به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
بنا بر این گزارش، رئیس بخش «سرویس مخفی ملی» سازمان سیا، که محل اجرای سری‌ترین عملیات‌های اطلاعاتی این آژانس به شمار می‌آید، اعلام کرده قصد بازنشستگی دارد.
"خیبرآنلاین" - پایگاه خبری «دیلی بیست» گزارش داده است که رئیس بخش «سرویس مخفی ملی» سازمان سیا به دلیل درگیری‌ها و اختلافات داخلی در این آژانس، از سمت خود کنار رفته است.
 
به گزارش فارس، پایگاه خبری «دیلی‌بیست» در گزارشی اختصاصی از کناره‌گیری یا بازنشستگی اجباری رئیس محرمانه‌ترین بخش آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) به دلیل اختلافات داخلی در این سازمان، خبر داده است.
 
بنا بر این گزارش، رئیس بخش «سرویس مخفی ملی» سازمان سیا، که محل اجرای سری‌ترین عملیات‌های اطلاعاتی این آژانس به شمار می‌آید، اعلام کرده قصد بازنشستگی دارد.
 
«دین بوید» سخنگوی سیا بازنشستگی مدیر این بخش را تائید کرده و گفته است که وی «پس از دوره‌ای طولانی و برجسته در سیا» از سمت خود کنار می‌رود.
 
هرچند رئیس این بخش از سازمان سیا، به دلایل امنیتی هرگز به صورت رسمی اعلام نمی‌شود، اما در سال ۲۰۱۳، انتشار یک توئیت، هویت وی را افشا کرد و مشخص شد «فرانک آرچیبالد» ۵۷ ساله این سمت را بر عهده دارد. وی پیش از حضور در این سمت، در پاکستان و آفریقا فعالیت کرده بود و مدتی هم مدیر دایره آمریکای لاتین سازمان سیا بوده است.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس در آن زمان گزارش داده بود که آرچیبالد «زمانی عملیات مخفی برای کمک به برکناری "اسلوبودان میلوشویچ" رئیس‌جمهور صربستان را رهبری می‌کرد.»
 
به نوشته دیلی‌بیست، جدایی آرچیبالد از سیا در دوره‌ای رخ می‌دهد که «جان برنان» در حال تغییر ساختار در سازمان سیا و ایجاد واحدهای اطلاعاتی جدید و تعطیلی ساختارهای قدیمی است.
 
اقدامات برنان برای تغییر در ساختار سیا، که هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، با انتقادات زیادی مواجه شده و بسیاری می‌گویند این تغییرات می‌تواند به تضعیف توانمندی‌های محوری سیا منجر شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: