به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
قطعا با تدابیر و برنامه ریزی دقیق مسئولان، مشکلات نظام برطرف خواهد شد
"خیبرآنلاین" - وزیر اقتصاد در دیدار با مراجع عظام و تقلید قم، ضمن شنیدن توصیه ها و بیانات مراجع درباره بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گزارشی از عملکرد دولت در بخش اقتصادی ارائه کرد.

به گزارش مهر، آیت الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار علی طیب نیا با وی، ضمن اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) خطاب به وزیر به اقتصاد گفت: تقدیر معشیت مردم وظیفه دولت است و همه سیاست ها و مسائل باید با محور معیشت مردم اجرا شود.

وی تصریح کرد: امور اقتصادی مردم باید براساس اصول صحیح و درست باشد و کسانی که متصدی این امور هستند باید دلسوز مردم باشند.

همچنین در دیدار وزیر اقتصاد با آیت الله العظمی وحید خراسانی، وی طی سخنانی در این دیدار با بیان اینکه تمام امور به گونه ای به اقتصاد وابسته است و اگر بتوانید کسب و کار مردم را به وضعی برسانید که هزینه زندگی آنها را تامین کند، بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی افزود: ما باید از هم اکنون به فکر آینده باشیم و با طراحی برنامه های درازمدت حتی ۱۰۰ سال آینده را نیز در نظر داشته باشیم.

آیت الله العظمی وحید خراسانی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که مشکلات معیشتی حتی روی اعتقادات مردم هم تاثیر می گذارد به نحوی که خیلی از جریانات انحرافی مذهبی از مشکلات معیشتی مردم به منظور پیشبرد برنامه های خود سوءاستفاده کرده اند.

همچنین آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی نیز در دیدار وزیر اقتصاد با وی طی سخنانی با بیان اینکه هم اکنون تهدید نظامی و سیاسی علیه نظام کاملا مرتفع شده، گفت: دشمن همه تمرکز خود را بر حوزه اقتصاد و فرهنگ به عنوان نقاط آسیب پذیر قرار داده است. 

وی با بیان اینکه انسان از هر اتفاق و تهدیدی باید تاثیر مثبت بگیرد، بیان داشت: بنابراین ما نیز باید از تنگناها و فشارهای دشمن علیه کشور در راستای توسعه صنعت و اقتصاد ایران از طریق تکیه بر استعدادهای بومی خود بهره مثبت ببریم. 

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تفکیک نیازهای جامعه بشری به نیازهای قطعی امور رفاهی و تجملات گفت: ما باید در شرایط فعلی که کشور تحت فشار و توطئه های اقتصادی دشمنان قرار دارد، با حذف تجمل گرایی و توجه به نیازهای رفاه طلبی در تامین نیازهای قطعی کشور تمرکز کنیم.

وی اظهار داشت: بنده در جمع دیداری از طلاب علوم دینی هم این نکته را گوشزد کردم که ما باید پرهیز از تجمل گرایی را ابتدا در مورد خودمان اجرا کنیم و همین توصیه را نیز به دولت دارم.

آیت الله العظمی سبحانی نیز که وزیر اقتصاد به دیدار وی رفته بود، طی سخنانی اظهار داشت: اسلام دنیا را وسیله آخرت معرفی کرده ولی به این معنا نیست که به دنیا هیچ توجهی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در اسلام علم اقتصاد به معنای عام آن وجود ندارد، افزود: علت این امر آن است که علم اقتصاد متحول و در حال تغییر است و نمی توان قوانین ثابتی برای آن تعیین کرد.

آیت الله العظمی سبحانی ادامه داد: به همین خاطر هم هست که اسلام، علم اقتصاد را به خود اقتصاددانان مسلمان واگذار کرده است.

وی در عین حال یادآور شد: البته اسلام در مورد اقتصاد، بسیار بیش از موضوعات دیگر و حتی عبادات، حکم و قانون دارد.

وی گفت: به طور مثال اسلام خرید و فروش کالایی را که برای جامعه مفید است، حلال و آنچه مضر است را حرام اعلام کرده است.

آیت الله العظمی سبحانی تصریح کرد: از جمله آنچه در اسلام مورد تاکید قرار گرفته، زمینه سازی برای استفاده صحیح مردم از مواهب طبیعی و خلق درآمدهای سالم، جلوگیری از استفاده نادرست از این مواهب و کسب درآمدهای ناسالم است.

آیت الله العظمی سبحانی با بیان اینکه اسلام، نه 100 درصد دنیوی و نه 100 درصد اخروی است، یادآور شد: اصلا واژه اقتصاد از ریشه قصد به معنای میانه روی گرفته شده که خود مبین اعتدال بین دنیا و آخرت است.

آیت الله جوادی آملی نیز در دیدار طیب نیا با وی گفت: در این مملکت کافر و مسلمان باید حداقل معیشت را داشته باشند. هدف شیطان نه تنها گرفتن دین، بلکه گرفتن آبروی ما است.

آیت الله جوادی آملی خواستار نظارت بیشتر بر بازارهای پولی و بانکی کشور جهت جلوگیری از بروز تخلفات شد.

همچنین، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: دشمن در 4 عرصه فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حرکت و برنامه ریزی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی افزود: قطعا با تدابیر و برنامه ریزی دقیق مسئولان، مشکلات نظام برطرف خواهد شد.

وی گفت: در عرصه نظامی و سیاسی با اقتداری که جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی نشان داده است، دشمن نتوانسته کاری از پیش ببرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: