به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس کل اداره استاندارد استان تهران در تشریح عملکرد هفت ماهه استاندارد تهران گفت: 47 هزار و 540 عدد انواع لبنیات شامل شیر، پنیر، بستنی، دوغ، خامه، ماست و کره توقیف شد.
"خیبرآنلاین" -  مسلم بیات امروز در نشست خبری آمار هفت ماهه بازرسی‌های استاندارد استان تهران را تشریح کرد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران،رئیس کل اداره استاندارد استان تهران با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال، 6689 مورد بازرسی توسط کارشناسان استاندارد انجام شده است گفت: این بازرسی‌ها در قالب طرح طاها و غیرطاها از واحدهای تولیدی، صنفی، خدماتی، آسانسور و زمین بازی صورت گرفته است. 

رئیس کل اداره استاندارد استان تهران با بیان اینکه مواد غذایی غیراستاندارد در تهران توقیف می‌شوند اظهار داشت: در جریان بازرسی‌های این اداره کل در قالب طرح طاها و غیرطاها از مراکز عرضه و تولید فرآورده‌های غذایی مشمول استاندارد اجباری، 4240 کیلو و 1220 بسته انواع فرآورده‌های گوشتی غیراستاندارد از ابتدای سال تاکنون کشف و توقیف شد. 

وی در تشریح لبنیات غیراستاندارد توقیف شده افزود: 47 هزار و 540 عدد انواع لبنیات شامل شیر، پنیر، بستنی، دوغ، خامه، ماست و کره توقیف شد. 

وی ادامه داد: همچنین بیش از 13 هزار عدد انواع نوشیدنی و 8 هزار و 400 بطری آبلیموی غیراستاندارد جمع‌‌آوری شد. 
 
* جمع‌آوری مصالح ساختمانی غیراستاندارد از بازار تهران 

بیات بر برخورد قاطع و قانونی باتولیدکنندگان و عرضه کنندگان مصالح ساختمانی غیراستاندارد تأکید کرد وگفت: بر اساس بازرسی‌های متوالی بازرسان این اداره کل از ابتدای سال تاکنون 3840 متر تیرچه، 19 هزار و 100 بلوک سیمانی و 37 هزار موزاییک غیراستاندارد در استان تهران شناسایی و توقیف شد. 

وی افزود: در این مدت معین همچنین 28.5 تن و 500 عدد میلگرد غیراستاندارد و 520 بلوک مادر و 2650 بلوک برش خورده پلی استایرن‌های غیر استاندارد از بازار جمع‌آوری شد. 
 
* ابطال پروانه 320 فرآورده‌ غیر استاندارد در 7 ماهه نخست امسال 

رئیس کل اداره استاندارد استان تهران، از بررسی دائمی کیفیت فرآورده‌های مشمول استاندارد خبر داد و گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد 320 فرآورده که دارای پروانه بودند و ملزومات استاندارد را رعایت نکردند ابطال شد. 

به گفته وی همچنین 134 پروانه استاندارد اجباری و 65 پروانه استاندارد تشویقی نیز در این مدت صادر و 1319 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و 61 پروانه استاندارد تشویقی تمدید شد. 
وی همچنین از تعلیق پروانه استاندارد 29 فرآورده‌ متخلف خبر داد. 
 
* توقیف بیش از 28 هزار عدد جعبه شیرینی غیراستاندارد در تهران 

رئیس کل اداره استاندارد استان تهران، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بازرسان به صورت هفتگی از شیرینی‌فروشی‌های تهران  بازرسی انجام می‌دهند گفت: در همین راستا در هفت ماهه نخست سال 28 هزار و 398 جعبه شیرینی و 62 تن کارتن غیراستاندارد توقیف شد. 

به گفته وی در سال گذشته حدود 17 تن مقوای غیراستاندارد از سطح بازار جمع‌آوری شد. 
 
 
*عملکرد 95 درصد ترازوهای تهران صحیح است 

بیات با اشاره به کالیبره کردن وسایل سنجش استان در سال گذشته اظهار داشت: نتیجه آزمون 32 هزار و 269 وسیله سنجش سبک و ترازوهای اصناف استان از جمله ترازوهای مرغی و دیجیتالی و ترازوی طلا فروشی‌ها در این مدت معین منطبق با استانداردهای مربوطه بوده است و کمتر از پنج درصد معادل 1549 وسیله سنجش مردود و از دسترس خارج شدند. 

به گفته این مقام مسئول تأییدیه‌های وسایل توزین و سنجش دارای تاریخ اعتبار یکساله‌اند که برای مصرف‌کنندگان قابل رؤیت است. 
 
* توقیف لوازم الکتریکی غیراستاندارد در تهران  

بیات از شناسایی و توقیف لوازم برقی غیراستاندارد از مراکز تولید، نگهداری و عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 هزار و 422 متر سیم، 5600 متر کابل، حدود هزار لامپ کم‌مصرف، ‌کابل آنتن و چهارراهی برق به دلیل غیراستاندارد بودن توقیف شد. 
 
* بیش از 99 درصد نازل‌های سوخت تهران دقیق عمل می‌کنند 

رئیس کل اداره استاندارد استان تهران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بیش از 11 هزار مورد آزمون بر روی نازل‌های سوخت در جایگاه تهران، در هفت ماه نخست سال جاری انجام شده است. 
 
وی با بیان اینکه نازل های سوخت تهران در سال گذشته هرکدام حداقل چهار مرتبه مورد آزمون قرا ر گرفته اند گفت: از تعداد نازل‌هی ازمون شده تنها 105 نازل (کمتراز یک درصد) مردود و از دسترس خارج شدند تا اصلاحات لازم بر آنها اعمال شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: