به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اگر اقتصاد کشورمان را تقویت کنیم پایه های قدرت و امنیت را هرچه بیشتر تقویت کرده ایم و این با تکیه بر نیروهای داخلی و تقویت تولید است
"خیبرآنلاین" - نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جایگزینی فرهنگ مصرف به جای فرهنگ تولید در کشور، گفت: برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی باید رشد شتابان مصرف در کشورمان متوقف شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد پنج شنبه شب در یادواره شهدای روستای رحمت آباد و 453 شهید شهرستان علی آباد واقع در استان گلستان افزود: فرهنگ مصرف آنچنان در تار و پود جامعه رخنه کرده است که همه ما بی توجه به پیرامون خود تمام منابع داخلی از جمله انرژی را به راحتی اسراف می کنیم.


وی با ذکر مثالی گفت: اگر فقط 50 درصد مصرف گاز طبیعی ایران صرفه جویی شود سالانه میلیاردها دلار ارز وارد کشور می شود حال آنکه در فصل زمستان به سبب مصرف بی رویه نه تنها صادرات ما متوقف می شود بلکه برای تامین مصرف داخل مجبور به واردات می شویم.

نایب رییس مجلس اظهار داشت: بدتر آنکه این واردات صرف تولید نمی شود چراکه در چرخه معیوب و معکوس کشور ما حدود 80 درصد انرژی صرف مصارف خانگی و فقط 20 درصد سهم تولید است.

ابوترابی فرد با تصریح بر اینکه کشوری که فرهنگ مصرف را جایگزین فرهنگ تولید کرده است نمی تواند قدرت اقتصادی شود، ابراز داشت: 'مصرف مدیریت شده و فرهنگ تولید' در کوتاه ترین زمان ما را به قدرت اقتصادی دنیا تبدیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ ما تغییر کند مسئولان به جای افتخارکردن برای آوردن لوله گاز به روستاها، آوردن کار به روستاها را تبلیغ و جزو افتخارات خود عنوان خواهند کرد، البته این به معنای بی بهره بودن روستاها از نعمت و مواهب الهی و امکانات نیست.

نایب رییس مجلس گفت: با این وجود قدرت علمی کشورمان در حوزه های مختلف از جمله نانو آغاز شده و این اراده جزو سیاست های قطعی و راهبردی نظام جمهوری اسلامی است و برای تقویت بنیه علمی و اقتصادی کشور باید فرهنگ کار و تلاش و تولید را هر چه بیشتر تبلیغ و ترویج دهیم.

ابوترابی فرد همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی خطاب به جمعیت حاضر، افزود: وجود شهدا نعمت معنوی است و نعمات مادی این کشور همچون نعمت ثبات و امنیت و استقلال و اقتدار کشور مرهون و مدیون خون شهیدان است.

وی ابراز داشت: برخی نعمت های معنوی و ملکوتی همچون امام راحل به عنوان انسان صالح و شاگرد مکتب پیامبر اعظم(ص) راه را برای فرود آوردن نعمت های مادی به این مملکت فراهم آورد.

نایب رییس مجلس با یادآوری امنیت پایدار در کشورمان گفت: امروز نظام سلطه به رهبری آمریکا در بیشتر کشورهای آفریقا و جنوب غرب آسیا و حتی بخشی از اروپا با ایجاد کردن اختلاف به دنبال پدید آوردن نزاع و درگیری بین اقوام و مذاهب و فرهنگ های مختلف برای تامین امنیت خود و صهیونیست ها هستند چرا که از قدرت گرفتن سایر کشورها در برابر خود وحشت دارند.

ابوترابی فرد افزود: آنها با خلق جریانات تکفیری و اقدامات ضد دینی و ضد انسانی کشور عراق را به نماد تقابل مذهبی تبدیل کرده اند اگر چه بیداری مرجعیت شیعه و وجود با برکت آیت الله سیستانی و رهبر معظم انقلاب اجازه نداد حتی یک دست از سوی شیعه به روی اهل سنت بلند شود.

وی اضافه کرد: امروز وحدت امت اسلامی مهمترین راهبرد مسلمانان و تفرقه امت اسلامی مهمترین راهبرد کفار است و هر شخصی آگاهانه و یا ناآگاهانه در مسیر تفرقه شیعه و سنی حرکت کند، عامل و مزدور استکبار است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه خون شهیدان رمز پایداری و امنیت کشورمان است، گفت: وحدت مذاهب و اقتدار و استقلال کشورمان مایه ترس و وحشت دشمن است زیرا آنها از قدرت گرفتن ما در دنیا نگران هستند.

نایب رییس مجلس با تصریح بر اینکه اگر توان دولت آمریکا اجازه می داد آنها حتی جنگ جهانی سوم را برای رسیدن به اهدافشان در دنیا راه اندازی می کردند، خاطرنشان کرد: اکنون آمریکا نمی تواند هزینه تعرض به آسمان ایران را محاسبه کند زیرا نمی داند واکنش ما چه خواهد بود و کدام اهداف آنها به خطر خواهد افتاد، آنها دو دهه است می گویند گزینه نظامی روی میز است اما گویا خودشان هم روی میزشان را نمی بینند وگرنه تا به حال حمله خود را آغاز کرده بودند همانطور که هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند.

ابوترابی فرد گفت: قدرت، رمز امنیت ملت ها است و امنیت ما ناشی از قدرت کشورمان است، نظام سلطه می خواهد این قدرت و امنیت را بشکند اما ناتوان و عاجز از اجرای آن است.

وی یادآور شد: اگر اقتصاد کشورمان را تقویت کنیم پایه های قدرت و امنیت را هرچه بیشتر تقویت کرده ایم و این با تکیه بر نیروهای داخلی و تقویت تولید است.

در این آیین علاوه بر اقشار مختلف مردم روستای رحمت آباد شماری از ایثاگران، مسئولان و منتخبان شهرستان علی آباد و تنی چند از مدیران استان گلستان نیز حضور داشتند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: