به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
بازخوانی رفتار زیگزاگی آقای خاص!
او و امثال وی مانند صادق زیباکلام، بیشتر از آنکه موردتوجه اهل سیاست باشند، مورد استقبال طنازان قرار گرفته اند
"خیبرآنلاین" - سخنان شاذ چند وقت اخیر علی مطهری که بعضا باعث انبساط خاطر را فراهم آورده است، همزمان بازتاب های متفاوتی در رسانه های داخلی و خارجی داشته؛ بازتابی که البته به جهت رفتار زیگزاگی وی، با تناقض رفتاری رسانه ها نیز مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، علی مطهری که بیشتر از هر چیز، به واسطه نام خانوادگی اش که یادآور عالم شهید، آیت الله مطهری(ره) شناخته می شود، اما طی سال های معروفیتش، به اندازه همه سال هایی که دشمنان اندیشه و تفکر شهید مطهری به وی حمله کردند، موفق به تخریب جایگاه آن عالم وارسته نزد افکار عمومی شده است.

براساس این گزارش، وی همزمان چند رفتار متناقض را از خود نشان می دهد؛ او درحالی که شدیدا نسبت به وضعیت فرهنگی، فکری و عقیدتی جماعت موسوم به اصلاح طلبان اعلام مخالفت جدی دارد، اما در فضای سیاسی نه تنها با آنها قرابت بسیاری پیدا کرده، بلکه در ساختارشکنی، بعضا از آن جماعت نیز تندتر قدم برمی دارد. و البته هیچگاه به این سوال مهم پاسخ دقیقی نداده است که مگر می شود گروهی، در فضای فرهنگی و فکری و اعتقادی لیبرال باشند، اما در فضای سیاسی، انقلابی و اسلامی؟!

رفتارهای متناقض علی مطهری البته به همین میزان محدود نمی شود؛ او روزی منتقد جدی رفسنجانی می شود و نسبت به ورود و دخالت اقوام وی در تمام شئون سیاسی و اقتصادی و تسلط بر اکثر مراکز حساس اقتصادی مثل وزارت نفت و معاملات مهمی که آنجا انجام می شود، لب به اعتراض جدی می گشاید و در برهه ای دیگر، هوادار خاص و پروپاقرص رفسنجانی می شود و برای کاندیداتوری مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری به در و دیوار می زند.

او روزی با لیست حامیان احمدی نژاد موفق به کسب رای مردم و حضور در مجلس می شود و در ادامه، با انتشار نامه ای سرگشاده، انتخاب احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری را از الطاف خفیه الهی که منجر به بازگشت انقلاب به مسیر اصلی خود شد، می داند، و روز دیگر، دکتر محمود را به عنوان هیزم بیار فتنه 88 معرفی می کند و طرح سوال از رییس دولت را امضا کرده و همچنان به تخریب وی ادامه می دهد.

وی در مصاحبه ای به صراحت سران فتنه را به جهت عدم تمکین در برابر قانون محکوم کرده و به عنوان بانیان اصلی ریخته شدن خون ها در آشوب های سال 88 معرفی می کند و اندکی بعد، برای آزادی آنان از حصر، تا حد پاره شدن حنجره به پیش می رود.

علی مطهری که تلاش می کند به عنوان مبلغ افکار شهید مطهری بزرگ شناخته شود، اما بی توجه به اندیشه های ناب آن یار صدیق ولایت و انقلاب، می کوشد تا با بیان سخنانی بعضا بزرگتر از دهانش، آن جایگاه رفیع، الهی و آسمانی را به چالش بکشاند تا شاید بتواند چند روزی بیشتر بر تیتر رسانه های زنجیره ای و ضدانقلاب جاخوش کند.

علی مطهری را جدی نگیرید

علی مطهری همین است؛ کلا نباید او را جدی گرفت. او و امثال وی مانند صادق زیباکلام، بیشتر از آنکه موردتوجه اهل سیاست باشند، مورد استقبال طنازان قرار گرفته اند. اینها می خواهند برای آینده سیاسی خود در جامعه، جایگاهی پیدا کنند و به اشتباه، راه رسیدن به آن جایگاه را در درگیرشدن با بزرگان دیده اند.

به سخنان، توهین ها، رفتار زیگزاگی و متناقض امثال علی مطهری به آرامی لبخند بزنید؛ در فضای سیاسی خشک و توام با عصبیت کنونی، حضور افرادی مانند او می تواند موجبات انبساط خاطر ولو کوتاه مدت را پدید آورد. این فرصت را قدر بدانیم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
10
18
علی مطهری خیلی میخامت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
9
12
میخایمت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
11
19
از این مقاله ها و تیتر ها میشه فهمید عبدصالح خدا علی مطهری ستون های خانه شیطان رو بدجوری لرزانده.
پاسخ ها
بچه دهاتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
خداوند شما را با این عبدصالح محشور کناد .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
11
6
انسانیست (...) و تحت امر هاشمی
(...) یه طرف را توان دار می کنه و (...) را رایکال
این همه کارگزاران و اصلاحات خیانت کردنند کلامی نمی زند اما بنده ی خدا چهار تا دزد را معرفی کرد هنوز که هنوزه علت فتنه ی عظیم را معرفی دزدها و خیانتکارها می دونه
خدا رحمت کنه شهید مطهری بنظرم اگه شهید نمی شد امروز چه می کشید از دست این بابا
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
پاسخ ها
رزمنده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
اگرشهيدمطهري زنده بود به اين فرزند ابوذرگونه اش افتخارميكرد.پسركونداردنشان ازپدر توبيگانه خوانش مخوانش پسر . درودبريادگار راستين علامه شهيدمطهري كه متملق وچاپلوس نيست وآخرتش رابه دنيا نميفروشد.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
11
6
پسر نوح با بدان بنشستد!..........
ممکنه تو بچه گیاش ضربه بسرش خورده خخخخخخخ
سیدشایان میراحمدی کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
5
9
صربه تو سر کسانی خورده بود که میخواستند تو حریم خصوصی ایشون شنود و دوربین کار بگذارند،
صربه تو سر کسانی خورده امثال کوچکزاد که کاپشن پنج میلیونی طرح لباس بسیجی برای ریاکاری میپوشند ولی هیچ اعتراضی به حیف و میل اموال ملی ناشی از مدیریت جهانی افاک اثیم ندارند!!!
علی جعفرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
9
1
البته ایشان تنها مورد از بیوت صالحین ( به تعبیر علی لاریجانی ) نیستند که مبانی فکری اسلاف پاک و خوشنام خود را (...) خود قرار داده اند. اینها درد پوست اندازی نهضت اسلامی است. غربالگری شروع شده است نا نهضت اسلامی از توهم تکیه به خاندان سالاری هم گذر کند و غبار از چهره حقیقت کنار رود که « ان اکرمکم عند الله اتقیکم » تا اینکه دولت یار بردمد.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
احمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
2
4
آقای علی مطهری مدتهاست با همه سر جنگ دارد به کجا می خواهند برسد خدا میداند و مهمترین تفاوتش با پدر دانشمندشان این است که آن شهید والا بهترین موضع گیری ها را در بهترین زمانها انجام می دادند و برعکس پسرشان که بدترین موضع گیری ها را در بدترین زمان انجام می دهند
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
1
4
درود بر علی مطهری
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
0
2
نه جلیلی و رسایی رو جدی بگیریم بابا خجالت بکشید انشاالله زیارت اربعین شما رو درست کنه البته اگه اونجاهم دنبال فتنه و از اینا نرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
0
2
درود خدا بر ابوذر زمان،فرزند خلف استاد شهید مطهری که اگر امروز زنده بود به جرم بی بصیرتی توسط تازه به دوران رسیده ها خانه نشین میشد.درود بر علی مطهری که اسیر زر و زور و تزویر زمانه نشد و پیرو راستین مکتب حسین است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: