به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رییس سازمان زیباسازی شهر تهران درباره سرنوشت اجرای طرح منتخب نماد حجمی میدان انقلاب اسلامی تأکید کرد که هیچ اثری را بدون رأی نهایی هیأت داوران در این میدان اجرا نخواهیم کرد.
"خیبرآنلاین" -رییس سازمان زیباسازی شهر تهران درباره سرنوشت اجرای طرح منتخب نماد حجمی میدان انقلاب اسلامی تأکید کرد که هیچ اثری را بدون رأی نهایی هیأت داوران در این میدان اجرا نخواهیم کرد.

به گزارش مهر، جمال کامیاب رییس سازمان زیباسازی شهر تهران درباره سرنوشت اجرای طرح منتخب نماد حجمی میدان انقلاب اسلامی که با انتقاداتی از سوی هیأت داوران آن روبه‌رو شده بود، توضیح داد: پیش از آمدن من به سازمان زیباسازی همیشه این سوال در ذهنم بود که چرا طراحی نماد میدان انقلاب تاکنون به اتمام نرسیده و اکنون متوجه شده ام که حساسیت ها برای طراحی این نماد به گونه ای بوده که انتخاب ها را سخت کرده است.

وی با اشاره به تفاوت سلایق هنری در انتخاب طرح منتخب نماد میدان انقلاب یادآور شد: در بحث آثار هنری به دلیل سلایق و ذوق های هنری متفاوت، همیشه انتخاب ها سخت است و از سوی دیگر میدان انقلاب نیز که از هویت و تاریخ ارزشمندی برخوردار است، بر دشواری انتخاب طرح منتخب آن افزوده است.

کامیاب تأکید کرد: با توجه به این حساسیت ها، ما هم به خود این اجازه را نمی دهیم که بخواهیم سلیقه ای درباره نماد میدان انقلاب تصمیم بگیریم به همین دلیل تاکنون چندین نوبت برای طراحی این نماد فراخوان عمومی داده شده است و همچنین به 30 هنرمند نیز سفارش کار دادیم. در آخرین نوبت نزدیک به 170 اثر به دبیرخانه مسابقه طراحی نماد میدان انقلاب اسلامی ارسال شد و از این 170 اثر در دو سه مرحله داوری در نهایت 5 اثر مورد توجه قرار گرفت و این که بین این آثار کدام اثر به مرحله اجرا خواهد رسید، بستگی به دیدگاه داوران خواهد داشت و ما نیز طبق نظر جمعی داوران اقدام می کنیم.

رییس سازمان زیباسازی شهر تهران درپایان درباره معرفی اثری که از سوی این سازمان به عنوان طرح منتخب برای اجرا در میدان انقلاب اسلامی اعلام شده است، توضیح داد: اثری که به عنوان طرح منتخب معرفی شد، بیشتر به بحث داوری 5 اثر اشاره داشت و داوران هم قطعا روی این موضوع حساسیت های خاص خود را دارند. اما  آن چه می توانم بگویم این است که بدون نتیجه گیری هیات داوران، ما هیچ اثری را در میدان انقلاب اجرا نخواهیم کرد.

ماجرای طراحی نماد جدید میدان انقلاب اسلامی بعد از سال‌ها کش و قوس و برگزاری چندین دوره مسابقه، چند ماه پیش با اعلام اثر منتخب و رونمایی از تصویر آن از سوی این سازمان خبرساز شد و تعدادی از هنرمندان، اعضای شورای شهر و حتی هیأت داوران این مسابقه نسبت به انتخاب این طرح برگزیده انتقاد کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: