به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
پرده‌های نفاق کنار می‌روند
ظاهرا یکی از خصوصیات دوران عجیب موسوم به اعتدال، پدیدآمدن فرصتی برای افشای ماهیت درونی عده ای و کنار رفتن پرده های نفاق از آنان است تا باطن خود را در منظر عمومی بهتر نشان دهند
"خیبرآنلاین" - تئوری قدیمی "فشار از پایین، چانه زنی از بالا" که مترجم ایرانی آن، سعید حجاریان، بازداشتی فتنه 88 بود، این روزها تغییر عنوان و ماهیت داده و با عنوان "فشار از کدخدا، چانه زنی از رعیت" از سوی عده ای واداده در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، در ادامه فضای تساهل و تسامحی که طی 1/5 سال گذشته دراختیار عده ای فرصت طلب غربزده قرار داده شده، روز چهارشنبه 26 آذر، سالن فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران مهیای برگزاری میزگردی به بهانه برای بررسی 10 سال مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 گردید که عنوان این میزگرد، درباره یک توافق نامگذاری شده بود.

براساس این گزارش، در این همایش، 3 نفر از چهره های همیشه حاضر در ویترین رسانه های زنجیره ای جریان خاص، (هرمیداس باوند، صادق زیبا کلام و احمد شیرزاد) تلاش کردند تا با بیان نظریاتی بیشتر ژورنالیستی و کمتر فنی و حقوقی، به تکرار دیدگاه های تاریخ مصرف گذشته خود بپردازند.

باوند با تکرار اسم احمدی نژاد، تلاش می کرد تا نظر منتقدین او را به سخنان خود جلب کند و جان مایه کلام خود را در این عبارت خلاصه کرد که "مادامی که مشکلات خود را با آمریکا حل و فصل نکنیم مشکل ما ادامه دارد"! در نگاه "رعیت پندارانه" او نسبت به "کدخدای تقلبی" (آمریکا) این ایران است که باید مشکلاتش را با شیطان بزرگ حل و فصل کند و هرچه او بگوید را بر گردن نهد. باوند البته توضیح نداد که سقف خواسته های کدخدایش تا کجاست و ایران برای رهایی کامل از مشکلاتی که سخنران این میزگرد به آنها اشاره کرده، تا کجا باید پا پس بکشد؟!

زیباکلام، همان چهره ای که به شدت دوست دارد جایگاه ثابت و دایمی در رسانه های مکتوب و مجازی برای خود داشته باشد، نیز همان ادبیات کهنه را روی میز خطابه اش گذارد و برای به دست آوردن دل کدخدایش، برای سگ هار او در منطقه در نوشابه باز کرد: "جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که عملا اعلام کرده می‌خواهد یک کشور دیگر به نام اسرائیل را نابود کند، این در شعار هم خلاصه نشده و هرگاه توانستیم در رابطه با نابودی اسرائیل با کمک به حماس و لبنان و غیره گام برداشتیم و اگر سلاح‌های مرگبار هم به آنها نداده‌ایم به خاطر این بوده که نمی‌شده است"! او البته بیان نکرده که میان این سخنان و موضوع این میزگرد که به مذاکرات هسته ای بازمی گردد، چه ارتباطی وجود دارد؟ آیا او به عنوان پیشقراول و رعیت، از طرح های بعدی کدخدا در مذاکرات مطلع شده که اینگونه چانه زنی را آغاز کرده است؟! آیا او حاضر است در راستای نگاه شیطان پسند خود، به فکر آب و غذای سگ هار آمریکا در منطقه بیفتد؟!

فشار از کدخدا، چانه‌زنی از رعیت!

اما سومین سخنران این میزگرد جنجالی، احمد شیرزاد بود؛ از نمایندگان مجلس معروف ششم که آبروی خود و خانه ملت را یکجا بردند. همان فردی که یکی از نطق هایش در صحن، حتی صدای یکی از سران فتنه را به آسمان رساند و مهدی کروبی که آن روزها در کرسی ریاست مجلس جلوس کرده بود، در واکنش به گزافه گویی های این فرد، از تریبون رسمی پارلمان گفته بود "این حرفهایی که شما (شیرزاد) زدید همان حرفهایی است که مرتب رادیو اسرائیل می‌گوید. با همه احترامی که برای شما قائلم به نظر من سخنان شما به این معنا بود که کل نظام به مردم دروغ می‌گوید و امریکا و اسرائیل راست می‌گویند".

تمام حرف های شیرزاد در میزگرد جنجالی را می توان در یک جمله خلاصه کرد: "از این چاه (صنعت هسته‌ای) آبی در نمی‌آید، مگر اینکه برای برخی افراد نانی درآید، از سال 82 تاکنون دریغ از یک لیوان آب برای کشور"! عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در واقع کوشید تا این مفهوم را به مخاطبان کم شمارش تزریق کند که باید در صنعت هسته ای را گل گرفت و برای آینده کشور، دست گدایی به دست کدخدای تقلبی او و دوستانش دراز کرد. او البته تشریح نکرد که در سایه سال ها کاسه گذاشتن پشت در کاخ سفید، تاکنون چه آب و نانی برای آنها درآمده است؟!

مطالب مطرح شده در این میزگرد آنقدر سخیف و کوتاه بینانه بود که نیاز به پاسخ منطقی و کارشناسی ندارد و هر انسان آزاده ای، با کمترین سطح اطلاعات به خوبی می داند که کمترین نوع علم نیز نافع است و هرکس که بخواهد به کلی علمی را زیرسوال برده و خواستار تعطیلی آن شود، یا مریض است یا رعیت کدخدا!

در عین حال، توجه به این نکته ضروری است که ظاهرا پس از فتنه 88 که نتوانست آرزوهای دست نیافتنی غرب به رهبری آمریکا مبنی بر سست کردن پایه های انقلاب اسلامی برای زوال آن را برآورده سازد، تحریم های ناشی از همان فتنه نیز علیرغم مشکلات فراوانی که برای مردم پدید آورد، اما در نهایت به هدف موردنظر شیطان بزرگ نزدیک نشده است.

حال، ظاهرا در تقسیم کاری که میان کدخدای تقلبی بعضی ها(!) با رعیت آنها صورت گرفته، بنا بر این گذارده شده که تئوری "فشار از پایین، چانه زنی از بالا" به "فشار از کدخدا، چانه زنی از رعیت" تغییر ماهیت دهد؛ بدین ترتیب که حریف آمریکایی پای میز مذاکرات، با سوءاستفاده از شرایط به وجود آمده، زیاده خواهی های خود را ادامه داده و در بیرون از اتاق مذاکره، طی لابی گسترده "عبری- عربی- غربی" علاوه بر تشدید تحریم ها، نسبت به افزایش فشارها برعلیه ایران (مانند کاهش قیمت جهانی نفت) دولت و ملت ایران را به گوشه رینگ دلخواه کشانده و همزمان، رعیت شیطان در داخل، با پچ پچ های خناسی، پنبه کل علم و صنعت هسته ای را بزند و به بهانه رفع تحریم ها، این زمزمه ابلهانه را بیخ گوش ملت نجوا کند که هسته ای می خواهیم چیکار؟! مگر کشورهایی که هسته ای نشدند، چه شدند؟! دم کدخدا را باید دید تا مشکلات زمینی و آسمانی مرتفع شود و...

9 دی نزدیک است؛ روز رستاخیز امت انقلابی ایران علیه کدخدای تقلبی و رعیت ورشکسته او. نه آمریکا مردم ایران را شناخته است نه دست پروردگان بخت برگشته یانکی ها در داخل. رابطه کدخدا - رعیتی سالهاست در این کشور به بایگانی تاریخ سپرده شده و اینک، مشتی کهنه به دوران رسیده نمی توانند تفاله های فکری خود را تحت لوای اعتدال، به خورد خلق الله دهند. مردم برای رسیدن به صنعت هسته ای که به مراتب مهمتر و حیاتی تر از ملی شدن صنعت نفت است، هم خون عزیزانشان را داده اند و هم هزینه های گزاف مالی و معنوی پرداخت کرده اند.

ملت، آنچه که با خون به دست آورده اند را به خاطر نان نسیه شیطان از دست نخواهند داد.

ظاهرا یکی از خصوصیات دوران عجیب موسوم به اعتدال، پدیدآمدن فرصتی برای افشای ماهیت درونی عده ای و کنار رفتن پرده های نفاق از آنان است تا باطن خود را در منظر عمومی بهتر نشان دهند.

گفتنی است پس از بروز برخی واکنش ها به مطلب منتشره، ذکر این نکته ضروری است که این نوشتار، در نقد عملکرد برخی افراد که نام و تصاویرشان در بالا درج شده، برآمده و روی سخن آن با دولت نیست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
18
9
آقاي دكتر شيرزاد صحبت بسيار بجايي فرمودند اگر چه به مذاق عده ي قليلي كه جيره خور تحريم ها هستند خوش نيامده. همه ي صحبت هاي ايشون مستند و مستدل بود. اينقدر صحبتاشون درست بود و يرات سنگين بود خيبر كه جرئت نكردي چاپشون كني از ترس روشنگري
مجیداعتمادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
6
11
عده ای ساختار شکن وضد قانون ومردم از هر اتفاقی که در جمهوری اسلامی ایران رخ میدهدو آب گل آلودی ماهی شب عید برای کدخدای خود خوانده میگیرند صادق و شیرزاد مرتب دم از بردگی برای امریکا می زنند با سخنان خوش رنگ ولعاب
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
4
4
احمدی نژاد هرچه بود منحرف و................ حرف هاش و عملکردش بر گرفته از قرآن و سنت بود هر کس در هر مقامی و درجه علمی به هر علتی و توجیحی با انداختن سنگ و چوب و خار و خاشاک موجب کندی حرکتش در خدمت رسانی شد توبه علنی نکند باید روزی پاسخگوی شهدا و امامشان باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
مثل (...).....
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
4
5
این دو جوجه صهیون ( مزخرف کلام - روبا زاد) که تقصیری ندارند.
تقصیر (...) محترمه که قبل از انتخاب شدن گفت ما باید با کدخدا سازش کنیم!!!!!
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
آنتی فتنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
4
7
شیطان بزرگ و نوچه های داخلیش هیچگاه هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
محمدحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
3
6
این بیسوادها یعنی اینقد نادان هستند که رمز امنیت ایران اقتدار ایران ومردم غیرتمند وعزتمند ایران هستند
اینقد حالیشون نیس که تو قلب خاورمیانه وقتی شیعه وسنی اینقدر شفاف لبیک یاحسین میگن سراز خیمه گاه بنی امیه درنیارن این صادق زیبا کلام نه صادق هستش ونه زیبا کلام...بهتره آخر عمریه توبه کنه بیاد تو خط مردم ایران ...هیچکدوم از اونایی که با انقلاب ایران درافتادن خیر ندیدن ...آمریکا هم یکی مثل هیتلر و زورگویان تاریخ رفتنی هستش قطره ای ازدریای عظمت تاریخی مردم ایران بودن هنرمیخواد
من یتوکل علی الله فهو حسبه
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
4
4
اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست عِرض خود مي بري و زحمت ما ميداري!
اخه اینا این همه ساله دارن خودشونو برا کدخداشون میکشن اخرم که بهشون علامت پیروزی از نوع شصت درصدی میدن که واقعا زیباترین مصداق كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا برای این خجسته ها میباشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
2
1
تمجید رييس سازمان (...) از يك فراماسونر

روز گذشته (...) رييس سازمان (...) از "محمدعلي (...)" نخست وزير رضا شاه ويكي از شناخته شده ترين فراماسون ها به عنوان "فاضل و دانشمند" ياد كرد.


سخن؛ گروه فرهنگ و هنر: (...) در دومين همايش پيوندهاي زباني ايران و تركيه كه در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، گفت: "رضا شاه در تنها ترين سفر خارجي خود به تركيه رفت. اين سفر قرار بود 5 تا 7 روز به طول بيانجامد اما يك ماه و 5 روز طول كشيد. در اين سفر همچنين رضا شاه، محمدعلي (...) را كه از افراد فاضل و دانشمند بود، با خود به تركيه برد تا وي را به عنوان سفير ايران در تركيه معرفي و منصوب كند. دولت ايران همواره تلاش كرده است تا افراد فاضل و دانشمند را به عنوان سفير در جمهوري تركيه معرفي كند!"

اين اظهار نظر از آنجايي قابل بحث است كه محمدعلي (...) يكي از شناخته شده ترين فراماسون هاي ايراني است.

وب سايت ويكي پديا در اين خصوص نوشته است كه پدر (...) از متأثرین میرزا ملکم خان از پیشکسوتان ترویج فرهنگ غرب و فراماسونری در ایران بود و فروغی هم از فراماسون های ایران شد. وی در ۱۲۸۶ شمسی در ۳۲ سالگی از بنیان گذاران لژ بیداری ایران بود و به مقام استاد اعظم با عنوان خاص چراغدار نائل شد.

مؤلف تاریخ بیست ساله ایران در معرفی (...) چنین می‌نویسد: «یکی از مهره‌های شطرنج سیاسی ایران در دوران مشروطیت و انقراض سلسله قاجار و روی کار آوردن رضاخان پهلوی، میرزا محمدعلی خان فروغی (ذکاءالملک) بوده است. او یکی از فراماسون‌های باهوش و تحصیلکرده و دانشمند و صاحب تألیفات در ادبیات و حکمت و فلسفه می‌باشد.»

ابراهیم صفایی در در کتاب رهبران مشروطه هم می‌نویسد: «فروغی یک انسان لیبرال بود. او نگاهی فلسفی به زندگی داشت و هرگز غره جایگاه خود نشد... او به نمادهای ملی ارزش قائل بود و سنت‌های دینی را احترام می‌گذاشت. به همین دلیل، او در لژ فراماسونری گراند اورینت فرانسه پذیرفته شده بود. او منشی پارسایانه و اخلاقی داشت، گرچه علیه‌اش تهمت‌ها شکل گرفته بود. او به هیچ عنوان بدزبان نبود... او افرادی را که به پژوهش و اندیشه می‌پرداختند، قدردانی و تشویق می‌کرد... تاملات فلسفی و روح وقاد، او را از وسعت نظری برخوردار ساخته بود که موقعیت‌های ظاهری و موقتی را وقعی نمی‌نهاد و از این رو زیانی از سوی او متوجه کسی نمی‌شد.»

نكته آن است كه چگونه مقامي در سطح معاون وزير و رييس سازماني كه بيش از 80 رايزني فرهنگي ايران را در خارج از كشور مديريت مي كند، اطلاعي از سابقه سياسي و ماسوني رجال دوران پهلوي و قاجار ندارد.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
داش علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
0
0
برنامه بزرگ اصلاح طلبان:
گول زدن (...) ودر گیر کردن انها با (...)
به دست گرفتن تمام زیر ساختهای کشور ولو در انتخابات مجلس پیرزو نشودند
افزاییش اعتراض عمومی با فقر تا اعتراضها را بسوی (...) بکشانند.
فتنه برزگ همین است مراقب باشید
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: