به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
ویزا، گذرنامه، ثبت نام، مرز، مُهر خروج و ورود و... همه باطل می شوند، چون قرار است حرکتی فوق اراده انسانها شکل بگیرد
"خیبرآنلاین" - آنچنان جمعیت گسترده است که روایتگران در تخمین عدد و رقم آن، عنان تشخیص از دست داده اند؛ برخی می کوشند تا عدد را کاهش داده و نزدیک به 17 میلیون نفر برآورد کنند، عده ای دیگر تلاش می کنند رقم را بالا کشیده و تا 25 میلیون نفر اعلام نمایند.

در عصری که کتاب گینس، هر روز مشغول ثبت رکوردهای عجیب و غریبی است، یک پدیده تکرارنشده و بی سابقه با ابعاد باورنکردنی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی چندسالی است که چشم جهانیان را مسحور خود کرده و عنوان بزرگترین راهیپمایی انسانی دنیا را به خود اختصاص داده است.

چند سالی است که از چهل روز مانده تا روز اربعین حسینی(ع)، در بلاد مسلمین جنبشی عجیب به راه می افتد و گویی همه به سمت مغناطیسی بزرگ، کشانده می شوند. مغناطیسی که مرزهای رنگ، نژاد، ملیت و حتی دین و مذهب را درنوردیده و برای همگان، دعوت عام صادر نموده است.

اگر روزگاری گفته می شد موعود آخرالزمان(عج) که بیاید، ابتدای امر، بدون کمترین خونریزی و جنگی، عالمیان فوج فوج برای بیعت با حضرتش رهسپار خواهند شد، شاید برای عده ای مبهم و نامفهوم بود اما اینک، مشاهده راهپیمایی دهها میلیونی اربعین، این معما را حل کرده است.

موکب چینی های بودایی برای خدمت به زائران پیاده امام حسین

موکب چینی های بودایی برای خدمت به زائران پیاده امام حسین
موکب کارکنان بودایی شرکت "ترایم" چین در راهپیمایی اربعین


راهپیمایی اربعین، تنها یک راه رفتن نیست، رزمایشی است برای عاشقان و منتظران مهدی زهرا(س). همه می آیند، از شیعه تا سنی، از مسلمان تا مسیحی، از عجم تا عرب، از آسیایی تا آفریقایی و آمریکایی و اروپایی، از سفید تا سیاه. همه به سمت یک نقطه خاص می خروشند و در یک لحظه خاص، با هر زبان و لهجه ای که دارند، فقط یک عبارت را فریاد می زنند: لبیک یاحسین.

بگذار دشمن، به جای 140 شبکه ماهواره ای، 1400 شبکه به راه بیندازد، بگذار دلارهای نفتی سعودی وهابی خرج توپ و تانک تروریسم شود، بگذار دیکتاتورها برای جلوگیری از موج بیداری اسلامی به "زر و زور و تزویر" متوسل شوند، بگذار جهت آرام کردن انقلاب اسلامی به عنوان راس و هدایت کننده این بیداری، مذاکره پشت مذاکره به راه بیندازند و بگذار تحریممان کنند تا عده ای را سرگرم چگونه ترک برداشتن دیوارهای تحریم نمایند، اما امت ما، محرم و صفر، عاشورا و اربعین دارد.

امت می داند که چه می خواهد و دلیل اصلی دشمنی ها چیست. پس، با حضور بی سابقه در رزمایش اربعین، "هل من مبارز" سر می دهد. امت، دست پرورده خمینی کبیر است که فرمود اگر محاصره اقتصادی شویم فرزند رمضانیم و اگر علیه ما جنگ به پا کنند، فرزند عاشورا.

بگذار عده ای در داخل، مدام قدرت دشمن را بیش از آنچه که هست، جلوه دهند و از روی ویلچرهای ترس و ضعف، در گوش مردم زمزمه کنند که فقط یک بمب آمریکا می تواند همه تاسیسات نظامی ما را بر باد فنا دهد! و اندکی بعد، امنیت کشور را مرهون مذاکرات خود بدانند!!


کشیش جوزف الیاس، روحانی مسیحی عراقی در راهپیمایی اربعین


بگذار خوش باشند به خطابه خوانی هایشان و عکس گرفتن‌هایشان با شیطان و به خیال خود گمان کنند که با کدخدا بسته اند و وانمود کنند که "برد - برد" شکل گرفته است. اصلا نفهمیده اند که اگر راست هم بگویند، همینکه کمک کرده اند شیطان هم برنده شود، جرم کمی مرتکب نشده اند.

بگذار عده ای را سرگرم آبنباتی کنند و با دادن وعده های آنچنانی، آنان را از واقعیاتی که پیرامونشان شکل گرفته و در حال پیشروی است، فارغ نمایند.

آنانی که عاشورایی هستند و اربعینی به واقعیات می نگرند، این مفهوم حقیقی را به چشم دیده اند که انقلاب اسلامی، مرزهای ظاهری و جغرافیایی را کنار زده است و اینک، وحدتی حداکثری میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان درحال شکل گیری است.

به راهیپمایی دهها میلیونی اربعین نگاه کنید:

راهپیمایی اربعین؛ رزمایشی برای ظهور

آری؛ جمعیت هرچه باشد، به اندازه مفهوم آن مهم است و اصل نیست. اصل، حرکت نرم فزاینده ای است که از عاشورای سال 61 هجری آغاز شده و در انقلاب اسلامی اوج گرفته و می رود تا با ظهور موعود(عج) به سرانجام برسد.

رزمایش اربعین، تمرین زندگی در دوران موعود است. همه با هم مهربان شده اند، دهها میلیون انسان، در یک مقطع کوتاه زمانی، در یک فضای کوچک مکانی، بدون کمترین مشکلی، رجز "لبیک" سر می دهند و با هم پیمان می بندند که در هر اتفاقی، پشت در پشت هم، بایستند و مقاومت کنند.

رزمایش اربعین، در حال هموارسازی مسیر عبور از پیچ بزرگ تاریخی است و هرسال، بر ابعاد کمی و کیفی آن افزوده می شود.

رزمایش اربعین، تمام قوانین دست ساز بشر را مختل کرده و همه قاعده ها را به هم ریخته است. اصولا، اگر قرار باشد همه چیز براساس پیش بینی های محدود انسانی به پیش برود، که اتفاق خاصی نمی افتد. باید قاعده بازی را به هم زد و طرحی نو در انداخت.

ویزا، گذرنامه، ثبت نام، مرز، مُهر خروج و ورود و... همه باطل می شوند، چون قرار است حرکتی فوق اراده انسانها شکل بگیرد.

راهپیمایی اربعین، رزمایشی است برای حرکت به سمت موعود؛ مانوری است برای رسیدن به نقطه کمال انسانی؛ تمرینی است از "لبیک یاحسین" تا "لبیک یامهدی".
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
11
حسین جان لحظه ای به حال زارم نگر
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
0
10
اینبار پیروزی از ان حق و حقیقت است جنگ جنگ تا پیروزی جنگ جنگ تا رفع فتنه از کل جهان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
0
3
آقا! ارباب! مولای من! دست منو بگیرید منو از منجلاب دنیا دربیارید. بیچاره ام گناهکارم آلوده ام پاکم کنید
جانم فدای خاک پاک ایران
|
United States
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
4
اندکی صبر سحر نزدیک است بوی آقا رو میشه حس کرد بوی یاس بوی آزادی بوی عدالت بوی علی (ع) جانم به فدایت فرزند زهرا جانم به فدایت مولای من جانم به فدایت نگین عالم جانم به فدایت خورشید عالم جانم فدای خاک پایت مهدی فاطمه الهم عجل لولیک الفرج
کربلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
1
آخ حسین(ع).چیکار کردی با دل عالم؟
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
0
1
لبیک یاحسین این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست این چه شمعیست که همه عالم پروانه اوست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: