به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک مطالعه بین المللی در مرکز جراحی ستون فقرات نیویورک نشان می دهد که خواندن و نوشتن پیام کوتاه باعث آسیب جدی به گردن و ستون فقرات می شود.
"خیبرآنلاین" -  خواندن و نوشتن پیام متنی در تلفن همراه باعث وارد کردن فشاری معادل 27 کیلوگرم (60 پوند) روی گردن می شود و به ستون فقرات آسیب جدی وارد می کند.

به گزارش ایرنا،هنگام خواندن و نوشتن پیام کوتاه، ستون فقرات در وضعیت نامناسبی قرار می گیرد. گردن به طور طبیعی باید با مهره ها در یک خط صاف قرار داشته باشد؛ ولی در حالت خواندن و نوشتن پیام، گردن خیلی جلوتر از مهره ها قرار می گیرد.

تحقیقات نشان می دهد که این حالت نادرست باعث تحمل 27 کیلوگرم فشار روی گردن می شود که مرکز آن روی مهره C7 گردن است. مهره C7 بزرگترین و تحتانی ترین مهره گردن است. این مهره یکی از نشانه های برجسته اسکلت است و از پشت گردن بیرون زده و به راحتی قابل تشخیص است. زمانی که گردن به سمت جلو خم باشد و در درجات مختلف بچرخد، بیشترین فشار را متحمل می شود.

مدیر این پروژه تحقیقاتی در گزارش خود نوشته است که کاربران تلفن همراه، روزانه دو تا چهار ساعت با تلفن هوشمند خود مشغول پرسه زنی در شبکه های اجتماعی و نوشتن و خواندن پیام هستند ؛ این بدان معنیست که هر فرد به طور متوسط 1400 ساعت در سال، در حال آزار ستون مهره ها و به ویژه گردن خود است. این امر باعث سایش زودرس مهره ها، بروز آرتروز، پارگی و انحطاط مهره ها می شود که درمان آن نیازمند جراحی های پیچیده است.

پزشکان توصیه می کنند که هنگام کار با کامپیوتر و تلفن هوشمند، از قوز کردن و کشیدگی گردن به سمت جلو خودداری شود تا آسیب وارده به ستون فقرات کاهش یابد.



***استفاده موبایل بین 2 تا 4 ساعت در روز

روزانه هر فرد بین 2 تا 4 ساعت از موبایل خود استفاده می کند که با سری متمایل به سمت پایین.

دانشمندان این میزان فشار را در کل سال حساب کرده و به این نتیجه رسیدند که در سال، مهره های گردن تا 1400 ساعت زیر فشار هستند. این فشار باعث فرسوده شدن مهره های گردن و ستون فقرات می شود.

پژوهشگران به همین خاطر توصیه می کنند که افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند، بیشتر سعی کنند سر خود را راست نگه دارند. پیش از این ، تحقیقی درباره میزان فشاری که استفاده از موبایل بر گردن دارد منتشر نشده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: