به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
آیا می دانید براساس پروتکل الحاقی بازرسان آژانس می توانند "هر زمان از هر مکانی" که خواستند، بازدید کنند حتی منزل شخصی شما؟!
"خیبرآنلاین" - در 4 شماره گذشته از سری مطالب "آیا می دانیدهای توافق ضعیف ژنو"، به مقدمه (اینجا)، عناصر گام اول (اینجا) و (اینجا) و گام میانی (اینجا) پرداخته شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، روال این سری از بررسی ها پیرامون "برنامه مشترک اقدام" بدین شکل است که ابتدا، متن کامل توافق در بخش موردنظر منتشر می شود و در ادامه، "آیا می دانیدهای" همان بخش با ادبیاتی کاربردی درج می گردد.

در قسمت پنجم نیز به همان سبک و سیاق قبلی، به بخش "عناصر گام نهایی راه حل جامع" و "آیا می دانیدهای" مربوط به این بخش پرداخته می شود:

* متن کامل عناصر گام نهایی راه حل جامع "برنامه مشترک اقدام"

گام نهایی راه حل جامع که طرف­ها قصد دارند تا مذاکره و آغاز اجرای آن کمتر از یک سال پس از پذیرش این سند، نهایی شود، عبارت است از:
  • داشتن دوره زمانی بلندمدت مشخص که مورد توافق قرار خواهد گرفت.
  • منعکس­ کننده حقوق و تکالیف اعضای ان پی تی و توافق­نامه پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی.
  • به­ طور جامع تحریم­های مرتبط با هسته­ ای شورای امنیت سازمان ملل، چندجانبه و ملی را بر می دارد. گام­هایی برای دسترسی به حوزه­ های تجاری، فناوری، مالی و انرژی بر مبنای یک جدول زمانی توافق خواهد شد.
  •  دربرگیرنده یک برنامه غنی­ سازی که توسط طرفین تعریف شده با عناصر توافق شده توسط طرفین منطبق با نیازهای عملی [ایران]، با محدودیت­های توافق شده در زمینه دامنه و سطح فعالیت­های غنی سازی، ظرفیت، مکانی که [غنی­ سازی] انجام می شود، و ذخایر اورانیوم غنی­ شده برای یک دوره ای که توافق می گردد.
  • به طور کامل نگرانی­های مربوط به راکتور اراک،که توسط آژانس با نام IR40 شناخته می­شود، را برطرف نماید. عدم بازفرآوری یا ساخت تأسیساتی که توانایی بازفرآوری داشته باشد.
  • به طور کامل اقدام ­های شفاف ­ساز و نظارت افزایش یافته ی توافق شده را اجرا می کند. پروتکل الحاقی را در چارچوب اختیارات رئیس جمهور و مجلس (پارلمان ایرانی)، تصویب و اجرا می نماید.
  • دربرگیرنده همکاری­ هسته­ ای غیرنظامی بین­ المللی، ازجمله در میان موارد دیگر، دست یافتن به راکتورهای قدرت آب سبک مدرن و تحقیقاتی و تجهیزات مربوطه، و تامین سوخت هسته ­ای مدرن و همچنین کارهای تحقیق و توسعه­ که توافق شده.
  • بعد از اجرای موفق گام نهایی از راه حل جامع در دوره کامل آن، با برنامه هسته ­ای ایران؛ مثل هر کشور فاقد سلاح هسته ای عضو ان پی تی رفتار خواهد شد.
آیا می‌دانید بعد از اجرای 20 ساله توافق، با ایران چه ‌خواهد شد؟

* آیا می دانیدهای عناصر گام نهایی راه حل جامع "برنامه مشترک اقدام"


1. آیا می دانید زمان اجرای گام نهایی توافق ضعیف ژنو چقدر است؟ واژه Long term به چه معناست؟ آیا می دانید به گفته برخی کارشناسان و افراد مطلع، آمریکایی ها مدت زمان اجرای این گام را 20 سال تعیین کرده اند؟ آیا می دانید پس از 20 سال چه تعداد از متخصصان و دانشمندان هسته ای کشورمان را از دست خواهیم داد؟

2. آيا می دانيد كه با اجرای توافق ضعیف ژنو، بسياری از متخصصان هسته ای كشورمان از كار بيكار شده اند و اين روند چه بسا تا سالهای سال پس از اجرای "برنامه مشترک اقدام" نيز برقرار باشد و اين پديده می تواند به توقف نخبه پروری هسته ای و حتی فرار مغزها بينجامد؟

3. آیا از مفاد پروتکل الحاقی خبر دارید؟ آیا می دانید براساس پروتکل الحاقی بازرسان آژانس می توانند "هر زمان از هر مکانی" که خواستند، بازدید کنند حتی منزل شخصی شما؟! آیا می دانید به چه دلایلی تاکنون ایران اجرای پروتکل الحاقی را نپذیرفته است؟ آیا می دانید طبق توافق ضعیف ژنو، ایران متعهد شده است پروتکل الحاقی را در چارچوب اختیارات رئیس جمهور و مجلس تصویب و اجرا کند؟

4. آیا می دانید پس از اجرای موفق گام نهایی و عدم توسعه و حتی از بین رفتن زیربنای صنعت هسته ای کشور طی 20 سال(!) با برنامه هسته ای ایران چگونه برخورد خواهد شد؟ براساس توافق ضعیف ژنو پس از طی زمان گام نهایی و در صورت اجرای موفق این گام، با برنامه هسته ای ایران مانند برنامه هسته ای سایر کشورهای عضو NPT برخورد خواهد شد! مگر الآن ایران جزو کشورهای عضو NPT نیست؟ رفتار آمریکایی‌ها در مقابل حقوق هسته ای ایران به عنوان عضوی از NPT چگونه است؟ آیا پس از 20 سال تغییری در این رفتار ایجاد خواهد شد؟!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهتر از اين نميشه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
1
3
هنوز توافق به جايي نرسيده معلممامونو دارن ميبرن انتاليا و پاتايا و صفا و سيتي خوب حسابشو كن ببين بعد از 20سال ديگه اصلا جايي براي بحث نميمومنه توافق كيلو چنده بابا بيا حال حولشو ببر فقط وزير بهداشت بايد فعاليتشو بيشتر كنه كه خدايي نكرده اچ اي وي معضل بعدي جهت وارد شدن محدوديت ها و تحريم هاي جديد نشه
اره بچه ها زحمت ميكشن چي كارشون داريد بالاخره اين مملكت از ديد اقازاده ها انگار بعد از 2500 سال پادشاه و كدخدا پرستي عادت به ازادي و خودسري نداره بالاخره بايد دوستان زحمت بكشن يكي بياد تو سرمون بزنه تا شايد بفهميم توافق برد برد يعني چي
خوب گروه تكفيري داعش هم اين موضوع برد برد را درك كرده و براي كمك به اين موضوع فعاليت هاشو داره شروع ميكنه كه فقط ما حدود 1ميليون چشم موغوليو تو تهرون داريم حسابشو كن اقا چه چهارشنبه سوري بشه امسال و سال هاي ديگه اونوقت خوب درك ميكنيم حال و هواي برد برد سوريه و عراقو حالا ببينيم اين سياست بردبرد بالاخره كي كدخدا را راضي ميكنه
خدايا تمام دوستدارن كدخدا را به كاخها و ثروتهاي بي انتها برسان خدايا دوستداران كدخدا را به اب و هواي انتاليا كه نه قديمي شده ديگه معلماي بدبختو ميفرستن به سواحل قناري و جزاير گالاپاگوس و ماداگاسکار ... ديگه نگم بفرست
خدايا تمام كدخدا پرستان را زودتر به مقام رسيدن به گرين كارت كاخ سفيد نائل بگردان
خدايا بدخواهان كدخدا را مرگشان را به دست تكفيري هاي داعشي و داخل قفسهاي اتشين قرار بده مرگشان را به دست نتانياهويي كه حتي رئيس كدخداست قرار بده خدايا تمام بدخواهان كدخدا كه يمشت بي سواده تازه به دوران رسيده و كم عقل هستن زودتر همشونو به راه رفيقاشون كه 8 سال معلوم نيست تو اون خاك و خول چي كار ميكردن هر چي سريعتر برسون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
سلام بر دوستان
لینک زیر را با دقت ببینید- درباره توافق ننگین و خفت بار ژنوه
به خدا اگر بی تفاوت باشیم روز قیامت باید جواب خون شهدا را بدهیم
من خوندم حالم گرفته شد
http://www.rajanews.com/news/198868#
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: