به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
به فاصله اندکی از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به بانکها مبنی بر عدم پذیرش چک های بیش از 100 میلیون تومان سه بانک، دستور برای رد چک های با مبلغ بالاتر از 10 میلیون تومان یکی از آن سه بانک صادر شد.
"خیبرآنلاین" - به فاصله اندکی از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به بانکها مبنی بر عدم پذیرش چک های بیش از 100 میلیون تومان سه بانک، دستور برای رد چک های با مبلغ بالاتر از 10 میلیون تومان یکی از آن سه بانک صادر شد.

به گزارش ایسنا، با تشدید سخت گیریهای نظارتی بانک مرکزی در راستای به نظم کشیدن بانکها و انطباق فعالیت آنها با چارچوب و مقررات تعیین شده، در یکی از اقدامات اخیر نظارتی این بانک وصول چک های چند بانک از سوی بانکهای دیگر با محدودیت مواجه شد.

براین اساس، طبق دستورالعمل بانک مرکزی بانکها موظف شدند که از 9 بهمن ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی از پذیرفتن چکهای با ارزش بیش از 100 میلیون تومان اعم از چک عادی، رمزدار و بین بانکی دو بانک تحت نظارت و یک بانک بدون مجوز بانک مرکزی جهت واگذاری در سامانه چکاوک و یا تحویل به اتاق پایاپای اسناد بانکی خودداری کنند.

در عین حال تاکید شده بود که در صورت تخطی بانک‌ها از این دستور ضمن اینکه بانک مرکزی هیچ ضمانتی درمقابل عواقب آن ندارد، در صورت مشاهده از طریق سامانه چکاوک و پایش گزارش های دریافتی از اتاق پایاپای اسناد بانکی نسبت به برخورد انضباطی نیز اقدام می‌کند.

اما حدود 12 روز بعد از محدودیت اعمال شده برای مبادلات چکی این سه بانک، روز 21 بهمن ماه (سه شنبه هفته گذشته) بانکها با دستور برای محدود تر شدن دریافت چک های بانک بدون مجوزی که در بخشنامه قبلی نیز مورد توجه قرار گرفته بود مواجه شدند و این بار 90 میلیون تومان دیگر از قدرت مانور این بانک در چک کمتر شد.

این دستور که از سوی اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی در سامانه چکاوک (سامانه مبادلات الکترونیکی چک) خطاب به بانکها صادر شده است حاوی این موضوع است که باید شعب بانکها از دریافت و واگذاری چک های عادی و رمزدار با مبلغ بالای 100 میلیون ریال (10 میلیون تومان) برای بانک... در سامانه چکاوک و مبادلات اتاق پایاپای اسناد بانکی خودداری کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: