به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آیت الله [خامنه ای] گفت تصویر کنونی اسلام در جهان غرب تصویر یک ‪"‬دشمن ترسناک‪"‬ است که به این ترتیب به ترس ونفرت دامن می زند. وی پس از یادآوری فهرست بلند تاریخ سیاسی ‪"‬غرب‪"‬ درباره اینگونه به تصویرکشیدن دین، وقایع اخیر در فرانسه و بعضی کشورهای غربی دیگر را متذکر شد که او را به ایراد این بیانات واداشته است
"خیبرآنلاین" - رسانه های خبری انگلیسی زبان با بازتاب خبر انتشار نامه مهم امام خامنه ای به پوشش خبری محتوای این نامه پرداختند.

به گزارش جام نیوز، تاکنون رسانه های انگلیسی زبان کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، اندونزی، ونزوئلا، ارمنستان، آفریقای جنوبی، روسیه، لبنان و عراق به پوشش خبری این نامه پرداخته اند، که اهم اخبار نوع پوشش این رسانه ها در ادامه آمده است. 

شبکه بی بی سی انگلیسی (BBC) در مطلبی با عنوان "آیت الله خامنه ای به جوانان غرب نامه نوشت" در این باره نوشت: «آیت الله علی خامنه ای به افراد جوان در اروپا و آمریکا توصیه کرد خود، قرآن را بخوانند.»

این شبکه نوشت: «رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای درنامه ای سرگشاده خطاب به جوانان غرب آن ها را به جای اعتقاد به دیدگاه‌های متعصبانه دعوت به کاوش دست اول در اسلام کرده است. این نامه آن ها را تشویق می کند خود قرآن را بخوانند و "قضاوت بی طرفانه" را درخواست می کند.

آیت الله خامنه ای گفت سیلی از اطلاع رسانی غلط درباره اسلام در غرب اتفاق افتاده است. وی افزود اتفاقات اخیر در فرانسه او را به نوشتن این نامه واداشته است. آیت الله خامنه ای در بیانیه ای که بر روی پایگاه اینترنتی او قرار گرفت گفت او به این دلیل به جوانان آمریکای شمالی و غرب نامه می نویسد که آن ها آینده ملت های خود هستند.»

این شبکه انگلیسی همچنین در ذیل تیتری که با عبارت "سیاست هراس‌افکنی" مشخص شده نوشته است: «وی از آن ها خواست "درک مناسب، صحیح و غیرمتعصبانه ای از اسلام" به دست آورند و خود نظرات خود از این دین را شکل دهند. او همچنین مردم را به پرسیدن این سؤال فراخواند که چرا "سیاست قدیمی" انتشار ترس و نفرت، با چنین شدتی اسلام را هدف قرار داده است.

او گفت: "تلاش های بسیاری در دو دهه گذشته حدوداً از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برای قراردادن این دین در جایگاه دشمنی ترسناک انجام پذیرفته است." و "به آن ها اجازه ندهید منافقانه تروریست های مزدور خود را به جای نمایندگان اسلام معرفی کنند".»

این شبکه همچنین نوشت: «آیت الله خامنه ای همچنین بخش هایی از نامه را روز چهارشنبه با کلیدواژه Letter4U# در توئیتر منتشر کرد. او افراد جوان را به کسب اطلاع از منابع اصلی اسلام ترغیب کرد و در یک پیام در شبکه توئیتر گفت: "لااقل بدانید از چه چیز شما را می ترسانند!"»

همچنین، شبکه خبری سی ان ان (CNN) در مطلبی با عنوان "رهبر عالی ایران به جوانان غرب نامه سرگشاده نوشت" ضمن پوشش خبری این نامه نوشت: «آیت الله علی خامنه ای از افراد جوان در غرب خواسته است به تصویرگری های رسانه ها از اسلام توجه نکنند.»

سی ان ان ادامه داد: «آیت الله علی خامنه ای از تصویرپردازی های رسانه ها از مسلمانان بعد از حملات شارلی ابدو در پاریس انتقاد کرد. رهبر عالی ایران با نوشتن نامه ای به زبان انگلیسی و در پیامی که در پایگاه اینترنتی و حساب توئیتری اش منتشر شده از جوانان غربی خواسته است براساس حملات تروریستی شارلی ابدو درباره اسلام به قضاوت ننشینند»

آیت الله علی خامنه ای در مطلبی با عنوان "به جوانان در اروپا و آمریکای شمالی"، از افراد جوان می خواهد خود به دنبال فهم خود از اسلام باشند و از تصویرگری رسانه ها از مسلمانان به دنبال کشتار این ماه 16 نفر در نشریه طنز و فروشگاه محصولات یهودی در پاریس انتقاد کرده است.

در نامه [آیت الله] خامنه ای آمده است: "وقایع اخیر در فرانسه و اتفاقات مشابه در بعضی کشورهای غربی دیگر، مرا متقاعد کرده به صورت مستقیم با شما درباره آن ها صحبت کنم". "خطاب من به شما [جوانان] است، نه به دلیل این که والدین شما را ندیده می گیرم، بلکه به این خاطر است که آینده ملت ها و کشورهای شما در دستان شما خواهد بود؛ و همینطور دریافته ام حس جستجوگری حقیقت در قلب های شما قوی تر و هوشیارتر است."»

سی ان ان خود می افزاید: «حملات پاریس که باعث بروز تظاهرات ضداسلامی در غرب شده، به انتقام تمسخر چندین ساله اسلام به وسیله شارلی ابدو انجام گرفت. اولین شماره این نشریه پس از حملات، که کاریکاتوری از حضرت محمد[ص] بر جلد خود دارد، تظاهرات مختلفی در جهان اسلام افروخته است.» و با ذکر این مطلب که «ایران، جایی است که در آن شعارهای "مرگ بر آمریکا" از زمان تأسیس جمهوری اسلامی در 1979 ترجیع‌بند آشنای نمازهای جمعه و جلسات مجلس این کشور است»، مدعی می شود «اما رهبر ایران در پیام خود به جوانان در غرب، لحن صلح‌آمیزتری به خود گرفته است.»

این شبکه یپس می افزاید: «در نامه او آمده است: "اصرار نمی کنم که خوانش من یا هر خوانش دیگری از اسلام را قبول کنید. چیزی که میخواهم بگویم این است: اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند."

 

(توئیتر): اجازه ندهید مستبدین منافقانه تروریست های مزدور خود را به عنوان نمایندگان اسلام معرفی کنند (کلیدواژه: داعش، بوکوحرام)


این شبکه با تشبیه اشارات رهبر معظم انقلاب به تاریخ غرب، به "قطعات تکرارشونده موسیقی"، نوشته است: «[آیت الله] خامنه ای توضیح می دهد آمریکا و اروپا سنتی دیرینه در سرکوب "رنگین پوستان و غیرمسیحیان" دارند.»

سی ان ان همچنین در فرمایشات مقام معظم رهبری به "شرم مورخین غربی از خونریزی به نام دین در تاریخ غرب"، "ضرورت نادیده گرفتن چهره پردازی از اسلام در رسانه ها و کسب اطلاع از منابع اصیل اسلامی"،"پرسش درباره علت به حاشیه کشاندن تفکر اسلامی در ساختار قدرت جهان"،"پرهیز از فاصله انداختن تصویرپردازی های موهن از اسلام بین جوانان و واقعیت" و "امید به نسل های آینده برای نوشتن تاریخ کنونی اسلام و غرب" اشاره کرده و می نویسد: "رهبر عالی [ایران] نامه خود را با یک پیام امیدوارانه به پایان برده است."

این شبکه همچنین در پایان اشاره می کند که نوشتن این نامه از سوی مقام معظم رهبری در زمانی اتفاق می افتد که یخ روابط میان ایران و آمریکا در حال ذوب شدن است و دو دشمن دیرینه تلاش می کنند بر سر آینده برنامه هسته ای ایران توافقی صورت دهند. سی ان ان همچنین گریزی به نامه ماه اوکتبر (سه ماه پیش)  اوباما به مقام معظم رهبری و اشاره او به داعش به عنوان دشمن مشترک ایران و آمریکا زده است.

این شبکه در پایان پوشش خبری خود نوشته است: «پیشرفت های دیپلماتیک، [آیت الله] خامنه ای را از کوبیدن و نکوهش غرب در شبکه های اجتماعی در ماه های اخیر باز نداشته است و وی دو هفته پیش در پیامی در توئیتر در زمینه مذاکرات هسته ای، آمریکا را "دشمن" خواند و در ماه اوت (پنج ماه پیش) در پی تظاهرات به خاطر کشته شدن یک نوجوان سیاهپوست بی‌سلاح در فرگوسن، رفتار آمریکا با آمریکایی های آفریقایی تبار را محکوم کرد. او همچنین در نوامبر (دو ماه پیش) در توئیتر در 9 نکته توضیح داد که چرا اسرائیل باید "نابود" شود، اظهاراتی که باعث خشم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شد و او از قدرت های غربی خواست از مذاکرات هسته ای با ایران کناره گیری کنند.»

خبرگزاری فرانسه (AFP) و همچنین شبکه خبری فرانس24 (France24) نیز به پوشش خبری نامه رهبر معظم انقلاب پرداختند.

فرانس24 به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای جوانان غرب را به کاوش فردی در اسلام به جای قبول چشم‌بسته دیدگاه های متعصبانه ترغیب کرده است.

او با اشاره به حملات جهادگرایان در پاریس از 7 تا 9 ژانویه که منجر به قتل 17 نفر شد نوشت: "وقایع اخیر در فرانسه و اتفاقات مشابه در بعضی کشورهای غربی دیگر مرا متقاعد کرده به صورت مستقیم باشما درباره آن ها صحبت کنم."

[آیت الله] خامنه ای درباره اسلام گفت: "تلاش های بسیاری در دو دهه گذشته حدوداً از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برای قراردادن این دین در جای یک دشمن ترسناک انجام پذیرفته است." وی گفت: "به آن ها اجازه ندهید منافقانه تروریست های مزدور خود را به جای نمایندگان اسلام معرفی کنند".

رهبر عالی جمهوری اسلامی گفت: "دانش اسلام را از منابع اصیل و اولیه آن به دست آورید." [آیت الله] خامنه ای از جوانان اروپا و آمریکا خواست "به مطالعه و تحقیق در انگیزه های کدرکردن گسترده تصویر اسلام" بپردازند.»

 

به گزارش جام نیوز، خبر انتشار این نامه در هفته نامه آمریکایی تایم (Time) نیز منتشر شد. این هفته نامه با انتخاب عنوان "آیت الله جوانان غرب را به بررسی اسلام فراخواند" برای پوشش خبری خود، نوشته است: «[آیت الله] خامنه ای جوانان غرب را تشویق کرد خود درباره اسلام کسب اطلاع کنند و اجازه ندهند تصویر آن ها از اسلام، در پشت پرده پیش داوری ها قرار گیرد.

رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای از جوانان در آمریکای شمالی و اروپا خواسته است به دنبال فهم فردی خود از اسلام باشند و به تعصبات رسانه ها توجه نکنند. [آیت الله] خامنه ای در نامه ای که چهارشنبه شب منتشر کرد گفته است جوانان غرب را به این دلیل مورد خطاب قرار داده که "آینده ملت ها و کشورهایتان در دستان شما خواهد بود".

[آیت الله] خامنه ای درباره اسلام و تصویر ارائه شده از آن به دنیای غرب گفت: "در دو دهه گذشته تلاش های بسیاری شده... تا این دین بزرگ در جای دشمنی ترسناک گذاشته شود"."تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است... شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟"»

این هفته نامه می نویسد: «[آیت الله] خامنه ای در نامه ای 900 کلمه ای، درخواست های مشخصی از خوانندگان نامه ارائه کرده است: او با تشویق آن ها به رسیدن به یک دانش دست اول از اسلام، به جای قبول نظر خود وی یا هر خوانش دیگری از این دین، گفت: "درباره انگیزه های پشت پرده کدرکردن چهره اسلام مطالعه و تحقیق کنید". او با توصیه به نگاه کردن به قرآن به جای رسانه ها به تنهایی، گفت: "دانش اسلام را از منابع اولیه و اصلی آن دریافت کنید".

او نامه خود را با بیان درخواستی از جوانان غربی به پایان می برد مبتنی بر این که اجازه ندهند تصویرپردازی های توهین آمیز علیه اسلام، بین آن ها و واقعیت شکاف ایجاد کند و گفت: "امید می رود به خاطر احساس مسؤولیت شما در قبال حقیقت، نسل های آینده تاریخ رابطه کنونی اسلام و غرب را با وجدانی راحت تر و با آزردگی کمتری بنویسند."

پایگاه آمریکایی میک (Mic) نیز در این زمینه نوشت: «رهبر عالی ایران درباره شارلی ابدو و اسلام، به جوانان غربی در توئیتر نامه سرگشاده نوشت».

این پایگاه در مطلب خود آورده است: «رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای از جوانان غرب خواست که در پرتو کشتار شارلی ابدو در پاریس و دیگر وقایع وحشتناک اخیر که به دست گروه های شبه نظامی افراطی انجام شده اند، به بررسی دوباره "تصویر ترسناکی که به عنوان اسلام به شما ارائه می شود" بپردازند.

[آیت الله] خامنه‌ای در نامه سرگشاده‌ای که روز چهارشنبه بر روی پایگاه اینترنتی خود قرار داد با اشاره به حملات این ماه فرانسه که طی آن ۱۷ فرد بی گناه جان خود را از دست دادند گفت اسلام توسط سازمان هایی مانند دولت اسلامی [عراق و شام]، القاعده و بوکوحرام مصادره شده است. او در این نامه به طور ضمنی پیوند خاصی میان تلاش های مسلمانان در غرب، با به حاشیه رانده شدن گروه های اقلیت دیگر درطول تاریخ غرب ترسیم کرد.

او در توئیتر نوشت: "اجازه ندهید مستبدین منافقانه تروریست های مزدور خود را به عنوان نمایندگان اسلام معرفی کنند". وی افزود که نمی خواهد ‪"تصویرپردازی های موهن"‬ از اسلام که تنها بر پایه اقدامات افراطی شکل گرفته اند باعث ‪"ایجاد شکاف"‬ میان غرب و واقعیت دینی شود که بیش از یک میلیارد نفر در سطح جهان به آن التزام دارند.

[آيت الله] خامنه ای جوانان در غرب را به تحقیق درباره اسلام تشویق کرد تا با خواندن قرآن به فهم عمیق تری از قرآن دست یابند. او پیام خود را با اشاره ای علمی به پایان برد و نوشت که پژوهش درباره اسلام ‪"‬می تواند سؤالات جدیدی در ذهن های کنجکاو و پرسشگر شما ایجاد کند‪"‬ و احتمالاً به تدریج به کشیدن پل میان خاورمیانه و غرب بینجامد.»

پایگاه خبری میک در تحلیل خود از این نامه آورده است: «شاید باید نامه او به جای جوانان، رسانه های غربی را خطاب قرار می داد؛ شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا از بعد از جنایات چندگانه شبه نظامیان اسلام گرا، به شکل یک عادت مستمر دائماً با ‪،"کارشناسان"‬ و صف مهمان هایی که تقسیم بندی ‪"‬ما - آنها‪"‬ را میان غرب و کل جهان اسلام تقویت می کنند، خود را خجالت زده و شرمنده کرده اند.

برای مثال ‪"‬دان لِمِن‪"‬ مجری سی. ان. ان. از وکیل حقوق بشری که اتفاقاً مسلمان بود پرسید "شما طرفدار داعشید؟"، و فاکس نیوز پس از آن که اجازه داد یکی از مهمانانش بدون ایجاد فرصت نقد سخنانش بگوید "اروپا از ‪«مناطق ورود ممنوعی»‬ پر است که غیرمسلمانان اجازه ورود به آن ها را ندارند"، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت؛ ادعایی که بطلان آن به طور کامل مشخص شد.»

میک در پایان می افزاید: «با وجود اخباری مبنی بر آن که کاخ سفید در حال سهل گیرانه تر کردن دیدگاه خود نسبت به ایران است چرا که دشمن مشترکی به نام دولت اسلامی [عراق و شام] را در مقابل خود دارند، نامه [آیت الله] خامنه ای نشان می دهد شاید اکنون زمان آن است که در رابطه خود با کشوری که زمانی آن را بزرگترین دشمن خود می دانستیم بازبینی کنیم.

شاید آن ‪"‬برخورد تمدن ها‪"‬یی که اندیشه ژئوپولتیک آمریکا را برای چند دهه گذشته شکل داده، بتواند پایان خود را آغاز کند.»

 

نشریه نیویورک مگزین (NYMag) نیز به پوشش محتوای این نامه پرداخت. این نشریه در مطلب خود می نویسد: «رهبر عالی ایران چهارشنبه بعدازظهر در حساب انگلیسی زبان توئیتر خود نامه سرگشاده ای به جوانان غربی تقدیم کرد که در آن از آنان خواسته است درمورد اسلام ذهن بازی داشته باشند و از منابعی که او منافقانه نامید (داعش و بوکوحرام) فاصله بگیرند.

آیت الله علی خامنه ای [در توئیتر] به طور مستقیم کاریکاتورهای شارلی ابدو از حضرت محمد [ص] را مخاطب قرار داد و با به کاربردن کلیدواژه های توئیتری به اصرار از جوانان خواست "اجازه ندهید تصویرگری های توهین آمیز برضد اسلام میان شما و واقعیت فاصله ایجاد کند"‬.

[آیت الله] خامنه ای در ابتدای این نامه در بیانی فراگیر، به طور ضمنی میان تلاش های مسلمانان در غرب با دیگر اقلیت های مواجه با تبعیض، ارتباط برقرار کرد.

آیت الله [خامنه ای] جوانان را به پی جویی دلایل پشت پرده هر دو واقعه تصیرپردازی توهین آمیز از اسلام، و تفکر و ذهنیت ‪"‬ما - آنها‪"‬ که به وسیله داعش و امثال آن دنبال می شود، فراخوانده است.

این نامه سرگشاده با پیام امیدوارکننده ای پایان می یابد؛ که شاید از پیش، اشاره ای بر پایان دهه ها مطالعات علمی بر سر ‪"برخورد تمدن ها"‬ میان اسلام و غرب باشد. موضوعی که در پی سال ها مقدمه چینی پشت پرده رئیس جمهور اوباما نسبت به رهبری ایران اتفاق می افتد که پیش تر، بهبود روابط با جمهوری اسلامی را یکی از اولویت های اصلی خود قرار داده است.»
 

از سوی دیگر، نشریه آمریکایی ویک (TheWeek) با پوشش خبری نامه رهبر معظم انقلاب نوشت: «آیت الله علی خامنه ای با اطلاع از این که بهترین راه برای تماس با جوانان اروپا و آمریکای شمالی از طریق توئیتر است، از این شبکه اجتماعی برای انتشار نامه سرگشاده ای که نوشتن آن را در پی حملات تروریستی پاریس لازم می دانست بهره گرفت.

توئیتر: شاید با احساس مسئولیت شما، نسل آینده تاریخ، مراوده اسلام و غرب را با آزردگی کمتری بنویسد.

  

رهبر عالی ایران برای انتشار نامه خود که بر روی پایگاه اینترنتی او نیز قرار گرفت از کلیدواژه ‪#Letter4U‬ استفاده کرد. او توضیح داد نامه نگاری او به قشر جوان ‪"‬نه به این دلیل است که والدین شما را نادیده گرفته ام، بلکه به این خاطر است که آینده ملت ها و کشورهایتان را در دستان شما می بینم و همینطور دریافته ام که حس جستجوگری شما برای حقیقت در قلب های شما پرانرژی تر و هوشیارتر است.‪"‬

او همچنین با نقد دولت های غربی گفت که آن ها ‪"‬صادق‪"‬ نیستند و با ملت ها و فرهنگ های دیگر ‪"‬منافقانه‪"‬ رفتار می کنند. ‫[آیت الله] خامنه ای سپس از خوانندگان نامه خواست تا "درباره انگیزه های پشت پرده این کدرکردن چهره اسلام مطالعه و تحقیق کنند " و "‬سعی کنند دانشی مستقیم و دست اول از این دین کسب کنند‪"‬. او افزود ‪"‬من اصراری ندارم قرائت من یا هر قرائت دیگری از اسلام را بپذیرید. چیزی که من میخواهم بگویم این است که نگذارید این واقعیت پویا و تأثیرگذار جهان امروز، از پی سوءنیت ها و تعصبات به شما معرفی گردد".‬»

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی تله سور (TeleSUR) ونزوئلا نیز به پوشش خبری محتوای این نامه پرداخت. این شبکه در خبر خود که با عنوان "شخص اول ایران به مقابله با تصویرپردازی رسانه ای از اسلام پرداخت" منتشر کرد نوشته است: «رهبران ایران با رد نمایندگی اسلام از سوی حمله کنندگان پاریس و نمایش اسلام در رسانه های غربی، مردم را در عوض برای دوری از ترس و نفرت به توجه در اصول پایه ای اخلاقی و انسانی این دین تشویق کردند. رهبر عالی ایران سید علی خامنه ای روز چهارشنبه در پیامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی از آن ها درخواست کرد اسلام را بدون هیچ گونه تعصبی در نظر بگیرند و نسبت به به تصویر کشیدن تروریست ها به عنوان نمایندگان اسلام هشدار داد. 

آیت الله [خامنه ای] گفت تصویر کنونی اسلام در جهان غرب تصویر یک ‪"‬دشمن ترسناک‪"‬ است که به این ترتیب به ترس ونفرت دامن می زند. وی پس از یادآوری فهرست بلند تاریخ سیاسی ‪"‬غرب‪"‬ درباره اینگونه به تصویرکشیدن دین، وقایع اخیر در فرانسه و بعضی کشورهای غربی دیگر را متذکر شد که او را به ایراد این بیانات واداشته است. او با بیان این که ‪"‬اکنون می خواهم از خود بپرسید علت تمرکز سیاست قدیمی اشاعه ترس و نفرت بر اسلام و مسلمانان با این شدت بی سابقه چه چیزی است؟‪"‬ عنوان کرد منافع ‪"‬ابرقدرت های جهان‪"‬ این طور اقتضا کرده که اندیشه مسلمانان به حاشیه برده شود. او جوانان دنیای غرب را در این موارد به مطالعه و کاوش شخصی تشویق کرد و از آن ها خواست به منظور مبارزه با تعصبات و ترس، به کسب اطلاع مستقیم و دست اول در مورد دین بپردازند.»

این پایگاه خبری همچنین در محتوای نامه امام خامنه ای، به موارد دیگری چون ‪"‬ضرورت نماینده اسلام ندانستن تروریست های منافق‪"‬ ،‪"‬توجه به چگونگی تمدن سازی بی بدیل ارزش های قرآنی در طول قرن ها‪"‬ و ‪"‬خطر ایجاد شکاف عاطفی توسط رسانه، بین واقعیت و تصویرسازی های موجود از آن‪"‬ اشاره داشته است.

لازم به ذکر است که روزنامه انگلیسی دیلی میل (DailyMail)، پایگاه خبری وستنیک (Vestnik) روسیه، پایگاه رادیو فرانسوی صدای روسیه و پایگاه خبری نیوزمکس (NewsMax) آمریکا نیز از جمله رسانه هایی بودند که به بازتاب خبر انتشار نامه امام خامنه ای پرداختند.

 

 

 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: