به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: یکی از مهمترین نکاتی که شهید مطهری در کتاب «آینده انقلاب اسلامی» مطرح کرد، بحث آزادی و منافات نداشتن آن با اندیشه‌های اسلامی بود.
"خیبرآنلاین" -عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: یکی از مهمترین نکاتی که شهید مطهری در کتاب «آینده انقلاب اسلامی» مطرح کرد، بحث آزادی و منافات نداشتن آن با اندیشه‌های اسلامی بود.
 
به گزارش فارس، مهدی جمشیدی عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: شهید مطهری در کتاب «آینده انقلاب اسلامی» مباحثی را درباره آزادی بیان کرده است و اینکه آزادی نه تنها هیچ منافاتی با اندیشه‌های اسلامی ندارد بلکه زمینه‌ساز آن با عقلانیت نیز هست.
 
وی با تأکید بر اینکه شهید مطهری در این اثر به تفاوت فکر و عقیده نیز اشاره کرده است، یادآور شد: فرآیند اندیشه به اعتقاد او محصول فکر آزاد است اما برخلاف آنچه غربیان معتقد هستند که ملاک آزادی محدود کردن آزادی دیگران است، اینگونه نیست و خود فرد نیز مصالح شخصی برای آزادی خود دارد، این اشکال را بزرگانی چون شهید مطهری در مباحثی که درباره آزادی مطرح کردند، اشاره کرده‌اند.
 
جمشیدی درباره تفاوت انقلاب ایران با دیگر نهضت‌های اسلامی در طول تاریخ براساس کتاب شهید مطهری گفت:‌به اعتقاد ایشان یک مقایسه جدی بین هدف‌های انقلاب اسلامی ایران و دیگر نهضت‌های مصلحان اسلامی چون سید جمال‌الدین اسدآبادی نشان می‌دهد که با رهبری روحانیت و تأیید آنها این انقلاب صورت گرفت.
 
این عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره غایت انقلاب و اینکه چگونه می‌توان این انقلاب را نگه داشت، توضیح داد: به تعبیر استاد شهید مطهری بازگشت به اسلام راستین، اصلاح چشمگیر در شهرها، اصلاح انسان‌ها، نجات مظلومان و به پا داشتن قوانین الهی تعطیل شده می‌تواند ما را در حفظ این انقلاب یاری کند.
 
جمشیدی با تأکید بر اینکه انقلاب ما ماهیت اسلامی داشته و عدالت‌خواهانه است، توضیح داد: به اعتقاد شهید مطهری آینده این انقلاب زمانی محفوظ خواهد بود که مسیر عدالت خواهی را ادامه دهد یعنی دولت‌های بعدی در مسیر عدالت اسلامی گام بردارند و شکاف‌های طبقاتی پر شود، تبعیض‌ها از بین برد و جامعه توحیدی به مفهوم اسلامی و جامعه بی طبقه ایجاد شود.
 
وی در پایان با تأکید بر اندیشه‌های آزادی‌خواهانه شهید مطهری گفت: محصولات فرهنگی ما باید اسلامی باشد و با تفکرات انحطاطی و التقاطی در زمینه نشر کتب و تبلیغات آنها مبارزه کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: