به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
رسانه های پرشمار حامی دولت و برخی از دولتمردان فعلی، هنگام انتقاد مراجع عظام از برخی عملکردهای دولت احمدی نژاد (مانند انتقاد آنان نسبت به اجازه ورود خواهران به ورزشگاه ها) با فریاد وااسلاماه، به تخریب دولت گذشته می پرداختند
"خیبرآنلاین" - اقدامات سوال برانگیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در روزهای اخیر به حدی اوج گرفت که 4 تن از مراجع عظام تقلید، به صورت جداگانه و البته همزمان، انتقادات گسترده و کم سابقه ای را مطرح کردند و البته، پاسخ مدیران وزارت ارشاد به دغدغه های علمای دین و پاسبانان ارزش ها و اعتقادات مردم، هرگز شایسته نبود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، اتفاقات ناگواری که در حوزه فرهنگ طی 1/5 سال اخیر شدت گرفته، از خوانندگی زنان و کم توجهی به دغدغه های مردم متدین و ارزشی کشور گرفته تا تصاویری که هر از گاهی از تئاترهای مختلف در رسانه ها منتشر می شوند و همچنین، اقدامات متناقض پیرامون برخی فیلم های سینمایی و خبرهای خاص از انتشار کتب خاص‌تر و... همه و همه موجب شده است تا در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید نسبت به آینده فرهنگ کشور احساس خطر کنند و وارد عرصه شوند.

براساس این گزارش، اما واکنش های وزیر ارشاد و دیگر مسئولان این وزارتخانه به دغدغه های علما و مردم متدین ایران اسلامی، بیش از هر چیز، به مذاق رسانه های ضدانقلاب و خارج نشین خوش آمده است.

نکته جالب توجه اینجاست که رسانه های پرشمار حامی دولت و برخی از دولتمردان فعلی، هنگام انتقاد مراجع عظام از برخی عملکردهای دولت احمدی نژاد (مانند انتقاد آنان نسبت به اجازه ورود خواهران به ورزشگاه ها) با فریاد وااسلاماه، به تخریب دولت گذشته می پرداختند اما همینک، انتقاد همان مراجع و علما را با عبارت های کنایه آمیزی همچون "تشکیل اتاق عملیات برای تخریب دولت" و... پاسخ می دهند.

دولتمردان نمی توانند در پاسخ به اعتراض مراجع عظام تقلید به عملکرد فرهنگی اعتدالیون، از واژه هایی که برای منتقدان توافق ضعیف ژنو استفاده کردند، بهره ببرند. کسی نمی تواند به بزرگان دینی این کشور انگ "بی سواد"، "افراطی"، "تغذیه شونده از جای خاص"، "بروید به جهنم"، "تراسان و لرزان"، و... را بزند. همچنین، هیچ مسئولی در این کشور اجازه ندارد نسبت به دغدغه های عالمان دینی و مراجع تقلید شیعیان بی توجه یا کم توجه باشد.

ضمن توصیه جدی مجموعه فرهنگی دولت به رفع دغدغه های مراجع عظام تقلید که همان دغدغه های امت ارزشی و انقلابی کشورمان است، و درخواست پرهیز از سیاسی کاری نسبت به این انتقادات مذهبی و فرهنگی، دیدگاه های اخیر 4 مرجع بزرگ تقلید شیعیان به اختصار منتشر می شود.

هشدار 4 مرجع/وضعیت فرهنگی دولت مناسب نیست

* آیت الله العظمی نوری همدانی: اجازه نمی دهیم هرکاری دلشان خواست انجام دهند


هر جریانی که بر خلاف امام و اسلام باشد مورد تایید نیست، ما اجازه نمی دهیم برخی مسائل خلاف شرع با صدور مجوزهایی که ارشاد برای آن می دهد معمول و مرسوم شود و جلوی آن را می گیریم. خواندن زنان در برابر مردان به نص صریح قرآن حرام است و در این بین فرقی بین تکخوانی و همخوانی وجود ندارد؛ بنابراین وزارت ارشاد حق ندارد چنین مجوزی بدهد، مردم نیز چنین اجازه ای را به آنها نمی دهند. هر فیلم و جشنواره و برنامه ای که متضمن ارزش های انقلاب باشد، ما از آن حمایت می کنیم اما اگر اینگونه نباشد ما با آن مخالفیم و جلوی آن را می گیریم و به وزارت ارشاد هم اجازه چنین کاری را نخواهیم داد. تاکید می کنیم هر فیلم و برنامه ای که بخواهد بر خلاف اسلام باشد و وزارت ارشاد بخواهد به آن مجوز دهد، جلوی آن را خواهیم گرفت. ما طرفدار اسلام هستیم و کاری به دولت ها نداریم، هرکس براساس قواعد اسلام گام بردارد حامی او هستیم، در دولت قبل نیز موضع ما همین بود؛ اگر بنا باشد امروز نتوانیم جلوی این را بگیریم فردا چطور می توانیم جلوی دیگر منکرات را بگیریم؟

* آیت الله العظمی مکارم شیرازی: وزارت ارشاد ارزش های انقلاب را زیرسوال می برد

متأسفانه وزارت ارشاد ارزش های انقلاب را یکی پس از دیگری زیر پا می گذارد، داد مردم بلند شده؛ همه روزه شکایات و گلایه های متعدد به دفتر ما می رسد که وزارت فرهنگ و ارشاد که پسوند اسلامی را هم یدک می کشد، چرا نسبت به ارزش های انقلاب این گونه رفتار می کند. همین مردم انقلابی بودند که این کار بزرگ را انجام دادند؛ ناراحت کردن آنها آثار بدی دارد. مردم از ما توقع دارند که تذکر دهیم؛ امیدواریم این تذکرات سبب هوشیاری شود.

* آیت الله العظمی سبحانی: این فرد از این کار استغفار کند

بنده بسیار گلایه‌مند هستم که فرزند یک روحانی فتوایی درباره تکخوانی بانوان می‌دهد؛ یعنی تمام مشکلات ما حل شده و تنها این مشکل باقی مانده است که دختری بیاید و تکخوانی بکند؟ چقدر برای ما زننده است؛ این فتوا به کشورهای همانند امارات و دیگر کشورهای عربی می‌رود و برمی‌گردند می‌گویند که اینها دروغ می‌گویند و ادعا می‌کنند که اسلامی هستند؛ ولی نمی‌‌دانند که این حرف یک نفر است حرف نظام نیست. این گله را به گوش این آقا برسانید که آیا تو اهل فتوا هستی؟! ما مجلس، قانون، شورای نگهبان داریم که باید اینها صحبت کنند نه تو؛ جای گله است، ایشان از این کار استغفار کند، یعنی حرفش را پس بگیرد، معصوم نیست.

* آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: وزارت ارشاد به وظیفه دینی خود عمل کند

مردم با ایمان و دلسوزان انقلاب اسلامی توقع دارند مسئولین وزارت ارشاد به وظایف دینی خود عمل نموده و جلوی منکرات و محرّمات را بگیرند. وزارت ارشاد اسلامی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد. شیوع بعضی از منکرات در جامعه موجب تضعیف نظام اسلامی است. منکر هرگز با مجوّز نهادی، معروف و مشروع نخواهد شد. دولتمردان ما همانطور که به مسائل اقتصادی و رفاه و آسایش مردم باید توجه داشته باشند، به مسائل دینی و اخلاقیات در جامعه هم باید توجه بیشتری نمایند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
0
5
میخواستم از مراجع محترم بپرسم گرفتن جریمه دیر کرد مگر حرام نیست چرا جلوی آن را نمیگیرند.
حزب الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
2
3
خیبرآنلاین ضدانقلاب، مگر فراموش کرده اید که در مباحث حکومتی و اجتماعی ، معیار فقط فتوای ولی امر مسلمین است (...).
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
1
3
خیبرآنلاین تا کی می خواهی ماندد خوارج عمل کنی! تابع مقام معظم رهبری باش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
1
0
آقاتورابخدایی که شمامیگین قبولش دارین به دنبال چی هستین؟یعنی نگرانی شمافقط خوندن خانمهاست وانتشار؟واقعامسئله های مهمتری چون :اختلاس. ریا. اقتصادبه گل نشسته.بی اخلاقیها.طلاق.اعتیاد.اسیدپاشیها.قتلهای ناموسی و...
پاسدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
0
چرا مسئولین و مراجع اقدام کوبنده ای بدر برابر این وزارتخانه که (...) را برده انجام نمی دهند؟
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: