به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - نویسنده وبلاگ "صداقت در سیاست" نوشته است:

مواقعی دلم به حال خودم می سوزد که مثلا 8 سال تمام بارویکرد پوپولیستی (...) درحد توان شهروندی خود مبارزه کردم و کلی مطلب و یادداشت انتقادی در مورد ضرورت اخلاق گرایی، صداقت در سیاست، پرهیز از دروغگویی به مردم، دادن قول و وعده و التزام شرعی بدانها، عوامفریبی و خطراتی که رویکرد پوپولیستی می تواند در سرنوشت جامعه و بازگشت به عصر بربریت داشته باشد و... نوشتم.

دلم خوش بود این یکی ملبس به لباس مقدس روحانیت است که من خیلی احترام اینها را دارم، چون مرا یاد حکومت علوی می اندازد و...

حالا دوباره می بینم سخنانی بر زبان رییس الوزرا روحانی جاری می شود که دو سال قبل نیز گوش مردم از این حرفهای (...) پر شده بود و نتیجه این (...) در عمل دودش به چشم مردم رفته بود.

براساس کدام معیار و شاخصی آقای روحانی می فرمایند: "دیگر دوران افراط وامنیتی بسر آمده است"!؟

اگر مراد از فضای امنیتی خطر جنگ قریب الوقوع بین غرب و کشورمون بود، بله به برکت "دیپلماسی پول بده تا غرنزنیم"، تا حدودی ادعای درستی به نظر می آید، هرچند که پول گرفتن و اختیار نظارت تام دادن به دشمن در نهایت عواقب غیرقابل پیش بینی نیز می تواند داشته باشد، شبیه همان اعتمادی که قذافی به غرب نمود و تنها ده سال بعد اعتماد تونست حکومت کند و با بهانه دیگری جنازه اش در کوچه و خیابان گردانده شد.

ولی اگر مراد از جمله "فضای افراط و امنیتی بسر آمده است"، بیانگر ادعای تغییر و تحول در مدیریت مردمی و تعامل با مردم و سیاست داخلی بوده باشد، وامصیبتا که آقای روحانی با چنین ادعایی، خود اخلاق را رعایت نکرده است، چرا که تمام وعده های سیاسی و امنیتی داده شده در فصل انتخابات بکلی (...) شده و حتی فضای گفتمانی و بیان دیدگاه شهروندی و منتقدانه به مراتب سخت تر شده است.

اگر دیروزی رسانه های اصلاح طلبان به خاطر نیم نگاهی به قدرت و مدیریت، صدای مردمان منتقد و دردمند را، ولو سانسورشده، منعکس می دادند، امروز همین دوستان نیز به یمن وزارتهای نیم بند و مشروط، دیگر تمایلی به انعکاس مطالبات مردمی ندارند.

بنابراین عبارت درست این است که در سایه مدیریت کدخدایی درداخل عملا مردم منتقد و دردمند فرصتی برای بیان دیدگاه و مطالبات خود ندارند و نه اینکه فضای افراط و امنیت بسر آمده است.

پی نوشت: اگر به روحانی رای داده بودم، به خاطر این نبود که فریب خورده باشم، بلکه گفتمان ادعایی آقای روحانی را منطبق با منطق خویش یافته بودم و حال اگر ایشان قول و وعده های خود را به خصوص در عرصه سیاسی و فرهنگی می خواهند فراموش فرموده و تنها به وعده های اقتصادی، خارجی و آن هم مثلا با شیب ملایم! فشار، بسنده فرمایند، پس این حق شهروندی و تکلیف اسلامی من است که عاقبت بی وفایی به حق الناس (رای مردم) را به رییس مردم یادآوری نمایم.


* "خیبرآنلاین": قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شده است

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: