به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: نزاع دو رأس مرال نر در پناهگاه طبیعت گردی لوندویل آستارا به مرگ یکی از آنها ختم شد.

"خیبرآنلاین" -  شهروز قلی نژاد خاطرنشان کرد: بر اثر نزاع دو رأس مرال نر و ورود شاخ‌های مرال بزرگ به قفسه سینه و ریه مرال دیگر، با وجود تلاش های مأموران و کارشناسان محیط زیست گیلان و دامپزشک، مرال مصدوم تلف شد.

به گزارش ایسنا،وی، مهمترین عامل مرگ مرال مصدوم را جراحات عمیق و خونریزی شدید عنوان کرد و ادامه داد: نزاع بین دو نر در حیات وحش، طبیعی است و این غریزه بیشتر در مرحله گاوبانگی و جفت گیری خودنمایی می‌کند.

قلی نژاد توضیح داد: اینگونه نزاع بین مرال های نر نیز در سال های گذشته در پناهگاه حیات وحش لوندویل رخ داده و به دلیل متفاوت بودن جراحات، حیوان مصدوم مداوا شده است.

وی با انتقاد از برخی رسانه ها که بدون بررسی موضوع، علت مرگ مرال مصدوم را تزریق مواد بی‌هوشی توسط تیم کارشناسی محیط زیست قید کرده بودند، تصریح کرد: مرگ مرال مذکور پیش از ورود تیم کارشناسی و دامپزشک صورت گرفت و شدت خونریزی پس از نزاع سبب شد تا گزارش سریع محیط بان جهت اعزام تیم کارشناسی به محل پناهگاه، اجازه مداوا را ندهد.

 پناهگاه طبیعت گردی و حیات وحش «لوندویل» با مساحت 1047 هکتار در جنوب شهر مرزی بندر آستارا واقع شده و از چند بخش جنگلی، جلگه‌ای، تالابی و ساحلی در نوار دریای خزر تشکیل شده است.

این پناهگاه در تاریخ 1352 به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده کشور شناخته شد و در تاریخ 21 مرداد 1354 براساس مصوبه 63 شورای عالی محیط زیست به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیوست.

از محوطه 200 هکتاری فنس کشی شده این پناهگاه، بالغ بر 60 هکتار به شکل محصور برای نگهداری 9 رأس مرال (3 نر و 6 ماده) و 6 رأس گوزن زرد ایرانی اختصاص یافته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: