به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عد از برنامه نیز به دانش‌آموزان برگزیده جایزه ای با عنوان «قلمدان شهید آوینی» اهدا می شود
"خیبرآنلاین" - دور جدید اردوهای نیم‌روزه دانش‌آموزی فرهنگسرای رضوان با عنوان «سفر آسمانی» از 27 دی آغاز می‌شود.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارمین دوره اردوهای نیم‌روزه دانش‌آموزی فرهنگسرای رضوان با عنوان «سفر آسمانی» با هدف هویت‌بخشی به نسل نوجوان و آشنایی آنان با سبک زندگی شهدای والامقام از 27دی با همکاری سازمان دانش آموزی شهر تهران در بهشت زهرا‌(س) آغاز می شود.

این اردو نیم روزه دانش آموزی با توجه به اثرپذیری و حساسیت مقطع سنی دوره نوجوانی در شکل گیری هویت و شخصیت، به صورت متمرکز برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی برگزار خواهد شد.

براساس برنامه ریزی های انجام گرفته، هر هفته 40 دانش آموز پسر و 40 دانش آموز دختر از مناطق22گانه تهران به فرهنگسرای رضوان آمده و از برنامه های متنوع این اردوی دانش آموزی بهره مند می شوند.

«سفرآسمانی» از همان ابتدای مسیر حرکت دانش آموزان به سمت بهشت زهرا(س) با اتوبوسی با ظاهری متفاوت و زیبا و مزین به نمادهای فرهنگ دفاع مقدس آغاز می‎شود.در طول مسیر علاوه بر پخش سرودهای انقلابی و دفاع مقدس در اتوبوس، راوی که همراه دانش آموزان است برای ایجاد آمادگی ورود به فضای معنوی گلزار شهدا، مختصری از تاریخ جنگ، سیره شهدا و برنامه‌های در نظر گرفته شده می‌گوید.

در ادامه دانش آموزان با حضور در فرهنگسرای رضوان به تماشای نمایش «کسی از میان شما» نشسته و در فضای شاد و طنزآمیز نمایش با مفاهیم شهادت، ایثار ، گذشت و مجاهدت در راه خدا  آشنا می شوند. پس از نمایش هم نماهنگ هایی برای دانش آموزان پخش شده و راوی برنامه بخشی از خاطرات، اخلاق حسنه و سیره شهدا را در موضوعاتی مانند احترام به والدین، دین داری، مهربانی و محبت، بخشش و ایثار و شجاعت و ولایت پذیری روایت می کند.

حضور در سایت تیراندازی فرهنگسرا و اهدای جوایز به نفرات برگزیده بخش دیگر اردوی نیم روزه «سفرآسمانی» است که در این سفر فضای جذاب و پرنشاطی برای دانش آموزان فراهم می کنند. حضور در نگارخانه و نگار گذر ، سنگر گفت‌وگو و برگزاری مسابقه از بخش های دیگر این برنامه است.

بخش اصلی اردوی نیم روزه «سفرآسمانی» زیارت قبور مطهر شهدا در مسیری مشخص و از پیش تعیین شده است که در این بخش راوی بر سر مزار هرشهیدی خاطراتی از مجاهدت ها و سبک زندگی آن شهید والامقام و خصوصیات اخلاقی و صفات پسندیده اش برای دانش آموزان روایت می کند.

در بخش پایانی اردو نیز  یک بسته فرهنگی و پیک  تعاملی «ایثار» به دانش آموزان اهدا می شود. دانش‌آموزان با تکمیل پیک تعاملی «ایثار» و ارسال آن به فرهنگسرای رضوان در این مسابقه شرکت می‌کنند و به انتخاب هیئت داوران به آثار برگزیده نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

بعد از برنامه نیز به دانش‌آموزان برگزیده جایزه ای با عنوان «قلمدان شهید آوینی» اهدا می شود.

اردوهای نیم‌روزه دانش‌آموزی «سفرآسمانی» از ابتدای تأسیس فرهنگسرای رضوان در سال 90 به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این فرهنگسرا در مقاطع مختلف اجرا شده است و تاکنون با گذشت 3 سال از برگزاری آن، بیش از 20 هزار دانش‌آموز از نقاط مختلف شهر تهران در این برنامه شرکت کرده‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: