به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰
وبلاگ "عصر انتظار"
"خیبرآنلاین" - نویسنده وبلاگ "عصر انتظار" نوشته است:

امروز در یک ماموریت کاری به یکی از شرکت‌های دانش بنیان در شهرک صنعتی بزرگ شرق اصفهان (سِگزی) رفتیم تا از مراحل تولید قطعات سفارش داده شده به این شرکت و میزان پیشرفت کار بازدید کنیم و رعایت الزامات فنی مورد نظر سازمان متبوع را در تولیدات آن شرکت مورد ارزیابی قرار دهیم. دلیل اصلی تصمیم به بازدید، تأخیر یک ماهه شرکت آ. ص. در ارسال قطعات سفارشی و عدم پاسخگویی دفاتر شرکت موصوف در تهران و اصفهان بود که نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده و پس از تماس‌های تلفنی فراوان موفق به صحبت با آقای مهندس ط و هماهنگی برای بازدید شدیم.
در بدو ورود به کارگاه آن شرکت، آقای ع با استقبال ما آمد و هنگامی که وارد سالن تولید شدیم در کمال ناباوری با یک سالن آرام و خاموش مواجه شدیم! آقای ع اینطور توضیح داد که اواخر سال قبل و اوایل امسال بیش از ۶۰ نفر در مجموعه آنها در شهرک صنعتی جی مشغول کار و تولید بوده‌اند و بویژه در زمینه تولید Ball Valve و «ریختگری دقیق» به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند و تنها تولید کننده Ball با اندازه ۶ تا ۱۶ اینچ در کشور بوده و هستند و حتی از نظر قیمت، تولیدات شان را با قیمتی مشابه قیمت قطعات وارداتی ازچین به خریداران عرضه می‌کنند و به همین دلیل مورد اقبال و بازدید کارشناسان و مسؤولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته‌اند و به آنها قول حمایت و پرداخت وام برای توسعه کار داده شده است و آنها نیز اقدام به خریداری کارگاه کنونی و یک کارگاه ریخته‌گری و آهنگری وسیع تر کرده‌اند که به ناگاه با خلف وعده نهاد ریاست جمهوری و بانک‌ها مواجه شده‌اند و چون سرمایه در گردش خود را برای خرید کارگاه جدید و پیش پرداخت برای کارگاه ریخته‌گری مصرف کرده بودند ناچار به توقف تولید و اخراج کارگران شده‌اند!
آقای ع که می‌گفت مدتی را در حوزه علمیه مشغول تحصیل بوده و با تشویق آقای مهندس ط و به عشق میهن و با نیت لبیک به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله) برای تولید ملی و مقابله با تحریم‌ها پا به عرصه تولید گذاشته بود و فکر می‌کرد که این دولت به شعارهای حمایت از تولید و توجه به صنایع داخلی عمل خواهد کرد، از عدم حمایت دولت گله‌مند بود و چندان امیدی به دولتی‌ها نداشت و علیرغم اینکه می‌دانست برخی از شرکت‌های دولتی بجای خرید از این شرکت داخلی، همان محصول را به کشور وارد می‌کنند، اما مصمم بود تا با گام‌هایی آهسته به پیش رود و بر همه بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها فائق آید همانطور که بر برخی تحریم‌ها غلبه کرده بود.
معتقدم تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی به کشور لطمه زده است؛ عدم حمایت از تولید کنندگان، وعده‌هایی که عمل نمی‌شود، مراحل دست و پا گیر ادارات دولتی، مدیرانی که فقط شعار می‌دهند، قوانین و مقرراتی که در شرایط کنونی موجب کندی یا توقف کار و معاملات و تولید می‌شود همگی بخشی از تحریم‌های داخلی هستند که بسیار مؤثرتر از تحریم‌های خارجی بوده‌اند!

عکس‌هایی از کارگاه و تولیدات شرکت آ ص

Ballهای تولیدی شرکت آ ص

IMG_۲۰۱۴۱۱۲۲_۱۱۲۸۱۹_2CS

والسلام علی من اتبع الهدی
محمد مهدی پوینده.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: