به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه سران داخلی فتنه به مردم، کشور و رهبری ظلم کردند، خطاب به آنها گفت: اگر به ظلم خود اعتراف کنید مردم نجیب هستند و رهبر انقلاب هم آقاست و عذر شما را می‌پذیرند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در جمع نمازگزاران با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی آن را تجلیل، تکریم و تعظیم این مناسبت خواند و با یادآوری اینکه نه فقط مردم ایران و عراق بلکه از اطراف و اکناف نیز در این راهپیمایی حضور یافتند،‌ گفت: پیام حضور 20 میلیون زائر در کربلا بقای حق و نابودی باطل است و باطل هرچه بکوشد نمی‌تواند حق را نابود سازد و خود بالاخره نابودشدنی است.

وی ادامه داد: کربلا مدفن همان بدنی است که وقتی به روی زمین افتاده بود، حضرت زین‌العابدین(ع) با مشاهده آن نزدیک بود جان دهد اما حضرت زینب(س) گفت اینجا قبه و بارگاه خواهد شد و دل‌های عشاق متوجه آن می‌شود.

خطیب جمعه تهران کربلا را محل گره خوردن حق با عواطف انسانی برشمرد و خطاب به داعش گفت: از غصه بمیر! بدبخت! با چه می‌خواهی بجنگی؟ اراده خدا بر بقای این عزیزان و نابودی شما جنایتکاران قرار گرفته است.
سران فتنه به کشور ظلم کردند/تیم مذاکره‌کننده مواظب عزت ایران باشد/قدرت پوشالی آمریکا روبه نابودی است/پیام راهپیمایی 20 میلیونی اربعین: حق باقی است
وی با تبریک به دولت عراق تامین امنیت جمع عظیم راهپیمایان اربعین را نشانه قدرت این حکومت خواند و افزود: این نشان می‌دهد که عراق می‌تواند روی پای خود بایستد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به آغاز پیاده‌روی و حضور حدود 10 میلیون زائر در مشهد مقدس در آستانه سالروز شهادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه خطاب به دولت ایالات متحده آمریکا گفت: تا دیر نشده است نصیحت ایران را بپذیرید، بیشتر فکر کنید و عقل را دفن نکنید، تا کی می‌خواهید این تبعیض نژادی را ادامه دهید؟ تا کی می‌خواهید این تظاهرات رنگین‌پوستان را که شعار می‌دهند ما را نکشید، ببینید؟ این زیبنده شما نیست.

وی ادامه داد: تا کی از اسرائیل کودک‌کش حمایت می‌کنید؟ تا کی در زندان‌های خود زندانیان را شکنجه می‌کنید و بعضی مسئولانتان هم به آن افتخار می‌کنند؟ تا کی درباره ایران دروغ می‌گویید؟ این دروغ‌ها همین الان در حال روشن شدن است و شما را رسوا می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با توصیه به آمریکا برای پندگرفتن از اشتباهات خود گفت: همانطور که در مورد کوبا اشتباه کردید و وزیر خارجه‌تان گفت بیش از نیم قرن کوبا را تحریم کردیم اما خودمان منزوی شدیم، بالاخره شما از حمایت از شاه چه طرفی بستید؟ جز آنکه علاوه بر ایران در جهان هم با این جنایات منفور شدید؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هیأت ایرانی بیدار است و می‌داند آمریکا دشمن شماره یک ملت ماست که می‌کوشد به عزت ما آسیب برساند، خاطرنشان کرد: همه درخواست ملت و رهبر ما از تیم مذاکره‌کننده این است که مواظب باشید که عزت ایران آسیب نبیند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در این باره ادامه داد:‌ امام راحل گفت آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان در ابتدای خلقت انسان اعلام کرد که از بالا و پایین و به انحای مختلف انسان‌ها را وسوسه کرده و گول می‌زنند؛ نقشه آمریکا هم همین است و به انحای مختلف می‌خواهد ضربه بزند اما نخواهد توانست و خود رو به سقوط خواهد رفت.

وی خطاب به سران خارجی فتنه گفت: آن زمان که مردم را به ریختن در خیابان‌ها و گرفتن حق‌شان تشویق می‌کردید کور خواندید و مردم ما را نشناختید.

خطیب جمعه تهران افزود: به سران داخلی فتنه هم می‌گویم که به مردم، کشور و رهبری ظلم کردید؛ اگر اعتراف به ظلم خود کردید مردم نجیب‌اند و رهبر آقاست و عذر شما را می‌پذیرد؛ شما اگر اعتراض داشتید راه قانونی وجود داشت اما شما آن را پیش نگرفتید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار 150 زن که بعضا باردار هم بودند توسط داعش در فلوجه،‌ گروگانگیری منجر به کشتار دانش‌آموزان در پیشاور پاکستان را محکوم کرد و این حادثه را به بازماندگان آنها تسلیت گفت.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تسلیت درگذشت آیت‌الله غیوری از او به عنوان عنصر مهربان، دلسوز و رئوف نسبت به فقرا و ضعفا یاد‌ کرد و گفت: آن مرحوم فعال، انقلابی، ولایی و پیوسته در سنگر مبارزه و خدمت به محرومین بود؛ چه فراوان خانه‌هایی که ساخت و چه خدمات ارزشمند و توفیقات عظیمی داشت که فقدان ایشان رخنه‌ای در اسلام و نظام اسلامی ایجاد کرد که به سادگی خلاء امثال غیوری‌ها و مهدوی‌کنی‌ها پر نمی‌شود.

براساس این گزارش آیت‌الله موحدی‌کرمانی همچنین با اشاره به وعده نصرت الهی در قرآن اظهار داشت: به امام(ره) می‌گفتند قدرت شاه فوق‌العاده است و شما نمی‌توانید کاری کنید اما امام می‌گفت شما قیام کنید شاه رفتنی است و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی احساس «می‌توانیم» را برگرفته از قرآن خواند و گفت: قرآن می‌گوید غم مخورید، هرچه مستکبران ظلم کنند به سقوط نزدیک‌تر می‌شوند و خدا در کمین ظالمان است؛ خدا رضاخان را نابود کرد و به جزیره موریس فرستاد و محمدرضا و طاغوت‌های منطقه را نابود کرد و می‌رود که روزی فرابرسد که قدرت پوشالی آمریکا هم نابود شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
1
1
من اگر امام جمعه باشم نه کاری به آمریکا و نوکرانش داخلی و خارجی نداشتم زیرا شیاطین ارزش ندارند که در وصف شان سخن گفت و وقت مردم را گرفت
فقط زوم می کردم روی مستخدمین.. از رو سای سه قوه بگیر تا بخشداران و شهرداران قدیمی اشتباه برف تن آبرو برایشان نمی گذاشتم زیرا خطر از جانب کم کاری و ندانم کاری اینهاست نه آمریکا و دار ودسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
0
(...) در آخرین اظهار نظر خود در حصر خانگی با اشاره به موج تهمت‌ها و دروغ‌پراکنی‌های وسیع روزهای اخیر در رسانه‌ها تاکید کرد: برانداز کسانی هستند که از جیب مستضعفان و پابرهنگان و فقرا فسادهای عظیم را در کشور ایجاد کرده‌اند. به گزارش (...)، (...) که در جریان موج تبلیغاتی وسیع رسانه‌های حکومتی علیه همراهان جنبش سبز قرار دارد، اتهام‌زنی‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی از قبیل تهمت براندازی و … را ناشی از بی‌تقوایی و ضعف بهتان‌زنندگان دانسته و گفته است: اینجانب و (...) از ابتدای حصر بارها از طریق زندانبانان، به مسئولان امر برای حضور در دادگاهی علنی و صالح اعلام آمادگی کرده‌ایم. (...) گفته است: بنده آماده‌ام تا ضمن پاسخ‌گویی به اتهامات، حقایق مربوط به سرچشمه‌های فساد عظیمی که کشور و انقلاب را در خود غرق کرده است، بیان کنم
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: