به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
خبرگزاری رویترز با پوشش بخش‌هایی از بیانات امروز مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای نوشت: آیت الله خامنه‌ای روز یک‌شنبه تاکید کرد که با هرگونه توافق هسته‌ای که تضادی با منافع ملت ایران نداشته باشد موافق است.
"خیبرآنلاین" -حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح یک‌شنبه در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی به رفتار و عملکرد منطقی و مستدل ایران در مذاکرات هسته‌ای و رفتار غیرمنطقی و باج‌خواهانه طرف مقابل اشاره و تاکید کردند که با توافقی که دربردارنده عزت و احترام ملت ایران باشد مخالفتی ندارد. بیانات ایشان در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز با پوشش بخش‌هایی از بیانات امروز مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای نوشت: آیت الله خامنه‌ای روز یک‌شنبه تاکید کرد که با هرگونه توافق هسته‌ای که تضادی با منافع ملت ایران نداشته باشد موافق است.

رهبری ایران در این باره گفت: من با توافقی که حاصل می‌شود موافقم و مذاکره کنندگان ما تلاش می‌کنند تا سلاح تحریم را از دست دشمن دربیاورند. اگر مذاکره کنندگان بتوانند به این هدف دست پیدا کنند بسیار خوب خواهد بود اما اگر شکست بخورند همه باید بدانند که ما راه‌های زیادی داریم تا با این سلاح مبارزه کنیم.

هم‌چنین خبرگزاری شینهوا ضمن انتشار بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای نوشت: رهبری ایران روز یک‌شنبه گفت که با مقامات آمریکایی در این باره که حاصل نشدن توافق بهتر از یک توافق بد خواهد بود موافق است. دست نیافتن به یک توافق هسته‌ای بهتر از هر گونه توافقی است که موجب تضعیف منافع ملت ایران شود.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی با اشاره به سخنرانی آیت الله خامنه‌ای در جمع کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی نوشت: رهبری ایران امروز گفت که حاصل نشدن یک توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی را به توافقی که موجب تضعیف منافع ملی مردم کشورش شود ترجیح می‌دهد.

رهبری ایران تصریح کرد: من با هر توافقی که انجام می‌شود موافقم اما با توافق بد موافق نیستم. آمریکایی‌ها مرتبط تکرار می‌کنند که حاصل نشدن توافق بهتر از یک توافق بد است. من نیز کاملا با آن موافقم.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت:‌ آیت الله خامنه‌ای کسی است که حرف نهایی را درباره تمام مسائل مربوط به کشور ایران می‌زند و تا کنون از تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در روند مذاکرات با گروه 1+5 حمایت کرده است اما وی برای دولت روحانی، رییس‌جمهور ایران خطوط قرمز این مذاکرات را تعیین کرده است. این خطوط قرمز عبارتند از: یک برنامه غنی‌سازی اورانیوم در ایران که دولت‌های غربی تلاش می‌کنند آن را محدودتر کنند.

رهبری ایران هم‌چنین گفت که مذاکره کنندگان هسته‌ای برای رهایی از سلاح تحریم‌ها تلاش می‌کنند اما اگر به موفقیت هم نرسیدند همگان باید بدانند که ما راه‌هایی برای مقابله این تحریم‌ها داریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که هم‌زمان با سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷ برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه‌ای آن حادثه مهم را حاوی یک مضمون پرمغز و ماندگار دانستند و گفتند: اقدام شجاعانه فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷، نشان دهنده سخن حق و پرجاذبه انقلاب اسلامی است که توانسته بود حتی به اعماق دل‌های نیروی هوایی ارتش پادشاهی آن زمان که نور چشمی آمریکا نیز بود، نفوذ کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: دشمنی آمریکا و قدرت‌های استکباری با اشخاص نیست، آن‌ها با اصل حرکت و جهت گیری توأم با ایستادگی و استقلال طلبی و عزت خواهی ملت ایران دشمن هستند.

ایشان با یادآوری سخنان برخی سیاستمداران آمریکایی در سال‌های اخیر که بغض و کینه خود را با ملت ایران، صراحتاً بیان کردند گفتند: آن‌ها از ایستادگی ملت ایران عصبانی هستند و هدف اصلی آمریکا و همراهانش، به زانو در آوردن و تحقیر ملت ایران است که البته دچار خطا و اشتباه در تحلیل هستند.

ایشان تأکید کردند: ملت ایران زیر بار زورگویی و زیاده‌خواهی و رفتارهای غیرمنطقی نخواهد رفت.

رهبر انقلاب اسلامی یک بار دیگر افزودند: من با ادامه و پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم و قطعاً ملت ایران هم با هر توافقی که در بر دارنده عزت و احترام او باشد، مخالفتی ندارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: باید در مذاکرات، تکریم، حرمت و پیشرفت ملت ایران محفوظ بماند زیرا این ملت عادت به پذیرش زورگوییِ طرف مقابل اعم از آمریکا و دیگران، ندارد.

ایشان هم‌چنین با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درخصوص توافق دو مرحله‌ای که ابتدا توافق بر اصول کلی و بعد از مدتی توافق بر جزییات باشد، خاطرنشان کردند: چنین توافقی پسندیده نیست زیرا با تجربه‌ای که از رفتار طرف مقابل داریم، توافقِ صِرف در کلیات، وسیله‌ای خواهد شد برای بهانه‌گیری‌های پی در پی در جزئیات.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزییات، با یکدیگر باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مفاد این قرار داد نیز باید روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تأویل باشد و مفاد توافق نباید به گونه‌ای باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد، در قضایای مختلف بهانه‌جویی کند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: تحریم‌ها نیز باید به معنی واقعی کلمه برداشته شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: