به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اولویت مبارزه داعش با جمهوری اسلامی است زیرا آنها دریافته‌اند ایران اسلامی نه به دنبال ثروت است و نه جهان‌گشایی بلکه می‌خواهد از راه اسلام شیعی، بشریت را نجات دهد.
"خیبرآنلاین" -عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اولویت مبارزه داعش با جمهوری اسلامی است زیرا آنها دریافته‌اند ایران اسلامی نه به دنبال ثروت است و نه جهان‌گشایی بلکه می‌خواهد از راه اسلام شیعی، بشریت را نجات دهد.

به گزارش فارس،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم‌آبادی یکشنبه شب در جشن دهه انقلاب در مسجد امام زین‌العابدین(ع) اظهار کرد: برخی آیات قرآن با واژه «قل» شروع می‌شود زیرا خداوند با لفظ «بگو» خواسته است به انسان‌ها بفهماند این آیات از جانب حضرت محمد(ص) نیستند بلکه وحی الهی به پیامبر اکرم(ص) محسوب می‌شوند.

وی افزود: برخی افراد قرآن را سیر و سلوک حضرت محمد(ص) می‌دانند در حالیکه این تفکر کاملا اشتباه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در یکی از آیات قرآن آمده است ای پیامبر به انسان‌ها بگو تنها برای خدا قیام کنید گفت: در اینجا اگر قیام فردی یا اجتماعی باشد تفاوتی نمی‌کند بلکه مهم آن است که نیت آدمی الهی باشد؛ مشی تمام انبیای الهی همین آیه بوده و قیام آنها برای خدا بوده است؛ دین نزد خدا اسلام است و سایر ادیان مراتبی از اسلام به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: اگر تاریخ همه انبیای الهی را بررسی کنیم در می‌یابیم محتوای همه ادیان آسمانی اسلام بوده است و وقتی تمام دین‌ها همان اسلام باشند خطاب قرآنی هم به همه آنهاست و بهترین مخاطبان هم پیامبران هستند.

طاهری خرم آبادی با اشاره به اینکه بشر در گذشته به تکاملی نرسیده بود که اسلام برای آنها عرضه شود خاطرنشان کرد: اسلام کامل‌ترین ادیان است که کامل‌ترین مربیان یعنی حضرت محمد(ص) را می‌طلبد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به فلسفه پیام‌ها و قیام‌های الهی پرداخت و افزود: هدف خداوند تربیت انسان‌هاست وگرنه اگر همگان کافر شوند ضرری به آفریدگار عالم نمی‌رسد؛ نعمت «وجود» خود لطفی عظیم است که خدا به انسان بخشیده ولی این وجود باید متناسب با کلام سازنده‌اش باشد.

وی با تاکید بر بریدن از وابستگی‌های مادی در مراحل مختلف زندگی خاطرنشان کرد: در بالاترین مرحله، انسان باید در قیام برای خدا از همه چیز مادی دل ببرد و تنها برای رضای الهی پای در صحنه بگذارد؛ همه اولیای خدا از ابتدا تا انتها یعنی حضرت مهدی(عج) برای خدا امر و نهی و قیام می‌کنند.

طاهری خرم آبادی سکوت، فریاد، شهادت و صلح اولیا و انبیای الهی را برای خدا دانست و گفت: یکی از شاگردان ارزشمند این مکتب، امام راحل بود که دست در قرآن و احادیث داشت و خود را شاگرد مکتب اهل‌بیت(ع) می‌دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام خمینی(ره) عقیده داشت در زمانی که دین به خطر افتاده و حیثیت اسلام، تشیع و کشور اسلامی و همچنین آبروی دینی مردم لگدکوب دشمنان قرآن از غرب و شرق واقع شده، وظیفه دارد که از حوزه‌های علمیه، برای خدا قیام کند و هرچه در این مسیر است و وظیفه محسوب می‌شود انجام دهد نه برای مال و مقام دنیا بلکه تنها با هدف کسب رضایت الهی همانطور که این روش، مشی ائمه اطهار(ع) بود.

وی گفت: اگر کوچک‌ترین توهین و برخوردی با بسیاری از ما صورت بگیرد معلوم نیست تحمل‌مان چقدر است ولی پیامبر اکرم(ص) در اوج قدرت، در مواقعی که به ایشان توهین می‌شد برای رضای خدا صبر می‌کرد.

طاهری خرم آبادی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) هدایت افراد را تا هدایت یک جامعه و امت ادامه دادند خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نیز به تبعیت از ایشان، از همان ابتدای شروع نهضت اسلامی چیزی برای خود نخواستند و برای نجات اسلام و مردم، توهین‌ها، بازداشت‌ها، تبعید‌ها و همه نوع فشار را تحمل کردند زیرا فقط به دنبال انجام وظیفه بودند و این همان اخلاصی است که در بنیان‌گذار کبیر انقلاب موج می‌زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر اخلاص در هر کاری باشد موجب گسترش آن می‌شود ولی اگر خلوص نیت وجود نداشت هر چقدر هم توسعه ظاهری یابد باز هم به جایی نمی‌رسد.

وی با اشاره به سالروز ورود امام راحل به میهن پس از ۱۵ سال تبعید خاطرنشان کرد: وقتی هواپیمای حامل ایشان به زمین نشست، برادر امام و فرزندشان به استقبالشان در هواپیما رفتند و تمام شبکه‌های تلویزیونی هم این ورود را پوشش می‌دادند اما ایشان برای اینکه آیت‌الله پسندیده برادر بزرگ‌ترشان بودند نمی‌خواستند جلوتر از او قدم بردارد و از هواپیما خارج شود؛ رعایت این اصول نشان می‌دهد امام امت به آنچه اعتقاد داشتند عمل می‌کردند نه برای مقام و منصب.

طاهری خرم آبادی تصریح کرد: رعایت همین اصول است که موجب شد فریاد امام خمینی(ره) به گوش همه ملت ایران برسد و همگان ایشان را قبول داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام امام راحل از جنس وظیفه‌شناسی بود و چون ایشان خلوص نیت داشتند رشد و توسعه را نیز در جریان انقلاب شاهد هستیم؛ این نهضت از ۳۶ سال پیش با تمام فراز و فرودها و چالش‌ها، چون نفس مسیحایی و اخلاص امام و شهدا و ملت بزرگ ایران همراه بوده، موفقیت را قرین خویش داشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز الگویی قابل طرح در سطح بین‌المللی را عرضه می‌کند تصریح کرد: رتبه‌های علمی بالا در همه رشته‌ها، پیشرفت‌های تکنولوژیک و علمی و همه رشدها شعاعی از همان اخلاص در شروع نهضت است.

طاهری خرم آبادی افزود: سابق بر این وجود ایران کاملا به آمریکا وابسته بود ولی پس از انقلاب ملت ایران بارها عنوان کرده که ما در مسیر انقلاب و نهضت خویش ثابت قدم مانده‌ایم و آمریکای جنایت‌کار نمی‌تواند هیچ کاری بکند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به انقلاب‌های متعددی مردمی در کشورهای گوناگون اشاره و اظهار کرد: هیچ یک از این انقلاب‌ها انسان‌ها را در مسیر نجات قرار نداده‌اند مگر انقلاب اسلامی ایران؛ امروز چشم همه مظلومان و آزادی‌خواهان به جمهوری اسلامی دوخته شده و این امر نشان می‌دهد که این انقلاب می‌تواند انسان‌ها را به سمت نجات رهنمون شود و بشریت را به نجات نهایی یعنی قیام مهدی موعود(عج) برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل دشمنی مستکبران با انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری به ظاهر و برخی هم در باطن با جمهوری اسلامی مخالف هستند که این امر دارای دلایلی است؛ امروز دنیا از اینکه با ما به مقابله‌های سابق خود بپردازد مأیوس است، طی چند سال پس از رحلت امام سه بار تصمیم بر حمله به ایران گرفته شد که دو بار آن آمریکایی‌ها حتی فرمان حمله را هم صادر کرده بودند و یک بار هم اسرائیل این قصد را داشت ولی توفیق الهی و صلابتی که از اسلام و مسلمانان در دل دشمنان اسلام جای داده مانع از این امر شد.

طاهری خرم آبادی با اشاره به تلاش دشمنان برای بدنام کردن اسلام تصریح کرد: حال که دیده‌اند اسلام مکتبی نجات‌بخش است و می‌تواند به همه جوانان حتی غربی‌ها سرمش آزادی بدهد، این روش را در پیش گرفته‌اند؛ نزدیک به چند سال است که پروژه اسلام هراسی به راه افتاده تا همه مردم دنیا از دین الهی بترسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: داعش یکی از جدیدترین ابزارهای دشمنان اسلام محسوب می‌شود که پیش از آن هم القاعده و طالبان همین وظیفه را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه داعش به دنبال تشکیل دولت اسلامی در منطقه است گفت: آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود از داعش حمایت می‌کنند؛ داعش در حال حاضر شورایی ۱۰ نفره شامل ۹ نفر عراقی و یک نفر سوری دارد که حرف اصلی آنها این است که مسلمانان بعد از فروپاشی جهان اسلام که منظورشان همان امپراطوری عثمانی است، دچار تحقیر شده‌اند زیرا رژیم صهیونیستی تشکیل شده و جهان اسلام را به دو قسمت تقسیم کرده است ولی در دهه ۸۰ میلادی و با پیروزی انقلاب اسلامی، روند جدیدی در تحقیر امت اسلام به وجود آمد زیرا ما جامعه اهل سنت با همه گستردگی و عده‌ای که داشتیم نتوانستیم حکومتی تشکیل بدهیم ولی شیعیان این امکان را برای خود به وجود آوردند و ۳۶ سال آن را اداره کردند و از همه مصائب و مشکلات هم سربلند بیرون آمدند.

طاهری خرم آبادی اضافه کرد: عربستان سعودی با کمک اردن و دیگر کشورها یک راهبرد و قطر و ترکیه راهبرد دیگری را برای خروج از این تحقیر دنبال می‌کنند که البته کشورهای غربی، خاصه انگلستان از این شیوه‌ها حمایت می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راهبرد نخست که مورد حمایت انگلستان است گفت: این راهبرد می‌گوید کشورهای اسلامی نباید تجزیه شوند بلکه باید امپراطوری عثمانی مجددا در داخل همان کشورها تشکیل شود بنابراین باید افرادی اعزام شوند و خط سیری را دنبال کنند و خط مقاومت یعنی از ایران تا حزب‌الله را مورد حمله قرار دهند که این خط شامل ایران، عراق، سوریه، لبنان و غزه خواهد بود و به این صورت با شکسته شدن این خط مقاومت، جهان اسلام به هم پیوسته می‌شود و راهبرد دوم هم که مربوط به قطر است اینکه باید همه جهان اسلام را تجزیه کرد و خطی که از ایران به لبنان می‌رسد یعنی مدیترانه و خلیج فارس از شیعیان گرفته شود و سپس امپراطوری عثمانی مجددا شکل بگیرد.

وی بیان کرد: داعش در مقام عمل هر دو نظریه و راهبرد را دنبال می‌کند و مورد حمایت غرب نیز هست و در نتیجه این اسرائیل است که در امنیت به سر می‌برد و همه سرمایه و نیروی مسلمانان هدر می‌رود؛ دلیل به وجود آمدن این راهبردها آن است که انقلاب اسلامی جهان را تکان داد و مظلومان را از زیر سیطره ظالمان نجات داد.

طاهری خرم آبادی افزود: مستکبران خودشان تروریست‌ها را تربیت می‌کنند و حمایت مالی از آنها به عمل می‌آورند ولی خودشان هم ائتلاف تشکیل می‌دهند و مواضع‌شان را بمباران می‌کنند و به جهانیان می‌گویند اسلام همین است و مسلمانان کسانی هستند که سر می‌برند و انسان‌ها را می‌سوزانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی خاطرنشان کرد: تاکید ایشان بر حفظ و تقویت خط مقاومت و خواسته ایشان از جوانان اروپایی و آمریکایی برای مطالعه اسلام فارغ از آنچه رسانه‌های غربی می‌گویند در راستای همین هدف است که اسلام واقعی به جهانیان شناسانده شود.

وی ادامه داد: داعش می‌گوید جهان غرب به رهبری آمریکا به دنبال نفت ماست و ما هم با آنها معامله می‌کنیم و اگر نفت بدهیم کاری با ما ندارند؛ رژیم صهیونیستی روزی داعیه تصرف نیل تا فرات را داشته ولی امروز انگیزه لازم را ندارد و روزی او را نابود می‌کنیم ولی جمهوری اسلامی نه با نفت راضی می‌شود و نه سرزمین می‌خواهد بلکه به دنبال اعتقادات است و می‌خواهد فکر تشیع و رهایی مسلمانان و همه مردم جهان را القا کند که این چنین حکومتی یا ما را از بین می‌برد یا منفعل می‌سازد به همین دلیل اولویت برخورد و درگیری ما با جمهوری اسلامی است.

طاهری خرم آبادی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی فراوانی در داخل کشور وجود دارد گفت: مسئولان و مدیران کشور باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند و تکلیف خود را در مقابل خدا و ملت انجام دهند؛ اگر کسی به نام انقلاب در پستی قرار گیرد و کارش را درست انجام ندهد بلکه آن را خراب‌تر کند به یقین به اسلام و قرآن خیانت کرده است.
برچسب ها: هدف ، داعش ، آمریکا ، منطقه ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: