به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه برنامه اجرایی ایمنی راه های ایران در دست تهیه است، گفت: باتوجه به آمار بالاي تلفات ناشي از حوادث رانندگي در كشورهاي در حال توسعه، توجه بين‌المللي و منطقه‌اي به اين مهم و مطالعه و شناسايي ابداعات و اقدامات نوآورانه اين كشورها در حل مشكلات ايمني جاده‌اي اهمیت زیادی دارد.
"خیبرآنلاین" -  داود كشاورزيان در نخستین کنگره و نمایشگاه منطقه ای آسیا با موضوع حمل و نقل جاده ای که در  جزیره بالی اندونزی برگزار شد، اظهار داشت: اين كنگره با حضور 36 كشور جهان در قالب 7 موضوع كاري و 50 جلسه و نشست تخصصي به همراه نمايشگاه جانبي، 3 كارگاه آموزشي و بازديدهاي فني، توسط فدراسيون بين‌المللي راه IRF و با ميزباني وزارت امور عمومي و مسكن اندونزي با شعار "جاده‌هاي بهتر، جهان بهتر" به انجام رسيد.

به گزارش مهر،وی با بيان اين كه در روز دوم كنگره، نشستي عمومي با عنوان گزارش پيشرفت‌هاي آسيا درخصوص دهه اقدام براي ايمني جاده‌اي از سوي سازمان ملل متحد و ضرورت بررسي پيشرفت و اقدامات كشورهاي هر منطقه در پيشبرد و تحقق اهداف اين دهه برگزار شد، افزود: اين نشست با حضور نماينده بانك جهاني، مديركل ايمني راه‌هاي اندونزي، رييس پليس ترافيك اندونزي، معاون رئيس IRF و تني چند از مقامات دولتي كشورهاي آسيايي برگزار شد و هريك از اعضاي نشست پيرامون تجارب ملي خود در زمينه اجراي رويكردهاي دهه اقدام براي ايمني به ايراد سخنراني پرداختند.

معاون وزير راه و شهرسازي در اين نشست ضمن تقدير از دست‌اندركاران برگزاري كنگره و مسوولان كشور ميزبان طي سخناني، تصريح كرد: باتوجه به آمار بالاي تلفات ناشي از حوادث رانندگي در كشورهاي در حال توسعه، توجه بين‌المللي و منطقه‌اي به اين مهم و مطالعه و شناسايي ابداعات و اقدامات نوآورانه اين كشورها در حل مشكلات ايمني جاده‌اي از اهميت قابل توجهي برخوردار است.

وي در ادامه افزود: باتوجه به آمار تلفات جاده‌اي در دهه گذشته در كشور ايران، اقداماتي از جمله تهيه و پذيرش راهبرد ملي ايمني راه‌هاي ايران در كميسيون ايمني راه‌ها و تمركز برنامه‌ها بر كاربران جاده‌اي و تصادفات با بيشترين ميزان فراواني و شدت انجام شد، كه موجب كاهش قابل توجه آمار تلفات ناشي از حوادث رانندگي به ويژه جاده‌اي در كشور شده است.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به در دست تهيه بودن برنامه اجرايي ايمني راه‌هاي ايران مطابق با رويكرد سيستم ايمني بانك جهاني ابراز اميدواري كرد: روند پيشگيري از تلفات جاده‌اي در پنج سال باقيمانده از دهه اقدام براي ايمني كه با برنامه پنج‌ساله توسعه اقتصادي و اجتماعي و سياسي كشور نيز تطابق دارد، داراي كاهش مستمر و پيش‌بيني شده در برنامه باشد و در اين راه، كشور جمهوري اسلامي ايران از هرگونه كمك‌هاي فني و توصيه‌هاي كاربردي در سطوح بين‌المللي و منطقه‌اي استقبال خواهد كرد.

كشاورزيان با تأكيد بر پيام ايران به كنگره مبني بر لزوم توجه به مقوله ايمني جاده‌اي و حفظ جان همه‌ي انسان‌ها در مقابل مخاطرات و آسيب‌هاي ناشي از سوانح ترافيكي صرفنظر از اختلافات سياسي و فرهنگي خاطرنشان كرد: ساخت زنجيره موفقيت در اين حوزه تنها زماني محقق مي‌گردد كه حتي يك حلقه آن يعني هيچ كشوري از قلم نيفتد.

گفتني است در پايان اين نشست، ضمن ترغيب كشورهاي عضو به بهره‌گيري از تجارب ساير كشورهاي منطقه، استفاده از توصيه‌هاي بين‌المللي به ويژه به كار بستن رويكرد سيستم ايمني نظير آن‌چه در كشور ايران بدان عمل شده است، تأكيد شد.

فدراسيون بين‌المللي راه IRF در سال 1948 تأسيس شده و يك سازمان غيردولتي و غيرانتفاعي با هدف ترويج و بهبود توسعه و نگهداري بهتر، ايمن‌تر و پايدارتر راه‌ها و شبكه‌ جاده‌اي در سراسر جهان است.

اين فدراسيون از طريق همكاري با اعضاء و مخاطبان خود منافع اجتماعي و اقتصادي كه از شبكه‌هاي حمل و نقل جاده‌اي براساس طراحي خوب و محافظت از محيط زيست به دست مي‌آيند، را توسعه داده و با به‌كارگيري صحيح فن‌آوري‌ها و اقدامات مديريتي به حداكثر نمودن بازگشت اقتصادي و اجتماعي سرمايه‌گذاري‌هاي ملي جاده‌اي كمك مي‌كند.

در حال حاضر با داشتن 116 كشور عضو از 6 قاره كه جمهوري اسلامي ايران نيز با عامليت سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي عضو آن مي‌باشد، به ايجاد تغيير از طريق تأمين بهترين اقدامات و مشاوره‌هاي تخصصي جهت رويارويي با دنياي چندوجهي حمل و نقل امروز مي‌انديشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: