به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند کاهشی شاخص و قیمت سهام شرکتها در بورس به گونه ای است که تنها سهام شرکتهای بزرگ و شاخص‌ساز حمایت می شوند که این موضوع نیز تایید کننده کنترل شاخص توسط دولت و سازمان بورس است.
"خیبرآنلاین" - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند کاهشی شاخص و قیمت سهام شرکتها در بورس به گونه ای است که تنها سهام شرکتهای بزرگ و شاخص‌ساز حمایت می شوند که این موضوع نیز تایید کننده کنترل شاخص توسط دولت و سازمان بورس است.

به گزارش تسنیم، علی کریم‌آبادی در خصوص شرایط فعلی بازار سرمایه گفت: با توجه به روند معاملات چند روز گذشته در بازار سهام به نظر می رسد مدیران بورسی در صدد هستند تا شاخص بورس را در ارتفاع 65 هزار واحد حفظ کنند.

دولت دست از شاخص‌سازی برنمی‌دارد
این کارشناس بازار سرمایه افزود: در هفته های گذشته روند کاهشی شاخص و قیمت سهام شرکتها در بازار سرمایه به گونه ای بود که تنها سهام شرکتهای بزرگ و شاخص‌ساز حمایت می شد و خبری از حمایت سهام شرکتها کوچک نبود و بر این اساس شاهد این هستیم که سهامداران شرکتهای کوچک ضرر بیشتری را متحمل شدند که این موضوع نیز تایید کننده کنترل شاخص توسط دولت و سازمان بورس است.
وی ادامه داد: روند معاملات بازار سرمایه از ابتدای هفته نیز با توجه به کاهش حجم و ارزش معاملات نشان می دهد هیجانات کاهشی بورس در حالا فروکش کردن است.

ریزش شاخص و قیمتها در بورس فرسایشی شده
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر کاهش قیمت نفت در افت قیمتها و شاخص بورس تصریح کرد: کاهش قیمت جهانی نفت بر شاخص بورس‌های کشورهای عربی نیز تاثیر زیادی داشته که البته روند کاهشی آنها متوقف شده است، اما در بورس ما همچنان روند فرسایشی و ریزشی شاخص بورس و قیمتها ادامه دارد.
وی با بیان این که در بازار سرمایه ما متاسفانه سهامداران امنیت روانی برای تصمیم‌گیری و سهامداری ندارند گفت: یکی از علت‌های این موضوع عدم تثبیت قوانین و مقررات است و به عنوان نمونه هر روز در خصوص بهره مالکانه، نرخ خوراک و صنایعی چون پالایشی‌ها خبری متفاوت منتشر می شود.

سود بانکی، بزرگترین تهدید برای بازار سهام است
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه از نرخ سود بانکی به عنوان تهدیدی بزرگ برای بازار سهام یاد کرد و افزود: پرداخت  سود بدون ریسک توسط بانکها باعث شده تا سرمایه گذاران کسب بازدهی بیشتر و بدون ریسک را در بانکها نسبت به بورس انتخاب کنند.

بازده 40 درصدی، بورس را جذاب می کند
این کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایط کنونی و با وجود ریسک های گوناگون در بورس، سرمایه گذاری در بورس با کسب بازده 40 درصد معقولانه است و بازار سرمایه باید جذابیت بیشتری را نسبت به بانها برای سرمایه گذاران داشته باشد.
وی تصریح کرد: شرایط کنونی بورس موجب شده تا سهامداران از سهام خود خسته شده و به این دلیل اقدام به فروش سهام خود در قیمتهای پایی کنند.

توصیه به سهامداران
این کارشناس بازار سرمایه در پایان با تاکید بر این که خرید هیجانی سهام در بورس، فروش هیجانی را نیز به دنبال دارد به سهامداران توصیه کرد: با سرمایه گذاری در صندوقها و نیز استفاده از توصیه های مشاوران سرمایه گذاری و سبد گردان‌ها اقدام به خرید و فروش سهام کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: