به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مدیر کل دفتر مطالعات و رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: 9 میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی زیر پوشش سبد امنیت غذایی قرار گرفته‌اند.
"خیبرآنلاین" - احد رستمی با بیان اینکه توزیع مرحله سوم سبد حمایتی غذایی آغاز شده است، افزود: همزمان با این مرحله سبد توزیع مرغ هم شروع شده و خانوارها علاوه بر بسته حمایت غذایی می‌توانند سهمیه‌ای که برای آنها در نظر گرفته شده را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 9 میلیون نفر در قالب سه میلیون خانوار شامل این طرح شدند، افزود: این خانوارها شامل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. البته علاوه بر این خانوارها، خانوارهایی که وزارتخانه تشخیص می‌دهد دچار سوء تغذیه هستند هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیر کل دفتر مطالعات و رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی در مورد نحوه دریافت این سهمیه توضیح داد: کارت الکترونیکی متصل به حساب یارانه‌ای خانوارها شارژ شده و این خانوارها با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد که شامل فروشگاه‌های اتکا، رفاه،اسکاد، امکان، تعاونی روستایی و فروشگاه شهروند می‌شود مراجعه و کالاها را خریداری کنند. این اعتبار برای اقلام در نظر گرفته شده قابل برداشت است.

رستمی به این پرسش که " از این سهمیه برای خرید چه کالاهایی می‌توان استفاده کرد"، پاسخ داد: این اعتبار برای تهیه گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، ماکارونی، حبوبات، لبنیات، روغن مایع، رب و خرما قابل استفاده است. البته در این مرحله روی مقدار کالاها قید خاصی گذاشته نشده است. یعنی خانوارها می‌توانند همه اعتبارشان را فقط صرف برنج یا گوشت قرمز کنند و مشکلی که پارسال مبنی بر اتمام برخی کالاها یا اضافه آمدن برخی کالاهای دیگر وجود داشت، دیگر پیش نخواهد آمد.

وی در ادامه در مورد مبلغ در نظر گرفته شده گفت: برای هر خانواده به ازای دو نفر اول نفری 30 هزار تومان و به ازای هر فرد اضافه 10 هزار تومان در نظر گرفته شده است. یعنی خانواده دو نفره 60 هزار تومان و خانواده چهار نفره 80 هزار تومان دریافت می‌کنند. سقف این مبلغ 120 هزار تومان است یعنی خانوارهای هشت نفره و بالاتر نهایتا 120 هزار تومان دریافت می‌کنند.

مدیر کل دفتر مطالعات و رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خانوارهایی که تحت پوشش دائم کمیته امداد و بهزیستی هستند در سه مرحله گذشته اعتبار ثابت برای آنها در نظر گرفته شد اما افرادی که تحت پوشش موردی بهزیستی هستند به ازای هر خانوار 30 هزار تومان دریافت می‌کنند.

رستمی در مورد برنامه‌های وزارت خانه برای اقشار آسیب‌پذیر دیگر نیز گفت: فعلا فقط خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد شامل این طرح می‌شوند اما اگر هیئت دولت تصمیمی برای اضافه کردن سایر گروه‌ها بگیرند، ما اجرا خواهیم کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: