. در سال های اخیر، امریکا یکی از کشورهایی بوده که هدف هکرهای مختلفی از جمله هکرهای روسی و چینی قرار گرفته است.

به گزارش مهر،اما اخیرا، هکرها به گوشی های اندروید حمله ور شده تا بتوانند داده ها را هک یا به اطلاعات مالی مانند شماره حساب یا رمز ورودی اشخاص دست پیدا کنند. هک گوشی های اندروید به مهاجم اجازه می دهد تا به صورت ناشناس و گاهی بدون اینکه صاحب گوشی از آن اطلاعی پیدا کند از یک اپلیکیشن استفاده کرده و به اجرا و استفاده از همه برنامه ها دسترسی داشته باشد.

بنا به گزارش منتشر شده تنها در صورتی می توان به گوشی های اندروید دسترسی پیدا کرد که کاربر قبلا تنظیمات و امکانات پیش فرضی که روی گوشی بوده اند را برای ارتقاء یا نصب تنظیمات و امکانات جدیدتر تغییر داده یا در اصطلاح روت کرده باشد. ( روت کردن به منظور استفاده از امکانات بیشتر و برنامه های جانبی انجام می شود.)

کارشناسان شبکه و همینطور مسئولان امنیتی فضای مجازی به کاربران گوشی های اندروید توصیه می کنند برای در امان ماندن از خطرات هک شدن گوشی های خود بهتر است برنامه های مختلف را از بانک های نرم افزاری معتبر دریافت کنند تا در حین دریافت برنامه ها، ویروس های مختلفی را نیز به فضای داخلی گوشی های هوشمند وارد نکنند.

چندی پیش نیز  سیستم
IOS در محصولات اپل با چنین مشکلی مواجه شده بود. کاربران پس از دانلود برنامه های مختلف از بانک های نرم افزار چینی هدف ویروس های مختلفی با نام WirLurker قرار می گرفتند که همانند اسب تروی عمل کرده و ورود یک ویروس کوچک به معنای انهدام اطلاعات گوشی های اپل به حساب می آمد. در سال های اخیر، تلفن های همراه، لپ تاپ و تبلت ها تبدیل به هدفی مناسب برای هکرها شده اند که می توانند امنیت آنها را مورد هدف قرار دهند اما با کمی هوشیاری می توان از این حملات جلوگیری کرد.

برچسب ها: علاقه ، هکر ، گوشی ، اندروید ، فرد ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: