به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
محمد یوسفی با بیان اینکه برنامه‌ای مبنی بر کاهش تولید جوجه یک‌روزه وجود داشته است، اظهار داشت: این مساله در افزایش قیمت مرغ بی تاثیر نیست اما مهم‌ترین علت آن این است که از دهه فجر تا نوروز تقاضا برای این کالا افزایش پیدا می‌کند.
"خیبرآنلاین" -رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به عرضه مرغ کمتر از ۷ هزار تومان در بازارچه‌های بهاره، گفت: درحال حاضر قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار و مراکز عمده فروشی مناسب است.

به گزارش مهر، محمد یوسفی با بیان اینکه برنامه‌ای مبنی بر کاهش تولید جوجه یک‌روزه وجود داشته است، اظهار داشت: این مساله در افزایش قیمت مرغ بی تاثیر نیست اما مهم‌ترین علت آن این است که از دهه فجر تا نوروز تقاضا برای این کالا افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این، افزایش قیمت کالاهای دیگر مانند میوه که این روزها اتفاق افتاده، روی قیمت مرغ تاثیرگذار است.

یوسفی با بیان اینکه قیمت نهاده‌ها تغییری نداشته است، گفت: قیمت جوجه طی دو تا سه هفته اخیر افزایش یافته و به حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان رسیده، ضمن اینکه مرغی که این روزها در حال عرضه است، به دلیل افزایش تقاضا گران شده و بهای جوجه‌اش خیلی بالا نبوده است.

وی، قیمت مرغ زنده را نیز حدود ۵۰۰۰ تا ۵۲۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: این روزها در برخی مناطق قیمت مرغ آماده به طبخ بسیار غیرمنطقی است و بهای منطقی این کالا در شرایط فعلی بین ۷۵۰۰ تومان تا ۸۰۰۰ تومان است.

یوسفی با بیان اینکه در برخی مناطق قیمت مرغ بسیار مناسب است، گفت: میادین میوه و تره بار، مراکز عمده فروشی مانند خیابان شهرستانی میدان امام حسین(ع) و صادقیه مرغ را به قیمت کمتر از ۸ هزار تومان عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ طی روزهای آینده کاهش پیدا می‌کند، اضافه کرد: اصولا برنامه ریزی‌ها برای تولید جوجه به شکل سنتی به گونه‌ای است که توزیع مرغ افزایش و قیمت آن کاهش می‌یابد و به اعتقاد بنده از ۱۵ اسفندماه به بعد قیمت این کالا افت می‌کند ضمن اینکه بهای مرغ برای شب عید بین ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ هزار تومان است و قیمت آن از ۸ هزار تومان بالاتر نمی‌رود.

یوسفی درمورد این موضوع که قیمت ۸ هزار تومان برای مرغ شب عید گران است، تصریح کرد: این قیمت زیاد نیست، مرغ‌داران ماه‌ها زیان کرده‌اند و قیمت مرغ تا یک ماه قبل آن قیمتی که مردم آن را خریداری می‌کردند، نبود و تولیدکنندگان تا دوهفته قبل مرغ را به قیمت ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان تحویل شرکت پشتیبانی امور دام می‌دادند.

وی، قیمت تمام شده تولید مرغ زنده را حدود ۴۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بنابر بر گفته مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام این شرکت بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن مرغ ذخیره شده دارد که حتما این مرغ‌ها را برای شب عید وارد بازار می‌کند چرا که در غیر این صورت تاریخ مصرف آنها به اتمام می‌رسد.

یوسفی با اشاره به راه اندازی بازارچه‌های بهاره اضافه کرد: عرضه مرغ منجمد با قیمتی کمتر از ۷۰۰۰ تومان در این بازارچه‌ها انجام می‌شود ضمن اینکه مرغ منجمد نیز هیچ مشکلی ندارد و کیفیت آن کمتر از مرغ گرم نیست.
برچسب ها: مرغ ، ارزان ، خرید ، صنف ، افزایش ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: