به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
محمد جواد ظریف در نشست خبری با وزیر خارجه کرواسی اظهار داشت: سیاستمداران غربی بدانند تحریم‌ها جز ایجاد خسارت فایده‌ای دیگر برای غرب نخواهد داشت و آنها باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند با مذاکره به نتیجه برسند یا فشار را زیاد کنند که البته مردم ما نشان داده‌اند که فشارها فایده‌ای ندارد.
"خیبرآنلاین" - وزیر امور خارجه در نشست خبری با وزیر امور خارجه کرواسی افزود: امیدواریم دولت عربستان با یک نگاه حسن همجواری و واقع‌بینانه زمینه‌های همکاری بیشتری را برای دو طرف ایجاد کند/ تحریم‌ها به غرب خسارت می‌زند
به گزارش نسیم، محمد جواد ظریف در نشست خبری با وزیر خارجه کرواسی اظهار داشت: سیاستمداران غربی بدانند تحریم‌ها جز ایجاد خسارت فایده‌ای دیگر برای غرب نخواهد داشت و آنها باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند با مذاکره به نتیجه برسند یا فشار را زیاد کنند که البته مردم ما نشان داده‌اند که فشارها فایده‌ای ندارد.

ظریف افزود: من برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در مونیخ خواهم بود و طبیعتاً اگر زمینه گفتگو باشد گفتگو خواهیم کرد با این حال هنوز برنامه‌ای برای گفتگو با وزرای 1+5 در مونیخ تصمیم‌گیری نشده و البته تعدادی از وزرا در مونیخ حضور دارند و برخی از آنها نیستند؛ برنامه‌های مونیخ بسیار فشرده است و هنوز در خصوص اینکه برنامه گفتگو باشد یا خیر معلوم نیست.

وزیر امور خارجه ادامه داد: همکاران ما دیروز در زوریخ دیدارهایی با نمایندگان کشورهای 1+5 داشتند و آخر هفته نیز گفتگوهایی با سه کشور اروپایی خواهند داشت و همچنین گفتگوهای مستمری با چین و روسیه داریم.

ظریف اظهار داشت: امیدواریم دولت عربستان با یک نگاه حسن همجواری و واقع بینانه زمینه‌های همکاری بیشتر برای دو طرف ایجاد کند. ایران و عربستان مشکلی با هم ندارند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه باب گفتگو در خصوص موضوعات منطقه‌ای باز است گفت: لازم است ایران و عربستان به یک راه حل مشترک برسند و با همکاری هم می‌تواند برای ایجاد ثبات و امنیت منطقه‌ای بدون هرگونه دخالت خارجی‌ نقش تسهیل کننده داشته باشند

وی ادامه داد: دوستان مجلس قبلا اعلام کرده‌اند که در برابر تحریمی که کنگره آمریکا اگر اتفاق می‌افتد واکنش نشان می‌دهند و من نیز به عنوان بیان واقعیت و نه یک تهدید آن را اعلام کردم.

ظریف روابط ایران و کرواسی را روابط دیرینه توصیف کرد و گفت: از ابتدای استقلال کرواسی ما با این کشور روابط داشتیم و سختی‌هایی که مردم بالکان در دوران قبل داشته‌اند در کنار مردم این حوزه بودیم.

وی افزود: بسیار خوشحالیم که یک دولت در اتحادیه اروپا به دوستان ما اضافه شده است.

ظریف با نا عادلانه و ظالمانه خواندن تحریم‌ها تصریح کرد: این وضعیت نه به نفع صنایع ایران و نه به نفع صنایع کشورهای وضع کننده تحریم‌ها است و امیدواریم با حل مشکل تحریم‌ها بتوانیم روابط اقتصادی خود را افزایش دهیم

ظریف با اشاره به سفر سال گذشته رئیس مجلس تصریح کرد: ایران مصمم به افزایش روابط دو جانبه با کرواسی در زمینه توریست و همکاری‌های ورزشی و دیگر زمینه‌ها و در خصوص افزایش روابط گفتگوهایی صورت گرفته.

وزیر امور خارجه با اشاره به گفتگوهای صورت گرفته بین وی و وزیر امور خارجه کرواسی اظهار داشت: در خصوص افراط‌ گرایی و بحث هسته‌ای گفتگوهایی داشتیم و با تصریح بر اینکه چرا بی توجهی به مقدسات مسلمانان می‌تواند باعث افزایش خشونت شود در منطقه ما و دیگر مناطق شود.

وی با اشاره به حضور اقلیت مسلمان در کرواسی افزود: گفتگوها و نقشی که رهبران مسلمان کرواسی برای ایجاد گفتگو در این کشور بازی می‌کنند به دولت کرواسی توان قابل توجهی را برای افزایش گفتگوها بین مردم و کاهش تندروی‌ها می‌دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: