به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - دو تن از مراجع عظام تقلید روز گذشته (سه شنبه) در درس خارج فقه خود، ضمن محکومیت اقدام اهانت بار نشریه "شارلی ابدو" که با حمایت دولت فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) توهین کرد، از رفتار منفعلانه وزارت خارجه دولت یازدهم نیز انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، حضرت آیت‌ الله العظمی حسین نوری‌همدانی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، توهین وقیحانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) را محکوم کرد.

وی صحنه گردان اصلی این اتفاقات را استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل دانست و تصریح کرد: ریشه این ماجراها به کینه توزی غرب از اسلام و مسلمانان برمی گردد و از صدر اسلام تا به امروز این کینه توزی وجود داشته است.

این مرجع تقلید در ادامه از سکوت معنادار مسئولان در قبال این حرکت گستاخانه و همچنین سفر نابجای وزیر امور خارجه در چنین شرایطی به پاریس انتقاد کرد و گفت: توقع و انتظار این است که مسئولان واکنش جدی به این اقدام نشان دهند.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی: سفر ظریف به پاریس نابجا بود/آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: افراد ساده‌لوح غربی‌ها را انسان‌های فرهیخته می‌دانند
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی یادآورشد: وقتی آنها در حال ستیز با ما و مقدسات اسلامی هستند، اینگونه مسافرت ها چه معنایی دارد؟ به عقیده بنده در چنین شرایطی باید به دنبال تجدیدنظر در روابط خود با این کشورها باشیم نه مسافرت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین بر لزوم انسجام و همدلی مسلمانان برای مقابله با اینگونه حرکات نفرت آمیز و مذبوحانه تاکید کرد و گفت: مسلمانان در هر جای جهان باید با شور و شکوه خاصی در تجمعات اعتراض آمیز حضور یابند و اجازه ندهند غربی ها با مقدسات آنان بازی کنند.

این مرجع تقلید همچنین با یادآوری فتوای تاریخی حضرت امام(ره) درباره سلمان رشدی مرتد، تصریح کرد: توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر اسلام چیزی نیست که از کنار آن به سادگی عبور کنیم؛ ما این اقدام را به شدت محکوم و تاکید می کنیم که اگر متحد باشیم دشمنان جرات چنین هتاکی هایی را پیدا نمی کنند.

همچنین، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول مهربانی ها، گفت: امروز دنیای اسلام از غربی ها متنفر است و توهین به مقدسات نشانه حماقت آنان است.

این مرجع تقلید امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با محکوم کردن توهین بی شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) این گستاخی را نشانه حماقت دولتمردان غربی دانستند و اظهار کرد: برخی افراد ساده لوح خیال می کردند غربی ها اسوه تمدن، حامی حقوق بشر و انسان های فرهیخته ای هستند اما امروز دنیای اسلام از غرب متنفر است.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی: سفر ظریف به پاریس نابجا بود/آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: افراد ساده‌لوح غربی‌ها را انسان‌های فرهیخته می‌دانند
وی با بیان اینکه دولتمردان غربی عقل سیاسی خود را از دست داده اند، افزود: غربی ها که مساله داعش مولود خودشان است، را به کل جهان اسلام نسبت می دهند و به مقام والای پیامبر رحمت(ص) توهین کرده و بخش عظیمی از جهان را علیه خود شورانده اند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با طرح این پرسش که آیا عقل سلیم اجازه می دهد که به مقدسات دیگران توهین کنیم و مردم را علیه خود تحریک نمائیم؟ تصریح کرد: این که بخش قابل توجهی از مردم جهان علیه آنان شوند، امر مطلوبی است.

وی با بیان اینکه دنیای اسلام از دولتمردان غربی متنفر شده است، گفت: وقتی به مقدسات دیگران توهین می شود و آنها اعتنایی نمی کنند، سبب می شود تمام دنیای اسلام از آنها جدا شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر محکومیت این اقدام گستاخانه، خاطرنشان کرد: باید تجمعات اعتراض آمیز گسترده صورت بگیرد تا تیر غربی ها به سنگ بخورد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
یه جو غیرت دینی
|
Czech Republic
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
5
3
خب آقای ظریف اینم نارضایتی مراجع دیگه چ دلیل و توجیهی داری ؟ اها حواسم نبود حتما با روح مذاکرات سنخیت نداشت عدم مسافرتت!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
3
4
سلام
دیروز و امروز در تهران بسیاری از معلم ها اعتصاب کردند
به خاطر نبودن شان در مدرسه وجامعه
حقوق کم با این تورم
نبودن شفافیت مالی صندوق ذخیره وبانک سرمایه و...................
چرا رسانه شما هیچ انعکاسی نمی دهد؟؟؟؟؟
شيطون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
3
3
به قول سردار نقدي از چشم همه افتاده!!
(...)!
بايد مجلس وارد عمل بشه
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
1
4
هرموقع این مراجع عزیز راجب دزدی های بیت المال و این همه فساد عظیم در کشور فریاد و اسلاما سر دادن برای من نظراتشون کاملا قابل احترام و قابل قبول هست . نمیشه از دین و انقلاب هرجایی که دلمون بخواد مایه بذاریم و هرجایی که یه آدم مثل (...) قبل و یا یه فرد بظاهر متدین رانت خواری کند سکوت کنیم.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
2
3
حاج اقای مکارم نظرتان درباره ربا خواری توسط بانکها و موسسات مالی کی تصمیم دارید اظهار نظر نمایید.
جواب به علی اقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
1
2
سلام
علی اقا اقای مکارم در مورد ربا و بانکداری صحبت کردند
کافی است سرچ کنید در اینترنت....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
2
0
مجلس شورای اسلامی باید هر چه زودتر این (...) یعنی آقای ظریف را استیضاح نماید آقا دیگر بس است تا به کی ملت ایران تاوان این همه تحقیر را از سوی دشمنان تحمل کند یا زنکی زنگ یا رومی روم . این نمی شود که آقای ظزیف هر طور که بخواهد عمل کند جلوی کارهای (...) ایشان را بگیرید .رفت آبروی جمهوری اسلامی ایزان 0رفت تمام هستی ملت ایران0چقدر خون به دل رهبر می کنید ؟0ای (...)
چقدر چهره ایشان را با این عمل خود مکّدر می کنید؟ ای مجلس باالاخره حرکتی از خود نشان دهید اعصاب ملت ایران دارد خورد می شود کاری کنید. به خدا اگر حضرت امام خمینی زنده بود (...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: