به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - دکتر سعید جلیلی در پاسخ به دعوت اقشار مردم پیرامون سخنرانی در تجمع بزرگ محکومیت اهانت اخیر یک نشریه مورد حمایت دولت فرانسه به پیامبر اعظم(ص)، بعد از ظهر پنجشنبه وارد این شهرستان شد و با استقبال پرشور بیرجندی ها مواجه گردید.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی در ابتدای ورود به بیرجند بر سر مزار شهدای این شهرستان حاضر شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ آنان، فاتحه ای قرائت نمود.

اسلام تکفیری و اسلام لیبرالی دوتیغه قیچی اسلام آمریکایی هستند/راه مقابله با تحریم اتکا به درون و استفاده صحیح از منابع است/در مناسبات امروز جهان، زور با تزویر اعمال می‌شود/موج کاذب اسلام‌هراسی مستکبران، به خاطر موج اقبال مردم به حقیقت اسلام است

در ادامه، دکتر جلیلی به محل برگزاری تجمع مردم در مسجد امام حسین(ع) این شهرستان عازم شد و در جمع پرشور بیرجندی ها به سخنرانی پرداخت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوال اساسی که ذهن بسیاری از مردم جهان را مشغول کرده، این است که چرا در میان این همه رویدادهایی که در جهان وجود دارد، موضوع ایران در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد؟ و آیا کارکرد چند سانتریفیوژ مهم است که آنهایی که خود را قدرت جهان می‌دانند، مساله مهم خود را این موضوع مطرح می‌کنند؟

وی افزود: چرا در جهانی که این همه ادعای تمدن وجود دارد، برای آنهایی که خود را قدرت می‌دانند، نادیده گرفتن اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان اهمیت پیدا می‌کند و آنها را به سوی رفتارهایی که هیچ منطقی برای آن نمی‌توان پیدا کرد، از جمله جسارت به پیامبراکرم (ص) سوق می دهند؟

جلیلی ادامه‌ داد: اگر بتوانیم برای این سوال پاسخ صحیحی بیابیم شاید بسیاری از موضوعاتی که در  جهان ساری و جاری است، را پیدا کنیم.

اسلام تکفیری و اسلام لیبرالی؛ دوتیغه قیچی اسلام آمریکایی/راه مقابله با تحریم: اتکا به درون و استفاده صحیح از منابع/در مناسبات امروز جهان، زور با تزویر اعمال می‌شود/موج کاذب اسلام‌هراسی، به خاطر موج اقبال مردم به حقیقت اسلام است+تصاویر

وی اظهار کرد: کشورهایی که امروز مشغول ساخت سلاح هسته‌ای هستند و نسل جدید آن را آزمایش می‌کنند، می‌گویند کارکردن چند سانتریفیوژ در ایران امنیت جهان را به خطر می اندازد.

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی با بیان‌ اینکه باید مناسباتی که در جهان شکل گرفته است را بدانیم، گفت: بیش از 70 سال است برخی قدرت‌ها در جهان مناسباتی را شکل دادند که بر طبق آن، چند قدرت می‌توانند انحصاراتی مانند حق وتو داشته باشند درحالی که دیگران از این حق محرومند.

جلیلی افزود: براساس حق وتو، اگر یکی از قدرت‌ها ظلمی به کشور دیگری انجام داد و کشور مظلوم خواست شکایت کند، باید در شورای امنیتی طرح شکایت کند که همان ظالم در آن است.

وی با بیان‌اینکه این اقدامات در جهان متمدن امروز شکل می‌گیرد خاطرنشان‌ کرد: در بندهای یک و دو NPT به صراحت آمده که این چند قدرت می‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند اما دیگران از این حق محروم هستند.

اسلام تکفیری و اسلام لیبرالی؛ دوتیغه قیچی اسلام آمریکایی/راه مقابله با تحریم: اتکا به درون و استفاده صحیح از منابع/در مناسبات امروز جهان، زور با تزویر اعمال می‌شود/موج کاذب اسلام‌هراسی، به خاطر موج اقبال مردم به حقیقت اسلام است+تصاویر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: مبنای این مناسبات را منطق ثابت و قدیمی استکباری شکل می‌دهد که به صراحت می‌گوید چون زور ما از بقیه بیشتر است، هر اقدامی بخواهیم انجام می‌دهیم؛ منتهی امروز فرق کرده، اگر در گذشته اینچنین مناسبات ظالمانه‌ای در کشور‌ها می‌شد، امروز همان زور همراه با تزویر اعمال می‌شود.

جلیلی تصریح‌ کرد: کسانی که با چنین منطقی حکم می‌کنند، مدعی حقوق بشر و خلع سلاح هسته‌ای در دنیا شده اند.

 دکتر سعید جلیلی عضومجمع تشخیص مصلحت نظام امشب درجمع مردم بیرجند در مسجد امام حسین علیه‌السلام این شهر گفت: سوال اساسی که ذهن بسیاری از مردم جهان را مشغول کرده، این است که چرا در میان این همه رویدادهایی که در جهان وجود دارد، موضوع ایران در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد؟ و آیا کارکرد چند سانتریفیوژ مهم است که آن‌هایی که خود را قدرت جهان می‌دانند، مسئله مهم خود را این مطرح می‌کنند؟

وی افزود: چرا در جهانی که این همه ادعای تمدن وجود دارد؛ برای آن‌هایی که خود را قدرت می‌دانند، نادیده گرفتن اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان اهمیت پیدا می‌کند؟ و آن‌ها را به سوی رفتارهایی سوق می‌دهد که هیچ منطقی برای آن نمی‌توان پیدا کرد از جمله جسارت به پیامبراکرم (ص).

اسلام تکفیری و اسلام لیبرالی؛ دوتیغه قیچی اسلام آمریکایی/راه مقابله با تحریم: اتکا به درون و استفاده صحیح از منابع/در مناسبات امروز جهان، زور با تزویر اعمال می‌شود/موج کاذب اسلام‌هراسی، به خاطر موج اقبال مردم به حقیقت اسلام است+تصاویر

جلیلی ادامه‌داد: اگر بتوانیم برای این سوال پاسخ صحیحی پیدا کنیم شاید بسیاری از موضوعاتی که در  جهان ساری و جاری است را پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: کشورهایی که امروز مشغول ساخت سلاح هسته‌ای هستند و نسل جدید آن را آزمایش می‌کنند؛ می‌گویند کارکردن چند سانتریفیوژ در ایران، امنیت جهان را به خطر می اندازد.

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی با بیان‌ اینکه باید مناسباتی که در جهان شکل گرفته است را بدانیم گفت: بیش از 70 سال است برخی قدرت‌ها در جهان مناسباتی را شکل دادند که برطبق آن، چند قدرت می‌توانند انحصاراتی داشتند مانند حق وتو که دیگران از آن محرومند.

جلیلی افزود: براساس حق وتو، اگر یکی از قدرت‌ها ظلمی به کشور دیگری انجام داد و کشور مظلوم خواست شکایت کند؛ باید در شورای امنیتی طرح شکایت کند که همان ظالم در آن است.

اسلام تکفیری و اسلام لیبرالی؛ دوتیغه قیچی اسلام آمریکایی/راه مقابله با تحریم: اتکا به درون و استفاده صحیح از منابع/در مناسبات امروز جهان، زور با تزویر اعمال می‌شود/موج کاذب اسلام‌هراسی، به خاطر موج اقبال مردم به حقیقت اسلام است+تصاویر

وی با بیان‌ اینکه این اقدامات در جهان متمدن امروز شکل می‌گیرد خاطرنشان‌کرد: در NPT در بندهای 1 و 2 به صراحت آمده که این چند قدرت می‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند اما دیگران نمی‌توانند داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: مبنای این مناسبات را منطقِ ثابت و قدیمی استکباری شکل می‌دهد که به صراحت می‌گوید چون زور ما از بقیه بیشتر است، هراقدامی بخواهیم انجام می‌دهیم؛ منتهی امروز فرقی پیدا کرده و آن این است که اگر در گذشته این چنین مناسبات ظالمانه‌ای در کشور‌ها می‌شد؛ امروز همان زور همراه با تزویر اعمال می‌شود.

جلیلی تصریح‌ کرد: کسانی که با چنین منطقی حکم می‌کنند،  مدعی حقوق بشر و خلع سلاح هسته‌ای در دنیا می‌شوند.

وی یادآور شد: اگر چند نفر در کشوری که مورد غضب آنهاست، مورد هجمه قرار گیرند، این می‌تواند توجیهی برای اشغال و حمله نظامی باشد اما اگر نه‌ تنها تعدادی محدود، بلکه بیش از 1 میلیون نفر انسان در یک کشور کوچک آفریقایی در کمتر از 3 ماه کشته شوند، همین شورای امنیت می‌گوید به آن کاری نداریم.

اسلام تکفیری و اسلام لیبرالی؛ دوتیغه قیچی اسلام آمریکایی/راه مقابله با تحریم: اتکا به درون و استفاده صحیح از منابع/در مناسبات امروز جهان، زور با تزویر اعمال می‌شود/موج کاذب اسلام‌هراسی، به خاطر موج اقبال مردم به حقیقت اسلام است+تصاویر

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی با بیان‌ اینکه حادثه 11 سپتامبر را همه دنیا باید بداند اما اگر نامی از سردشت برده‌ شود کسی نمی‌داند، گفت: این مناسبات در سال 2015 در جهان حاکم است و کسانی که ادعای بازار آزادشان گوش‌فلک را کر می‌کند، راجع به یک تراکنش بانکی در آن‌ سوی دنیا، باید آ‌‎نها باید تصمیم بگیرند آن‌ هم با منطقی که می‌گوید زور ما از همه بیشتر است.

جلیلی با بیان‌ اینکه این مناسبات را خیلی‌ها می‌پذیرند، اظهار کرد: در سفری که سال 1388 به ژاپن داشتم، در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن و یکی از شاهدان عینی بمباران هیروشیما که پیرزنی بود، آنها عنوان می‌کردند اگر ما مورد حمله هسته‌ای قرار گرفتیم، حق ما است.

وی ادامه‌ داد: در چنین مناسباتی، اندیشه و کشوری پیدا می‌شود که در مقابل قدرت‌ها می‌ایستد و می‌تواند اراده خودش را به آنها تحمیل کند و این پیروزی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در موضوع هسته‌ای به صراحت بیان می‌کنند که ایران هسته‌ای نشود و هرآنچه دارند می‌آورند تا ایران هسته‌ای نشود اما این ملت اراده می کند و هسته‌ای می‌شود.

اسلام تکفیری و اسلام لیبرالی؛ دوتیغه قیچی اسلام آمریکایی/راه مقابله با تحریم: اتکا به درون و استفاده صحیح از منابع/در مناسبات، زور با تزویر اعمال می‌شود/موج کاذب اسلام‌هراسی، به خاطر موج اقبال مردم به حقیقت اسلام است+تصاویر

جلیلی اظهار کرد: اگر ایستادگی در برابر قدرت‌ها باور ما بود، امروز تجربه عینی برای همه شده است به‌ طوری که همه می‌ بینند این یک شجره طیبه و یک تمدن جدیدی است که امروز در عرصه بین‌المللی ظهور می‌کند و این هنوز از نتایج سحر است.

وی افزود: این نوع باور، فقط مقاومت و پیشرفت نمی‌کند بلکه تکثیر می‌شود و به همین دلیل است که داشتن چند سانتریفیوژ هم، برای آنها غیرقابل تحمل است.

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی تمدن جدید را همان اسلام ناب محمدی(ص) عنوان و تصریح کرد: جسارتی که امروز به ساحت مقدس پیامبراسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌کنند، به این دلیل است که می‌دانند تمدن جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است که این قدرت را دارد که می‌تواند اندیشه خود را محقق کند و موفق شود.

جلیلی با بیان‌ اینکه این اندیشه در 8 سال دفاع مقدس یک نمونه از مقاومت را نشان داد که به دنبال آن، خرمشهر آزاد می‌شود و شکست‌ها به رژیم صهیونیستی تحمیل می‌شود، اظهار کرد: امروز تمدن جدیدی در دنیا شکل می‌گیرد که در آن مقاومت، پیشرفت و مردمسالاری دارد و یک نگاه و الگوی جدیدی از مردمسالاری دینی شکل می‌گیرد.

اسلام تکفیری و اسلام لیبرالی؛ دوتیغه قیچی اسلام آمریکایی/راه مقابله با تحریم: اتکا به درون و استفاده صحیح از منابع/موج کاذب اسلام‌هراسی، به خاطر موج اقبال مردم به حقیقت اسلام است+تصاویر

وی افزود: فتنه 88 بر این مبنا بود که دیدند الگویی شکل می‌گیرد که در آن مردم انتخاب می‌کنند چه در 92 و چه در قبل و بعدش نیز با این الگو مردم انتخاب کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ولایت فقیه پشتیبان مردم می‌شود و نمی‌گذارد آرای مردم پایمال شود.

جلیلی یادآور شد: در گذشته به سوخت 20 درصدی برای تولید داروها که نزدیک به 850 نفر در کشور از این داروها در آن سال استفاده می‌کردند، نیاز داشتیم. در آن زمان چون عضو آژانس انرژی اتمی بودیم، به آژانس نامه نوشتیم که باید از حقوق خود استفاده کنیم و این سوخت 20 درصد کاملا زیر نظر آژانس است.

وی ادامه‌ داد: آنها احساس کردند که موضوعی پیش آمده که می‌تواند به عنوان اهرم فشاری بر علیه ما و برای تأمین زیاده‌خواهی‌های آنان باشد و گفتند چون شما به سوخت 20 درصدی نیاز دارید، پس باید مطالبات ما انجام شود.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی گفت: موضوع را مطرح کردیم که نیاز ما بود و گفتیم اگر ندهید، خودمان تولید می‌کنیم. یادم می‌آید یکی از طرف‌ها با لبخندی گفت اگر می‌توانید، انجام دهید.

جلیلی با بیان‌ اینکه ملت ما توانست آن اقدام مهم را انجام دهد افزود: شهید دکتر شهریاری، دانشمند نمازشب‌ خوانی این کار را انجام‌داد که یک ریال هم از جمهوری اسلامی نخواست و مزدش را با شهادتش گرفت.

وی تصریح کرد: موضوع انقلاب اسلامی به‌ این‌ دلیل که سبک دیگری از زندگی و حکومت را نشان می‌دهد، صدر اخبار دنیا می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: استکبار همه‌ توانش را برای مقابله با این نوع نگرش، به وسیله منطق و ابزار قدیمی که منطق زور است، به‌کار می‌گیرد.

دکتر جلیلی افزود: استکبار وقتی با اندیشه‌ای روبرو می‌شود که نمی‌‎ترسد، محاسبات او را عوض می‌کند.

وی اظهار کرد: گزینه نظامی که می‌گویند روی میز است، اولین گزینه‌ای است که آنها روی میز گذاشتند و خیال می‌کردند با این گزینه می‌توانند ملت را نابود کنند.

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی گفت: ابزار دوم تحریم است و فکر می‌کنند ابزاری است که می‌توانند با فشارهای اقتصادی آنچه نتوانسته‌اند با فشار نظامی به دست آورند، با ابزار تحریم به دست آورند.

جلیلی با بیان‌ اینکه نمی‌توانند آسیب جدی به مسیر ملت وارد کنند افزود: گزینه نظامی در سایه مجاهدت‌های ملت باطل شد و آنها از ملت تودهنی خوردند و در عرصه اقتصاد هم اینگونه است.

وی اظهار کرد: ملتی که بالاترین ذخایر نفت، گاز، معادن و از همه مهمتر نیروی جوان و تحصیلکرده دارد، می‌تواند همه مشکلات را پشت سر بگذارد. راه مقابله با تحریم ها اتکا به درون و استفاده صحیح از منابع سرشاری است که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از تحریم، شیوه تحریف را به کار می‌گیرند و امروز فهمیده‌اند که با قدرت اندیشه دینی و اسلام ناب روبرو شده‌اند که هر میزان در عمل قرار می‌گیرد، موفق است.

سعید جلیلی با بیان‌ اینکه اسلام آمریکایی می‌خواهد شما را از اصل مبارزه منصرف کند افزود: هرجا صحنه مبارزه‌ای و هرجا صحنه رویارویی اراده ملت ما با استکبار بود، ملت ما موفق بود و اراده خود را به آنها تحمیل کرد.

وی اظهار کرد: امروز اسلام آمریکایی حمله گازانبری انجام می‌دهد؛ از یکطرف اسلام لیبرالی می‌خواهد جهان اسلام را از اصل مبارزه با مستکبران منصرف کند، و از طرفی اسلام تکفیری می خواهد مسیر مبارزه را به نفع مستکبران منحرف کند. در واقع، اسلام تکفیری و اسلام لیبرالی دوتیغه قیچی اسلام آمریکایی هستند.

دکتر جلیلی افزود: مستکبران فهمیده اند هیچ چیز مانند اسلام ناب محمدی(ص) نمی تواند اینگونه منافع آنها را به خطر بیندازد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اینکه امروز حزب الله لبنان همزمان هم با صهیونیست‌ها و هم با تروریست‌ها می‌جنگد، این دلیل روشنی است که آنچه تحت عنوان اسلام تکفیری عنوان می شود همان اسلام آمریکایی است.

جلیلی با بیان‌ اینکه برای مخاطبان داخل ایران نزدیک به 144 شبکه ماهواره‌ای کار می‌کند، تصریح کرد: آیا کسانی که از دادن سوخت هسته‌ای برای تولید دارو برای بیماران ما اِبا داشتند، حالا دلشان سوخته است که برای این ملت اوقات فراغت ایجاد کنند؟

وی اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای برای این است که نگذارند اندیشه اسلام ناب که امروز در کشور ما مبتنی بر ولایت فقیه شکل گرفته، مسیر خود را ادامه دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این موج کاذب اسلام هراسی که از سوی مستکبران به راه افتاده است به خاطر موج اقبال مردم طالب حقیقت به اسلام است. مستکبران قدرت بزرگ اسلام را در مقاومت، پیشرفت و ارایه تمدن حقیقی دریافته اند.

دکتر جلیلی خاطرنشان کرد: اندیشه اسلام ناب است که اجازه نمی‌دهد سلطه گران منافع خود را با سلطه‌گری گسترش دهند. هیچ چیز مانند اسلام ناب نمی تواند فطرت انسان ها را به خود جذب کند.

وی یادآور شد: یکی از نویسنده‌های آمریکایی نوشته بود که تمام روسای جمهور آمریکا با این جمله امام موافقند که فرمود "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند".

دکتر سعید جلیلی در پایان اظهار کرد: ان شاءالله همه بتوانیم آنچه شهدا برای ما گذاشتند را حفظ کنیم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی از تنکابن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
1
1
جوانان حامی دکتر سعید جلیلی

http://jalili-saeid.blogfa.com/
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: