به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: اخیرا سوداگران مرگ برای فروش مواد مخدر از ابزارهای فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
"خیبرآنلاین" - رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: اخیرا سوداگران مرگ برای فروش مواد مخدر از ابزارهای فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، محمد قاسملو صبح امروز در جلسه اتاق فکر که با موضوع تبلیغات و رسانه به میزبانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان تشکیل یافته بود با اشاره به اهداف و وظایف پیش روی پلیس فتا و اقدامات انجام یافته در طول تشکیل این پلیس اولویت‌های کاری این پلیس را پیش‌بینی و پیشگیری اجتماعی از وقوع جرائم فضای مجازی برشمرد.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی امکانات فضای مجازی، رفته رفته متخلفان فضای حقیقی برای رسیدن به مقاصد شوم خود این فضا را انتخاب کرده و به جهت برخورداری این فضا از گمنامی در صورت نبود پیش‌بینی صحیح نمی‌توان متخلفات این حوزه را رصد کرد.
 
وی در ادامه گفت: اخیرا سوداگران مواد مخدر و محتویات الکلی، در جهت به کارگیری فروش موادمخدر در داخل کشور از ابزارهای فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه خارجی استفاده کرده و با دغدغه کم اقدام به فروش کالاهای خود می‌کنند.
 
قاسملو افزود: نیازمندی‌های پلیس‌های تخصصی همچون پلیس موادمخدر را رصد و یا در صورت نیاز با پشتیبانی اطلاعاتی و آزمایشگاهی، مستندات فنی را جمع‌آوری و در اختیار یگان‌های مورد نیاز قرار می‌دهند.
 
وی گفت: نباید از موضوع اعتیاد اینترنتی غافل بود که اثرات سوء آن کمتر از اعتیاد به مواد مخدر نبوده و در صورت درگیر شدن کاربر امکان کمک به آن با مشکل مواجه خواهند شد.
 
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی گفت: امروزه اینترنت به محل تبادل نظر اطلاعات عمومی در معرفی و ساخت و فروش مواد مخدر تبدیل شده است داروخانه‌های اینترنتی و آزمایشگاهی ساخت مواد مخدر به عنوان حیات خلوت بزهکاران تبدیل شده است.
 
وی به جهت مصون نگه داشتن فضای مجازی گفت: این پلیس بر اساس وظایف ذاتی برخورد جدی با متخلفین فضای مجازی را در دستور خود قرار داده است.
 
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این پلیس آمادگی خود را از نظر پشتیبانی اطلاعات و پشتسبانی فنی و مهندسی اعلام کرد و در صورت اختصاص اعتبار با تقویت مشکلات اجتماعی و برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی و آموزش جامعه هدف می‌توان از اثرات سوء اینترنت کاسته و اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: