به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
در این شماره، بخش دوم عناصر گام اول مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ بخشی که قرار بود طی آن 1+5 در مقابل امتیازدهی های گسترده ایران، نسبت به انجام برخی اقدام­ های داوطلبانه متعهد گردد
"خیبرآنلاین" - طی روزهای گذشته دو قسمت از "خط به خط با دیوار کج" با بررسی متن توافق ضعیف ژنو (برنامه مشترک اقدام) منتشر گردید و امروز، سومین قسمت از بازخوانی توافقی که مذاکرات به بن بست کشیده شده جاری بر پایه های لرزان آن استوار گردیده، مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، در دو شماره قبلی که با تیترهای "توافق ژنو فرصت زیاده خواهی را به آمریکا هدیه کرد" و "در توافق ژنو، ایران را "سین جیم" کردند" منتشر شد، به مقدمه و نیز، بخش نخست عناصر گام اول که مربوط به اقدام های گسترده داوطلبانه(!) ایران در زمینه هسته ای بود، پرداخته شد.

در این شماره، بخش دوم عناصر گام اول مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ بخشی که قرار بود طی آن، سه کشور اروپایی، اتحادیه اروپایی به اضافه سه کشور دیگر، در مقابل امتیازدهی های گسترده ایران، نسبت به انجام برخی اقدام­ های داوطلبانه متعهد گردند.

مجددا یادآوری می شود عباراتی که با رنگ بنفش به نگارش درآمده اند، مربوط به متن "برنامه مشترک اقدام" است که در ادامه هرکدام، تحلیل مختصری به رشته تحریر درآمده اند:

- "سه کشور اروپایی، اتحادیه اروپایی به اضافه سه کشور دیگر، انجام اقدام­های داوطلبانه زیر را متعهد می گردد:

* انجام وقفه­ در تلاش­ها برای کاهش بیشتر فروش نفت خام ایران، به نحوی که مشتریان فعلی ایران بتوانند میانگین میزان فعلی از نفت خام­شان را خریداری نمایند. قادرسازی به بازگشت یک مبلغ مورد توافق از درآمد نگهداری ­شده در خارج. درباره فروش چنین [میزان] نفت، تحریم­های اتحادیه اروپا و امریکا بر بیمه و خدمات حمل و نقل مرتبط، تعلیق می­ شود.
"

دقت در عبارت فوق، چند نکته کلیدی را در اختیار افکار عمومی قرار می دهد:
اولا، طبق این متن، اعلام شده که تلاش ها برای کاهش بیشتر فروش نفت دچار وقفه خواهد شد؛ به عبارت دیگر، تحریم نفتی ایران در جای خود محفوظ و البته مستحکم شده و تنها حریف وعده داده تا در تلاش جهت تحریم بیشتر، فعلا وقفه ایجاد کند.
ثانیا، حریف حقوقدان غربی، در استفاده از کلمه به کلمه متن توافق، حساسیت فوق العاده ای نشان داده و از دست و دلبازی به سبک تیم مذاکره کننده ایرانی خودداری کرده است. برای مثال، در همین عبارت تعهد نداده که پرداخت دارایی بلوکه شده ایران در خارج را پرداخت می کند، بلکه با ظرافت اعلام کرده جهت پرداخت آن "قادرسازی" می کند! همچنین، مانند دیگر عبارات متن توافق ضعیف ژنو، هرگز به عدد آن مبلغ اشاره ای ننموده و تنها به این نکته بسنده کرده است که این مبلغ، پس از امضای "برنامه مشترک اقدام" به توافق طرفین خواهد رسید.
اما یک نکته بسیار مهم در همین عبارت نهفته شده و آن، اعتراف غربی ها به بلوکه کردن (دزدیدن) اموال متعلق به ایران در خارج از کشور است. بنابراین، در ازای متوقف کردن بخش اعظمی از برنامه های هسته ای ایران، وجه اضافه ای به کشور پرداخت نخواهد شد بلکه تنها قسمت کوچکی از دارایی دزدیده شده ایرانیان را (در صورت صحت در تعهد پرداخت) جهت عودت به کشور "قادرسازی" خواهند کرد.
ثالثا، درباره تعلیق بیمه و خدمات حمل و نقل مرتبط با فروش نفت نیز اگرچه رسانه های مختلف از عدم اجرای این تعهد سخن گفته اند، اما باید تیم مذاکره کننده پاسخ دهد که آیا در این رابطه راستی آزمایی صورت گرفته یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است، نتایج آن چه بود؟

توافق ژنو غرور ملی ایرانیان را تحقیر کرد

- "* تعلیق تحریم­های امریکا و اتحادیه اروپا بر:
^ صادرات پتروشیمی ایران و هم­چنین تحریم های خدمات مرتبط.
^ طلا و فلزات گران­بها و هم­چنین تحریم های خدمات مرتبط.
"

برخی کارشناسان مطلع در این زمینه معتقدند که صادرات محصولات پتروشیمی ایران در حال انجام بود و درج این عبارت تحت نام اقدام داوطلبانه 1+5 به عنوان یک امتیاز ویژه در مقابل امتیازهای نقدی که تیم مذاکره کننده به غربی ها داده است، محسوب نمی شود. همچنین، استفاده از عبارت "تعلیق" به جای "لغو" عدم دست و دلبازی حریف غربی در جریان "برنامه مشترک اقدام" را تایید کرده است. راستی آزمایی درباره این تعهد غربی ها را نیز به تیم مذاکره کننده می سپاریم؛ هرچند ظاهرا جهت شفافیت و اطلاع رسانی در اینگونه مسایل به مردم علاقه ای ندارند.

- "* تعلیق تحریم­های امریکا بر صنعت خودروسازی ایران و هم­چنین تحریم­های خدمات مرتبط."

یکسال از تعهد آمریکا در این زمینه می گذرد و اگر اقدامی صورت گرفته بود، قطعا عموم مردم آثار آن را در صنعت خودرو مشاهده می کردند.

- "* صدور مجوز تامین و نصب قطعات یدکی برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیرنظامی ایرانی و خدمات مرتبط. صدور مجوز بازرسی ­های مربوط به ایمنی و تعمیرات در ایران و هم­چنین خدمات مرتبط."

در این عبارت هم حریف کارکشته غربی، دخالتی آشکار در مسایل داخلی کشورمان کرده به نحوی که با خط کشی میان هواپیماهای نظامی و غیرنظامی، جهت ارایه خدمات تفکیک قائل شده است. گو اینکه هواپیماهای نظامی، متعلق به سرزمین ایران نیستند! نکته قابل توجه بعدی، عدم اجرای این تعهد طبق اعلام مسئولان و کارشناسان صنعت هواپیمایی کشور است به نحوی که در یکی از آخرین اعلام های آنان، تنها تعدادی دفترچه بی خاصیت به عنوان اجرای عبارت فوق به ایران تحویل داده اند.

- "* عدم تحریم جدید مرتبط با هسته­ ای توسط شورای امنیت سازمان ملل.

* عدم تحریم جدید مرتبط با هسته­ ای توسط اتحادیه اروپایی.

* دولت امریکا، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره، از تحمیل تحریم­های جدید مرتبط با هسته ای خودداری خواهد کرد
."

یکی از مسایل تلخ مندرج در متن "برنامه مشترک اقدام" نحوه پرداختن به موضوع تحریم های ضدبشردوستانه آمریکا و غرب علیه مردم ایران است. تیم مذاکره کننده که مهمترین هدف خود از مذاکرات جاری را لغو این تحریم ها اعلام کرده بود، اما در جریان متن توافق ضعیف ژنو نتوانست سخن خود را به کرسی بنشاند به نحوی که نهایتا با نگارش جملات فوق، اعلام شد که شورای امنیت، اتحادیه اروپایی و دولت آمریکا در چارچوب اختیارات اعلام شده، تنها از اعمال تحریم های جدید "مرتبط با هسته ای" خودداری خواهد کرد. این درحالی است که تحریم ها علیه ملت ایران تنها به بُعد هسته ای محدود نمی شود و ابعاد دیگری نیز دارد. تاسف بیشتر زمانی صورت گرفت که مشاهده شد اتحادیه اروپا و دولت آمریکا (با همان چارچوب اختیاراتی که مطرح شد) نه تنها به این تعهد نصف و نیمه خود جامه عمل نپوشانیدند، بلکه طی یکسالی که از اجرای توافق ژنو می گذرد، بارها تحریم های جدید هسته ای علیه ملت ایران وضع کردند. حال، چرا تیم مذاکره کننده نسبت به این مساله موضع موثر و عزتمندانه ای نگرفته، تامل برانگیز است.

- "* ایجاد یک کانال مالی برای تسهیل تجارت بشردوستانه برای نیازهای داخلی ایران با استفاده از درآمدهای نفتی ایران که در خارج نگهداری می ­شود. تجارت بشردوستانه محدود به تراکنش­ های [مالی] مربوط به غذا و محصولات کشاورزی، دارو، تجهیزات پزشکی و هزینه های پزشکی [انجام ­شده در] خارج می­ شود. این کانال مالی، هنگام ایجاد آن، بانک­های مشخص خارجی و بانک­های ایرانی که محدودیت برای آنها تعیین نشده، را در بر می گیرد.

این کانال هم­چنین می­ تواند اجازه دهد:
الف) تراکنش­های [مالی] مورد نیاز برای پرداخت تعهدات ایران به سازمان ملل متحد؛
ب) پرداخت مستقیم شهریه به دانشگاه ­ها و دانشکده­ ها برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج کشور تا یک مبلغ توافق­ شده، برای یک دوره شش ماهه.
افزایش آستانه برای اخذ مجوزهای اتحادیه اروپایی جهت تراکنش­های مالی برای تجارت موارد غیرتحریمی تا یک مبلغ مورد توافق
."

در ماجرای ایجاد کانال مالی نیز باید علی القاعده طی یکسال گذشته راستی آزمایی در این زمینه توسط تیم مذاکره کننده صورت گرفته و نتایج به اطلاع مردم و مسئولان رسیده باشد که حداقل در بحث دوم، چنین اتفاقی هرگز نیفتاده است. علاوه بر این، یکی از نکات بسیار مهمی که طیف گسترده منتقدان "برنامه مشترک اقدام" نسبت به آن ایجاد سوال کرده اند، بحث زیرسوال رفتن استقلال و حاکمیت ملی در جریان این توافقنامه است. یکی از نقاطی که به نحوی می تواند در بحث حاکمیت ملی تعرض ایجاد کرده باشد، به ماجرای کانال مالی اعلام شده در متن توافق بازمی گردد به نحوی که حریف اعلام کرده که تراکنش مالی در موارد مندرج در توافقنامه تنها در بانک هایی انجام خواهد شد که در نگاه آمریکا و غرب، دچار محدودیت نباشند! معنای دیگر این عبارت آن است که محل انجام تراکنش های مالی اعلام شده در توافق ضعیف ژنو را باید 1+5 تشخیص بدهد نه جمهوری اسلامی! آیا این مساله به حاکمیت و استقلال کشور خدشه ای وارد نمی کند؟

در رابطه با این کانال مالی، تجارت بشردوستانه ای که غربی ها آن را توام با تحقیر ملت ایران اعلام کرده اند، تمرکز و سخاوت ظاهری آنان بر صنایعی که ایران در آستانه خودکفایی و استقلال قرار داشته و نیز، راستی آزمایی پیرامون اجرای این تعهدات، گفتنی های بسیاری وجود دارد که از حوصله این نوشتار خارج است.

به هرحال، همانگونه که طی این شماره و شماره های قبلی "خط به خط با دیوار کج" مشاهده شد، 1+5 به سردمداری آمریکا و هدایت پشت پرده رژیم صهیونیستی، در مقابل اعمال توقف در پیشرفت های علمی، فنی و هسته ای کشورمان و حتی عقب نشاندن آن تا حد لزوم، تنها مشتی وعده نسیه و البته تحقیرآمیز را در متن "برنامه مشترک اقدام" گنجانده اند که از اجرای همان وعده های کوچک و ناچیز و ترحم برانگیز نیز سر باز زده اند.

در چهارمین شماره از "خط به خط با دیوار کج" به عناصر گام نهایی راه حل جامع مندرج در متن "برنامه مشترک اقدام" اشاره خواهد شد.

"خط به خط با دیوار کج" را در روزهای آینده نیز پیگیری نمایید.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
4
4
بابا ریس سر دسته ی عقلاست نگران نباشید ، نگرانی زود هنگام موجب نجات عقلا می شود
باید کمکشون کنید تا درست زیر بار شیاطین برونند بعد رهایشان کنید و بخندید به دوستداران کدخدای جهانی
بعضی یاشون که ادعای زیادی هم دارنند هنوز باورشان نمی شود که ملت شاه و دارودسته را بیرون انداختند می گویند مگرمی شود چنین کاری را کرد ژنتیکی نوکر صفت تشریف دارنند هیچکارشون هم نمی شود کرد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
1
5
خیبر عزیز که این متن را نوشته ای و تمام طرفداران و دلواپسان عزت این مردم تورا به همان خدایی که میپرستید فقط به این سوال من جواب منطقی بدهید.شما که این قدر نگران عزت مردم هستیدو دائما برای ان تجمعات خود جوش انجام میدهید چرا در مقابل شرکتهای خودروسازی که30 سال دارند ملت ایران را تحقیر میکنند سکوت کرده اید.بنده خدامگان ثبت نام کرده بعد از کلی دوندگی به او گفته اندیا پولت رابگیر یا سه تا پراید.ایا ظلم و تحقیر از این بالاترهم هست.وقتی بر اساس اخرین امار بیش از 90 درصد مردم ازخودروسازان ناراضی هستند جایی برای دفاع میماند.بنده رفتم ماشن تحویل بگیرم کلی مشکل داشت به من میگویند همین است میخواهی ببر میخواهی نبر.دلواپسان عزیزچرای صدای مظلومیت ملت در این موضوع را نمیشنوید؟راستی چرا درمقابل سفارت روسیه به خاطر نیروگاه بوشهر و موشک اس 300 تجمع نکردید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
2
میدونیم که مذاکرات واقعی بر سر نظام واز بین بردن تفکر خمینی است.اونا به کمتر از نوکری دوباره ایران رضایت نمیدن .اونا رو مهره های داخلی با روی پدر خوانده ها و جونیور و تیمش حساب باز کردن.چیزی که امریکا میخواد از کار افتادن ولی فقیه است.نه سانتری فیوزها!!!!!
his
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
2
3
وقتی خنده ها اقای خارج الماملک را میبینم یادش میافتم که به قول اون ضرب المثل اروپایی، وقتی کسی بهت حرکتی رو زد بی خود تقلا نکن سعی کن لذت ببری حالا این اقایان در حال لذت بردن هستن هی میگن خوش میگذره مذاکره را تمیدد بوکونیدش ده بوکونیدش ای وای بوکونیدش
احمقانه و گستاخانه است بعد از این همه ادعاها(دیوارهای تحریم ولو شد مذاکره ما میدونید یعنی چه یعنی غربیا نفهمیدند ما بریدم و خوردیم برد برد هی خوشحالیم ) بازم کم نمیارند البته سنگ پای قزوین رویت رنگین باد فکر کردی اینا کم میارند.زرشک هنوز نفتامون مونده قاجاریون ارام بخوابید فرزندانتان با پرچم بنفش بپاخواسته اند جاپای شما میگذارند ترکمن چای رویت را سپید میکنیم جای نگرانی نیست
امیدوارم بالاخره بفهمیم چه به سرمان امده و از خواب بیدار شیم خداحافظ 20 درصد غنی سازی اورانیم با قطره های خون احمدی روشنها و خداحافظ فردویی که هیچ بمبی قادر به اسیب رساندن بتو نبود ولی با یک امضا نابود شدی و سلام بر برق نفتی و گازی تا چند سال دیگه که به برکت بنزینهای الوده اگر زنده موندیم جای برق هیزم میسوزونیم نگران نباشید ملت شهر امن و امان است اسوده بخوابید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
2
اقای هیس لطفا هیس.اگه خیلی فکر میکنی انرژی هسته ای همه چیزه نگاهی به زندگی با عزت مردم کره شمالی بکن همه چیز اگر عاقل باشی دستت میاد.
عقلت کجا رفته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
0
1
به علی اقای عاقل! اول برو اطلاعاتتو در مورد کشوری که میخوای درموردش حرف بزنی زیاد کن بعد بیا نظر بده
اون کشوری که تو ازش میگی به خاطر انرژی هسته ای این روزگارش نیست بخاطر کمونیستی بودنش است تمام ساختمانها در شهر کره شمالی نگهبان و مامور حکومتی دارد و تمام مردم تحت کنترلند و در فقر کامل اقتصادی و خبری که حق استفاده از ابتدایی ترین امکانات ارتباطی را ندارند و یک حاکم مستبد که اجازه نفس کشیدن به ملتش را نمیده و ملت اجازه فکر کردن ندارند و اگر مسئولی خطایی کرد بدون هیچ گذشتی اعدام میشود نه بخاطر افتضاح قرار داد کرسنت وزیر شود. و نه بخاطر ازادی افکار هرکسی بتواند نظراتش را به راحتی بگوید. اقای علی اقا اینجا ایران است و ما قدرت فهم و شعور داریم و میفهمیم که اقایان در توافق هسته ای (...)
تو اگه راضی می شوی به خاطر راضی کردن خبیثترین ادمی که میشناسی از 20میلیون سرمایه زندگیت 15میلیونشو بدی تا در حالت خوش باوری ازت راضی بشه نشان میدهد که خیلی خنگی و رفقای عاقل شما ما 20درصد اورانیم را به 5درصد تبدیل کردند
پس نگو انرژی هسته ای که خون جوانای دانشمندمون پاش ریخته همه چیز نیست و کمی عاقل باش و کتاب داستانهای کودکیتو در مورد ادمای بد و دزد مرور کن تا شاید اون معصومیت دوران کودکیت عقلتو برگردونه و بفهمی با دزد سر گردنه توافق نمیکنند.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
1
0
عقل کل که فکر میکنی خیلی میفهمی ما با همین کشور کمونیستی رابطه ای حسنه داریم.در ضمن تو و رفقای ایکیو سانت به خاطر این بهانه کل مملکت را دچار رکود و بدبختی کردند.اگر چشمات سالمه برو و وضع جامعه رو نگاهی بنداز همه چی دستت میاد.برادران الکی نگران برای هزارمین بار میگم اگهخیلی نگران مردمید برید حق مردمو از بانکها و خودرو سازهای وطنی بگیرید .برید حقتون از روسیه توی نیروگاه بوشهر وموشک اس ۳۰۰ بگیرید.گرفتن حق از اجنبی پیشکش.یک سال تحریممون کردند پول ملی شد کاغذ توالت.ایکیوسان عزیز با شعار مملکت درست نمیشه.اینقدر حق مردم توی این کشور توسط سرکتهاب وطنی داره ضایع میشه که ده فرصت فکر کردن به حق هسته تی نمونده.
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
0
2
بنده با این نظرت که میگی کارخانه ها ی ماشین و بانکها و بعضی دولتها در حق مردم خیانت و ظلم را به اخرین حد رساندن قبول دارم ولی هرچی نگاه میکنم کسانی که این بلا را سر مردم میارن یمشت غرب پرست شهوتران هستن و برای اینکه به اهدافشون برسن یکی از این راهها صلح با شیطان بزرگ امریکاست پس کسانی که میگویند تا کی ناسازگاری با کدخدا به فکر منافع خودشون و گرین کارتاشونن و ما به جمهوری اسلامی اری گفتیم و هدفمون مبارزه با استکبار است پس بهتر بخاطر یه ماشین مگانتون کل انرژی هسته ای و منافع ملی را زیر سوال نبرید
و نکته دیگه اینکه اسمت علی است اگر امریکا مثل عراق به منافعش در این مملکت برسه مطمئن باش داعشیا نیز پشت سرشون برای بریدن سر تمام کسانی که اسمشون و ربظشون به علی (ع) است در راستای منافع امریکا وارد این مملکت میشن پس بهتر با این نوع افکارت یا اسمتو عوض کنی یا عقلتو درست کنی خیلی واضح است که شیعیان در کل جهان تنها هستند و کسی که به اسم شیعه دنبال توافق با این همه دشمن است مطمئنن شیعه نیست فکر کردی امریکا با این همه ناو و نیرو با این همه هزینه وارد خاورمیانه شده برای چی؟
اگر عاقل باشی و حوادث منطقتو میدونستی میفهمیدی که اون کافرای بی دین بیشتر به ظهور امام زمان ما اعتقاد دارن و تمام این همه لشکرکشیشون از ترس ظهور امام ماست که خودمان باورش نداریم یکمی عاقل باش همه چی رو کوچیک و اندازه گذران زندگیتو پر یا خالی بودن چیبت نبین
الان من زندگیمو دادم برای مسکن مهر بعد این همه سال دیشب 24 میلیون دولت اعتدالتون افزایش قیمت کیلویی داد ما هم درد مندیم و میفهمیم مشکلات را و عقلمونم خداروشکر میرسه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
1
0
میثم جان عجب تحلیلی.کسانی را دارند سالها به مردم ظلم میکنند را غرب پرست نامیدی.بسیار عالی چرا شما دلواپسان هیچ وقت علیه این غرب پرستان از خدا بی خبر هیچ وقت تجمعی خود جوش و اعتراضی همانند اعتراض به وضعیت حجاب انجام نداده اید.در ضمن شما که احتمالا مرجع تقلید میدانی و به بنده توصیه عوض کردن اسم را میکنی حتما میدانستی اگر حضرت علی بود چه بلایی سر خودرو سازها و بانکها در میاورد.چقدر راحت ضایع شدن سی ساله حق مردم و سوختن مردم در خودرو های وطنی را با یک ماشین مگان جمع بندی کردی.یا واقعا نمیفهمی یا خودت را به نفهمی زدی.برادر عزیز زمانی که مردم در ماشینهای پژو سوختند را صدایی از امثال شما بلند نشد.مگر جریمه دیر کرد حرام و جنگ با خدا حساب نمیشود و مگر شما اقای پر مدعا در قران نخواندی سرنوشت ملتی که در ان ربا و نزول جاری است چه میشود.برای این مورد چه کردی.کلام اخر اگر به رفتار معصومین نگاه کنی همان حضرت علی ع با غاصبان حکومتش و.همچنین قاتلان همسرش مدارا و همکاری میکرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: