به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: این تاریخ های پیشنهادی است و تاریخ قطعی آن اعلام خواهد شد.
"خیبرآنلاین" -برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان دو زمان ۷ اسفند یا ۱۴ اسفند ۹۴ به شورای نگهبان پیشنهاد شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: این تاریخ های پیشنهادی است و تاریخ قطعی آن اعلام خواهد شد.

بی طرفی همه مسئولان وزارت کشور در انتخابات

وی درباره انتخابات سال آینده تصریح کرد: وزیر کشور در همایش استانداران بر بی طرفی همه مسئولان وزارت کشور و تلاش برای برگزاری پرشکوه و شفاف این انتخابات تاکید کرد و گفت" نگاه وزارت کشور به همه نامزدهایی که با نظر شورای نگهبان حائز صلاحیت شناخته شوند، با هر سلیقه سیاسی ، مساوی است و این وزارتخانه از هیچ فرد یا حزب سیاسی جانبداری نمی کند".

سخنگوی وزارت کشور افزود: تا پایان اسفند امسال همه جابجایی هایی که ضرورت داشته باشد انجام می شود تا دولت در تمام سطوح مستقر شود.

تدوین لایحه فعالیت های احزاب و تشکل های سیاسی

وی همچنین به تدوین لایحه فعالیت های احزاب و تشکل های سیاسی اشاره کرد و گفت: این لایحه نسبت به قانون کنونی، نوآوری های قابل توجهی دارد و از معاون اول رییس جمهور درخواست کرده ایم که این لایحه خارج از نوبت در دستور کار هیئت دولت قرار گیرد.

امیری گفت: اینکه این لایحه به انتخابات سال آینده می رسد یا خیر برای ما قابل پیش بینی نیست.

وی درباره تدوین سیاستهای انتخاباتی نیز گفت: پیش از آنکه این موضوع در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد ، وزارت کشور بررسی های خود را آغاز کرد اما به جهت رعایت سلسله مراتب قانونی ما منتظر می شویم تا این سیاستها در مجمع تصویب شود و به تایید مقام معظم رهبری برسد و پس از آن، کار تدوین آیین نامه های اجرایی آن را در این چارچوب انجام دهیم.

تصمیم وزیر، شامل شهرداران نمی شود

وی در بخش دیگری گفت: اینکه وزیر کشور اعلام کرده مدیران این وزارتخانه که قصد نامزدی در انتخابات را دارند باید تا اول اسفند امسال استعفا کنند؛ تصمیمی داخلی است و تنها به مدیران سیاسی وزارت کشور مربوط می شود. امیری افزود: این تصمیم وزیر، شامل شهرداران نمی شود.

وی همچنین به موضوع برقراری امنیت در روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: هیچ گزارش سوء امنیتی چه در مرزها و چه در داخل کشور نداشتیم.

سخنگوی وزارت کشور همچنین به کشف باند تروریستی در سیستان و بلوچستان با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و وزارت اطلاعات اشاره کرد و افزود: این باند قصد داشت در ۴ استان کشور اقدام به عملیات بمب گذاری کند.

امیری گفت: این باند تروریستی عامل تمام حوادث تروریستی و ضدامنیتی از سال ۸۶ تاکنون در استان سیستان و بلوچستان بوده است که در نتیجه اقدامات اعضای آن ۱۰۰ نفر شهید و بیش از ۷۰ نفر زخمی شدند.

وی افزود: در جریان دستگیری اعضای این باند ابتدا سه نفر دستگیر و سپس همه اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند.

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها

امیری همچنین به نظارت وزارت کشور بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت: براساس گزارش استاندار تهران از شش ماه دوم سال ۹۲ تا پایان آذر امسال دو هزار و ۶۱۶ بنای غیرمجاز تخریب و بیش از هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و زراعی آزادسازی شده است.

همایش اقتصاد مقاومتی با حضور استانداران و سفیران کشورهای همسایه

سخنگوی وزارت کشور از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی با حضور استانداران و سفرای کشورهای همسایه خبر داد.

حسینعلی امیری افزود: این همایش به همت وزارت کشور در روزهای سوم و چهارم اسفند برگزار می شود.

توافق نامه امنیتی ـ انتظامی تهران - دوشنبه

سخنگوی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه امروز وزیر کشور تاجیکستان به ایران سفر می کند، گفت: در این سفر توافق نامه امنیتی ـ انتظامی میان دو کشور امضا خواهد شد.

ضارب قاضی قنبری دستگیر شده است

امیری با اشاره به ترور رئیس دادگستری شهرستان روانسر در استان کرمانشاه، گفت: ضارب قاضی قنبری دستگیر شده است و در بازجویی‌های به عمل آمده معلوم شد که این ترور امنیتی ـ سیاسی نیست بلکه ضارب، شرور بوده و پرونده‌ای هم در دادگستری داشته است.

سند «امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی»

وی از تهیه پیش‌نویس سند «امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی» در وزارت کشور خبر داد و گفت: به همت مشاور امور زنان وزیر کشور و همکاری دستگاه‌های ذیربط این سند تهیه شده و برای بررسی، به معاونت امور زنان ریاست جمهوری ارسال شده است.

سخنگوی وزارت کشور همچنین با اشاره به معضل ریزگردها در استان‌های جنوبی کشور، گفت: وزیر کشور، نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران را مامور رسیدگی به این کار کرده است تا به بکار گیری امکانات و ظرفیت وزارت کشور و سازمان‌های تابعه در جهت مقابله با ریزگردها اقدام شود.

ستاد مدیریت بحران بودجه مستقلی ندارد

وی افزود: ستاد مدیریت بحران به دلیل اینکه هیچ بودجه مستقلی ندارد تنها می‌تواند گزارش تهیه و در نهایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ، بودجه آن را تامین کند.

امیری به همایش دیروز استانداران اشاره کرد و گفت: با توجه به مسئله کمبود آب، وزیر نیرو با حضور در این همایش،‌ درباره مدیریت مصرف آب در سطح کشور توضیحاتی ارائه کرد و قرار شد شورای آب استان‌ها تشکیل شود.

سخنگوی وزارت کشور گفت : در نمایشگاه همیاری شهرداری ها که از دوم تا پنجم اسفند در تهران برگزار می شود توانمندیهای شهرداریهای کشور به نمایش گذاشته می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: