به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به اقدام اخیر وزیر امور خارجه کشورمان، این رفتار را دور از شأن دیپلماسی جمهوری اسلامی دانست و گفت: مردم این کار شما را نمی‌پسندند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز با تاکید بر اینکه دولتمردان ما باید دشمن را بشناسند و بدانند با چه کسی طرف هستند و با چه کسی در زیر یک سقف مشغول مذاکره هستند، گفت: شما دولتمردان با درندگانی که به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنند و به مقدسترین مقدسات که پیغمبر اکرم است، اهانت می‌کنند، صحبت می‌کنید.

وی افزود: باید عمل شما نشانه غیرت، عزت انقلابی شما و اقتدار شما باشد. وقتی که اینها به پیغمبر شما اهانت می‌کنند و بعد هم نخست‌وزیر کودک‌کش و «خانه ویران‌کن» رژیم جعلی اسرائیل در راهپیمایی این گروه خبیث فریبکار همراه می‌شود و در این شرایطی که احساسات 1/5 میلیارد مسلمان جریحه‌دار شده و همه به صهیونیسم بین‌الملل و همراهانشان که دنیای غرب باشد نفرین می‌کنند، در چنین شرایطی سفر به فرانسه بدون هیچ عکس‌العمل متناسب با این اهانت یا با آن حامی‌ای که علیرغم این همه کودک‌کشی ادامه جنایات صهیونیست‌ها را تائید می‌کند، چه معنی دارد؟

آیت الله صدیقی با یادآوری تماس دائمی طرف اروپایی و آمریکایی با صهیونیست‌ها در ابتدای مذاکرات هسته‌ای و تضمین دادن امنیت رژیم صهیونیستی و جلوگیری از رشد هسته‌ای ایران گفت: آنها در جای جای موارد از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند، آن وقت ما در انظار عمومی برویم و با اینها قدم بزنیم؟

وی این عمل را دور از شأن دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی خواند و تاکید کرد: ملت این کار را نمی‌پسندد.اقدام اخیر وزیر خارجه دون شان دیپلماسی جمهوری اسلامی است/دولتمردان دشمن را بشناسند/نقش دولت فرانسه در عملیات تروریستی پاریس/جملات کلیدی پیام امام خامنه‌ای به جوانان غربی

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه غربی‌ها امتحان خود را در این زمینه پس داده‌اند، گفت: آنکه فقیر و غنی و مسئول و غیرمسئول را روز جمعه جمع می‌کند و تحت پرچم ولایت فقیه همه را در یکجا با خدای متعال مرتبط می‌سازد، حکومت اسلامی است.

وی تصریح کرد: حکومت اسلامی عبادت را در سطح وسیعی تعریف می‌کند و نماز همه کارهای ما را با خدای منان مرتبط می‌سازد؛ نظامی که اجتماع عاطفی دارد خانواده را محترم می‌بیند و بر روابط سالم انسانی بر اساس عدل و احسان تاکید دارد و مردم را به سوی رشد سوق می‌دهد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران دین اسلام را افتخاری برای بشریت ذکر کرد و با اشاره به اینکه بشریت جز خودخواهی و سودجویی دستاوردی نداشته است، گفت: دین اسلام هم برای دنیا و هم آخرت ما برنامه دارد.

وی ادامه داد: اینچنین دین و پیغمبر آن که پیامبر رحمت است، برای دشمنانش آنچنان دلسوزی می‌کند که خدای منان او را دلداری می‌دهد که چرا دارید جان خود را به خاطر سماجت مشرکان از دست می‌دهید، به قدری نبی مکرم اسلام عاطفه‌اش برای نجات بشریت قوی بود و آنچنان بیقرار بود که قرآن به او تسکین می‌دهد.

آیت الله صدیقی گفت: برای پیامبری با این همه لطف کاریکاتوری کشیدند و به او اهانت کردند. عملی که اینها انجام دادند و حمله تروریست‌ها به دفتر نشریه منتشرکننده کاریکاتور مقدمه‌ای برای نشان دادن خباثت، شرارت، و رذالت آنها در سطح وسیع جهانی بود.

وی عملیات تروریستی در پاریس را امری مبهم برشمرد که احتمالا از سوی خود دولت فرانسه با هدف کسب مجوزی ترتیب داده شده است و اضافه کرد: مستکبرین غربی عداوت عمیقی با دین اسلام و ادیان توحیدی دارند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اینها طراحی خطرناک ایجاد بدبینی و نفرت علیه پیامبر اسلام را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تربیت تروریست‌ها و پرداختن به تجهیز آنها و حمایت همه جانبه از آنها را مقدمه‌ای برای یک جنگ تمام عیار فرهنگی و اعتقادی با جهان اسلام خواند و خاطرنشان کرد: از آنجا که همیشه «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» در جهان اسلام با همه اختلافاتشان در این مسئله یک جوشش بین‌المللی غیرت اسلامی به وجود آمد و جای جای دنیای اسلام به خیابان‌ها ریخته و نسبت به اهانت به ساحت پیامبر اسلام ابراز انزجار کرده و در بعضی جاها از دولت‌های خود خواستند سفیر فرانسه را اخراج کنند.

آیت الله صدیقی از این رخداد به عنوان دست خدا که موجب می‌شود دشمن نیات پلیدش را افشا کند، یاد کرد و گفت: اتحاد مسلمانان و حضور بین‌المللی آنها در این جهت از آثاری بود که خلاف انتظار اهانت‌کنندگان به پیامبر اسلام(ص) بود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران مهمترین موضوع روزهای اخیر را اهانت به اشرف خلائق و سند حقانیت پیامبران گذشته برشمرد و گفت: اگر حقانیت پیامبر ما زیر سؤال برود همه انبیاء زیر سؤال می‌روند، چرا که دلیل قاطعی بر معجزات حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) به جز آنچه در قرآن که معجزه نبی مکرم اسلام(ص) و سیره و تعلیمات انسانی و زندگی‌ساز اوست در دست نیست و تنها راه اثبات حقانیت انبیاء گذشته قرآن ما و پیغمبر ما و سیره اوست.

وی نظام نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی را نظامی اخلاقی و دارای رحمت و مدارا با دشمنانی که با ما عناد نمی‌ورزند، عنوان کرد و با اشاره به ویژگی‌های دیگر نظام از جمله تولید، پیشرفت، صنعت و... اظهار داشت: خدا و آخرت پایه زندگی و نظام حکومتی است، حکومتی که پس از قرن‌ها نشان داده است که قانون زندگی در قرآن است و بشریت جز وبال چیزی برای خود درست نکرده است.

آیت الله صدیقی ادامه داد:‌ مقام معظم رهبری در پیام خود جملات کلیدی داشته و به گذشته ننگین دنیای غرب اعم از اهانت به رنگین‌پوستان در آمریکا و جنایت در جای جای دنیا اشاره کردند و این مسائل را سبب شرمندگی تاریخ غرب دانستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری از جوانان غربی خواستند با مراجعه به قرآن و تعلیمات اسلامی مسائل را برای خود روشن کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به  حکومت بحرین اظهار داشت: مدت‌هاست ملت بحرین که می‌خواهند صاحب رای باشند، مشکل دارند و مردم علیه نظامی که هیچ مشروعیتی ندارد قیام کردند ولی مدعیان حقوق بشر هیچ اقدامی انجام ندادند به طوری که بعد از 4 سال گویا حوصله نظام نامشروع بحرین به سر آمده و عالم بزرگ الوفاق را زندانی کردند که این مسئله خلاف قانون و حقوق بشر است.

وی اضافه کرد: آنها به هشدار شخصیت‌های بزرگ اسلام هم اعتنا نکردند و با وجود فشارهای عموم مسلمانان آزاده به مطالبه مردم بی‌اعتنایی کرده و بنای محاکمه روحانی عظیم‌الشان را دارند. من به حکومت بحرین هشدار می‌دهم با این محاکمه‌ها فقط زوال‌شان سریع‌تر می‌شود.

آیت الله صدیقی همچنین پست‌ها و سمت‌های سیاسی را امانتی دانست و گفت: اگر پستی به کسی داده شود که تجربه نداشته باشد یا علم آن کار را نداشته باشد روز قیامت آن فرد بدهکار است، سنگرنشینان مجلس، قضات کشور و مسئولان بدهکار خدا و خلق خدا هستند زیرا به جای خدا مسئولیت مردم را بر عهده گرفتند.

وی افزود: اگر فردی تعهد لازم را نداشته باشد و با مردم تحقیر‌آمیز برخورد کرده یا بیت‌المال را در مصارف دیگری به کار بگیرد و تبعیض روا دارد به حرم الهی تعرض کرده است.

آیت الله صدیقی گفت: به طول رکوع و سجود نگاه نکنید راست گفتن به مردم و امانت داری مسئله‌ای بسیار مهم است، این پست‌ها هم امانت است و اگر کسی در این امانت خیانت کند خائن به امت و دین الهی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: پدرها و مادرها امانت‌دار هستند و باید فرزندان خود را از جهنم محافظت کنند. برخی پدران و مادران فرزندان را مصون نگه می‌دارند در حالی که همین فرزندان در دامن مدارس و دانشگاه‌ها مصونیت ندارند، اساتید دانشگاه، وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش باید این امانت مردم را مراقبت کنند و محیط مدرسه را محیطی قرار دهند تا دختران مردم در آن حیا و خودباوری بیاموزند.

* منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: