به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تدبیر حکیمانه ولی امر مسلمین در به کار نگرفتن ابزارهای امنیتی برای خاتمه دادن به فتنه ۸۸ گفت: مردم خود همه چیز را فهمیدند و بهترین محاکمه برای سران فتنه در ۹ دی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، دکتر سعید جلیلی، نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی، در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تلاش عده‌ای در جهت لکه‌دار کردن شکوه مردم‌سالاری دینی و چنگ انداختن به چهره نظام در فتنه 88 علت نامگذاری فتنه بر این جریان را تقابل از درون نظام خواند و گفت: برخی خواص با ایجاد تردید در فرصت بزرگی که برای نظام به وجود آمده بود در برابر حق‌الناس ایستادند و به صراحت گفتند دموکراسی یعنی حاکمیت نیابتی اشراف.

وی از تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و نظام در عدم استفاده از ابزارهای امنیتی برای خاتمه دادن به فتنه 88 سخن گفت و افزود: در نتیجه این تدبیر مردم خود همه چیز را فهمیدند و بهترین محاکمه برای سران فتنه در افکار عمومی در روز 9 دی رقم خورد.

جلیلی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را مهر ابطالی بر فتنه 88  و آن را نشان‌دهنده انتخاب مردم و حمایت نظام از رأی مردم خواند و با تأکید براینکه رأی مردم همیشه حق‌الناس بوده است، افزود: رأی مردم نه صرفاً در انتخابات سال 92 بلکه در سال 88 هم حق‌الناس بود اما برخی خواص می‌خواستند در برابر این حق بایستند و رأی مردم را برنمی‌تابیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سؤال که مواجهه برخی قدرت‌ها با جمهوری اسلامی ایران بر سر چیست و آیا آنها واقعاً از کار کردن چند سانتریفیوژ نگران هستند، اظهارداشت: در دنیایی که خود این قدرت‌ها چند هزار کلاهک هسته‌ای دارند چگونه است که از فعالیت چند سانتریفیوژ تحت نظارت دوربین‌های آژانس و در شرایطی که در همین منطقه برخی کشورها صلاح هسته‌‌ای دارند نگرانند و سروصدا به‌پا می‌کنند.

جلیلی گفت:‌ آیا به خاطر این است که ما برخی منافع آنها را به خطر انداخته‌ایم؟ آیا بهای نفت باعث این دشمنی‌ها شده است؟ یا به تعبیر برخی ادبیات تند ما سبب موضع‌گیری‌های دشمن شده است؟

وی با تأکید بر لزوم رسیدن به فهم مشترک برای پاسخگویی به این سؤالات اظهارداشت: آنچه امروز ما را با برخی قدرت‌ها در یک تقابل قرار داده فراتر از چند موضوع خاص اقتصادی، سیاسی و منطقه‌ای است و در یک فرایند چند قرن یک تمدن شکل گرفته است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت:‌ این تمدن در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود را تکمیل کرده و بر مبنای آن مناسباتی را شکل داده است که آنچه در اواخر سال 2014 میلادی شاهد آنیم برهمین‌ اساس است.

وی از تفاوت هستی‌شناختی، معرفت‌شناختی، فرجام‌شناختی و انسان‌شناختی میان دو تمدن اسلام و غرب و تناسب هر کدام با اقتضائات‌‌شان سخن گفت و با اشاره به انکار حقیقت به عنوان مبنای تمدن غرب ادامه داد:‌ اهمیت ظهور انقلاب اسلامی به عینی کردن اندیشه است چرا که انقلاب اسلامی فقط یک مخالفت سیاسی و اقتصادی و یا جریانی برای به خطر انداختن منافع یک قدرت نبود بلکه شکل‌گیری تمدنی جدید در دنیایی بود که هیچ تمدنی در برابر خود ندیده بود.

جلیلی با یادآوری اینکه شورای امنیت برای کشته شدن یک میلیون نفر انسان ظرف یک سال هیچ قطعنامه‌ای صادر نکرد، گفت: اما درباره چند سانتریفیوژ همه صحبت می‌کنند بنابراین مناسبات دنیای امروز یک مبنا بیشتر ندارد و آن قدرت است که می‌گوید چرا چند کشور باید حق وتو داشته باشند.

وی جمع میان زور و تزویر را موجب ادعای خلع سلاح کشورهای تولیدکننده نسل جدید تسلیحات هسته‌ای خواند و اضافه کرد:‌ رئیس جمهور فرانسه بدون تصویب شورای امنیت به صراحت می‌گوید من هزار و 500 نیرو به آفریقای مرکزی می‌فرستم؛ آنجا که دیگر ادبیات خشن حاکم نبود و این ارسال نیرو صرفاً برای حفظ منافع بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اندیشه تمدن‌ساز را مایه نگرانی غرب خواند و گفت: منظور اندیشه‌ای است که خود را محقق و موفق کند.

وی به سفر سال 88 خود به ژاپن و دیدار با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و یک شاهد عینی پا به سن گذاشته از بمباران اتمی هیروشیما و اجماع هر سه در محق بودن آمریکا در بمباران هسته‌ای ژاپن اشاره و خاطرنشان کرد: نخست‌وزیر وقت ژاپن به من گفت حزب متبوع من پس از 61 سال انتخابات پیروز شده و یکی از وعده‌های انتخاباتی من برچیدن پایگاه‌های نظامی آمریکا بود اما الان توانایی این کار را ندارم لذا استعفا می‌دهم و چندی بعد نیز استعفا داد.

جلیلی به تحقق، موفقیت، مقاومت، ایستادگی، پیشرفت و تکثیر اندیشه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی شجره‌های طیبه شکل می‌گیرد که هر روز آثار و میوه‌هایش را ثمر می‌دهد؛ این اندیشه و تمدن در عرصه‌های مختلف مانند مردم‌سالاری رجز می‌خواند.

وی با انتقاد از معرفی برخی مخالفان آزادی به عنوان پدر آزادی در دانشگاه‌های کشور به مسئولیت و سهام‌دار بودن «جان لاک» در امور مستعمرات انگلستان اشاره کرد و در ادامه تصریح کرد: در انتخابات سال 88 نمی‌توانستند مشارکت و رقابت را انکار کنند و مجله نیوزویک از آن انتخابات به عنوان رقابتی حیرت‌انگیز یاد کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در انتخابات سال 88 مدل مردم‌سالاری دینی به رخ کشیده شده و رئیس جمهور آمریکا که دید این مدل در حال اوج گرفتن است چند ماه قبل از انتخابات به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت چراکه دید قدرتی در حال شکل گرفتن است.

وی با یادآوری بخشی از محتوای مذاکرات خود با سولانا مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان داشت: به سولانا گفتم در غرب افراد رأی می‌دهند و می‌روند اما در ایران رأی می‌دهند و جان‌شان را بر سر آن رأی می‌گذارند و سه فرزند خود را می‌دهند.

جلیلی از اسلامیت به عنوان تضمین‌کننده جمهوریت نظام یاد کرد و با تأکید براینکه ولی فقیه مانع پایمال شدن حق مردم می‌شود، گفت: بعد از روز 9 دی نظام احساس کرد که مردم خود سران فتنه را محاکمه کرده‌اند و حصر بلافاصله پس از این روز و 22 بهمن همان سال صورت نگرفت و کسی کاری به سران فتنه نداشت بلکه 20 ماه پس از فتنه و پس از 25 بهمن 89 که 14ماه پس از 9 دی بود موضوع حصر مطرح شد.

وی با یادآوری شکل‌گیری بیداری اسلامی در مصر و تونس و ایجاد فرصت جدید برای به رخ کشیدن الگوی موفق مردم‌سالاری دینی در ایران برای این کشورها به توطئه استکبار در سوریه برای مقابله با این الگوگیری اشاره کرد و افزود: سران فتنه کوشیدند ایران را در عداد مصر و تونس قرار دهند و همین‌ها که تا دیروز شعار نه لبنان نه غزه سر می‌دادند ناگهان هوادار بیداری اسلامی شدند که در نتیجه فراخوان آنها یک دانشجو کشته شد و دوباره یک فتنه جدید شکل گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با استناد به مقاله «فهمی هویدی» که در آن میان جمهوری اسلامی ایران و مصر پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقایسه کرده بود، گفت: سران فتنه در یکی از اطلاعیه‌های خود نسبت به موفقیت نظام در ارسال ماهواره به فضا تردید کردند.

وی با یادآوری کشته‌سازی‌های فتنه‌گران در سال 88 اظهار داشت: یک مرتبه موضوع ترانه موسوی مطرح شد از ثبت احوال خواستیم هرچه شخص به این اسم دارند به ما معرفی کنند دو مورد پیرزن و یک کودک خردسال با این اسم‌ معرفی شد و یک مورد هم مقیم کانادا بود؛ اگر کسی با این مختصات وجود خارجی دارد خود را معرفی کند. حتی هیچ‌کس خود را به عنوان اقوام و یا دوست ترانه موسوی معرفی نکرد.

جلیلی ادامه داد:‌ پس از چند روز اعلام شد برای سعیده پورآقایی ختم گذاشته‌اند از مادر او سؤال کردیم گفت من هنوز جنازه را ندیده‌ام اما موسوی و رهنورد در ختم دخترم شرکت کردند.

وی تلقی نقاط قوت به عنوان نقاط ضعف و بالعکس را موجب فتنه خواند و با تأکید بر تلاش دشمن برای منصرف کردن ما از مبارزه به علت توفیق نداشتن در میدان مبارزه خاطرنشان کرد: در سال 88 ما نیاز به سوخت 20 درصد به منظور تولید دارو برای 850 هزار بیمار داشتیم و در این مورد به آژانس نامه نوشتیم اما آنها که تصور می‌کردند اهرم فشاری به دست‌شان آمده است در مهر 88 در ژنو شروطی برای ما گذاشتند که شهید شهریاری بدون حتی یک ریال مطالبه با افتخار نیاز ما را تأمین کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه شهید شهریاری می‌دانست که در لیست ترور دشمن قرار دارد، گفت: این فیزیکدان نمازشب‌خوان بیش از آنکه نگران سوخت 20 درصد باشد نگران غنی‌سازی تمدن انقلاب اسلامی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از لزوم وحدت گفتمانی میان نیروهای ارزشی سخن گفت و با اشاره به ظرفیت‌های فراوان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کشور در عرصه‌های مختلف که موجب موفقیت ما می‌شود، ادامه داد: پس از انتخابات سال 92 با آقای روحانی گفتم ساختار اداری و اجرایی کشور باید به گونه‌ای باشد که مانع مردم نبوده و ظرفیت‌های آنان را آزاد کند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی از تنکابن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
2
پایگاه جوانان حامی دکتر سعید جلیلی

http://jalili-saeid.blogfa.com/
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
0
1
مناظره شنیدنی صادق زیباکلام و مهرداد بذرپاش درباره عملکرد رسانه ها در 9 دی با حضور خبرنگاران در فرهنگسرای رسانه، زیباکلام: "اگر اختیارات (...) نا محدود است نیازی به مجلس و قانون اساسی نیست"، " متاسفانه حکومتی ها مثل اینکه جدی جدی باورشون شده به جای اینکه مردم باور کنند!"، "به نظر من اگر در این پنج سال که بر ایران گذشته، به ازای هر یکسال اصولگرایان یک دقیقه به مخالفان و متهمان فتنه که ۹ دی آن ها را به زباله دان تاریخ فرستاده، فرصت حرف می دادند، خیلی از مسائل مرتفع می شد، اما متاسفانه این پنج دقیقه هم در اختیار آن ها قرار نگرفت."، " بزرگترین و واضح ترین دلیل من ۲۴ خرداد ۹۲ است. شما ۴ سال شبانه روز درباره فتنه صحبت کردید، آیا مردم باور کردند؟ اگر باور کرده بودند، الان سعید جلیلی ۴ میلیون رای نمی آورد و روحانی ۱۸ میلیون رای" - 8 دی 93
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: