به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
امروز ایران سرگرم ساخت موشک‌های قاره‌پیماست. این موشک‌ها در کاریکاتورها تی‌ان‌تی حمل می‌کنند اما در دنیای واقعی ماده منفجره هسته‌ای را حمل می‌کنند. این موشک‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به اروپا و آمریکا برسند و تا نیویورک، واشنگتن و میامی برد داشته باشند.
امروز ایران سرگرم ساخت موشک‌های قاره‌پیماست. این موشک‌ها در کاریکاتورها تی‌ان‌تی حمل می‌کنند اما در دنیای واقعی ماده منفجره هسته‌ای را حمل می‌کنند. این موشک‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به اروپا و آمریکا برسند و تا نیویورک، واشنگتن و میامی برد داشته باشند.

به گزارش وطن امروز، لابلاگ در مقاله ای می نویسد: جنجال رسانه‌ای قابل توجهی درباره برنامه سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا ایجاد شده است.

ران درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا این برنامه‌ریزی را بدون اطلاع کاخ‌سفید و وزارت خارجه این کشور انجام داد.  ران درمر که از او به‌عنوان «مغز متفکر بی‌بی [نتانیاهو]» یاد می‌شود، در دفاع از چنین تصمیم‌گیری‌ای، ایران را خطرناک‌ترین رژیم جهان توصیف کرد.

 وی گفت:  ایران خطرناک‌ترین رژیم جهان است. این کشور تاکنون 4 پایتخت عربی یعنی بغداد، دمشق، بیروت و صنعا را بلعیده و برای فتح پایتخت‌های بیشتری گرسنه است. ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است که فقط طی 4 سال گذشته حملات در 25 کشور جهان در پنج قاره را یا برنامه‌ریزی یا دستور آن را صادر کرده است.  ایران مسؤول قتل هزاران سرباز آمریکایی در عراق و افغانستان و صدها تفنگدار دریایی در لبنان است. این کشور مسؤول بمب‌گذاری‌ها در سفارتخانه‌های آمریکا در آفریقا و بمب‌گذاری‌هایی است که 2 دهه قبل در آرژانتین صورت گرفت. 

همه این اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز در حالی رخ داده است که ایران سلاح هسته‌ای نداشته است. اکنون تصور کنید ایران با داشتن سلاح‌ هسته‌ای، چقدر خطرناک‌تر خواهد بود. تصور نکنید آمریکا از دسترس ایران دور است. امروز ایران سرگرم ساخت موشک‌های قاره‌پیماست. این موشک‌ها در کاریکاتورها تی‌ان‌تی حمل می‌کنند اما در دنیای واقعی ماده منفجره هسته‌ای را حمل می‌کنند. این موشک‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به اروپا و آمریکا برسند و تا نیویورک، واشنگتن و میامی برد داشته باشند.

 برای اسرائیل یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای، یک خطر واضح و عینی به شمار می‌رود. رژیم ایران، اسرائیل را به نابودی تهدید کرده است. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی آن اخیرا به زبان انگلیسی این پیام را توئیت کرد که اسرائیل باید نابود شود. ایران از حزب‌الله و حماس، جهاد اسلامی و دیگر نایبان خود برای شلیک هزاران موشک به اسرائیل استفاده کرده و اسرائیل را از لبنان، غزه، سینا و بلندی‌های جولان تهدید کرده است. رژیم ایران هم به نابودی اسرائیل متعهد است هم در این مسیر گام برمی‌دارد.  امروز جامعه بین‌المللی برای شکل دادن به توافقی هسته‌ای با ایران مصمم است. این توافقی که امروز درباره آن بحث می‌شود، توافقی نیست که توانمندی ایران در ساخت سلاح هسته‌ای را از بین ببرد بلکه توافقی است که ایران را به یک کشور در آستانه هسته‌ای شدن تبدیل می‌کند. این توافقی است که موجودیت اسرائیل را کاملا به خطر می‌اندازد.

  گریگ تیلمن، عضو ارشد انجمن کنترل اسلحه آمریکا درباره اینکه «ایران خطرناک‌ترین رژیم جهان است»، گفت کره‌شمالی بسیار خطرناک‌تر از ایران است، زیرا از پیمان ان‌پی‌تی خارج شده و 3 بار در یک دهه گذشته، وسایل هسته‌ای را آزمایش کرده است اما ایران عضو ان‌پی‌تی است و هیچ سلاح هسته‌ای ندارد و آزمایشی در این باره انجام نداده است.  چارلز دی. اسمیت، استاد تاریخ خاورمیانه در دانشگاه آریزونا درباره اینکه «ایران تاکنون 4 پایتخت عربی را بلعیده است»، گفت تنها پایتختی که ایران در آن، در کنار تامین نظامی، نفوذ واقعی دارد، بغداد است. نکته عجیب این است که درباره اسد اکنون بیشترین حمایت را جمعیت‌های غیرمسلمان و مسیحی ابراز می‌کنند که از روی کار آمدن سنی‌های تندرو بیم دارند.  پیتر جنکینز، نماینده سابق انگلیس در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا 2006، در این‌باره گفت ایران برخلاف اسرائیل هیچ اراضی‌ای را خارج از مرزهای خود اشغال نکرده است. ایران رابطه‌ای دوستانه با دولت‌های عراق، سوریه و لبنان دارد همانطور که اسرائیل رابطه‌ای دوستانه با عربستان‌سعودی دارد.
ویلیام او. بیمن، استاد دانشگاه مینه‌سوتا و نویسنده کتاب «چطور آمریکا و ایران یکدیگر را شرور جلوه می‌دهند»، درباره اینکه «ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است»، گفت بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین حامی تروریسم عربستان‌سعودی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس هستند. در حالی از حمایت ایران از حماس سخن گفته می‌شود که این گروه 80 درصد حمایت خود را از کشورهای عربی می‌گیرد.  جنکینز درباره اینکه «رژیم ایران هم به نابودی اسرائیل متعهد است، هم در این خصوص مشغول فعالیت است»، گفت ایران مخالف موجودیت کشوری است که برای یهودیان در برابر فلسطینیان، امتیازات خاص قائل است. ایران به نابود کردن سکنه اسرائیل متعهد نیست.  سیدحسین موسویان، محقق دانشگاه پرینستون درباره اظهارات ران درمر درباره توافق هسته‌ای، گفت در 10 سال گذشته، ده‌ها بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تایید کرده‌اند هیچ نشانه‌ای از انحراف ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای مشاهده نکرده‌اند. تعداد بازرسی‌هایی که از ایران صورت گرفته است در تاریخ فعالیت آژانس بی‌سابقه است.

جنکینز، نماینده سابق انگلیس در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، درباره کشورهای در آستانه هسته‌ای شدن، گفت کشورهای در آستانه هسته‌ای شدن، سلاح هسته‌ای ندارند. به این علت است که براساس پیمان ان‌پی‌تی، مردود شمرده نمی‌شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: