به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید شیعیان اعلام کرد: داعش این فرزند نا مشروع وهابیت هدیه ای برای یهودیان است.
"خیبرآنلاین" -آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید شیعیان اعلام کرد: داعش این فرزند نا مشروع وهابیت هدیه ای برای یهودیان است.

به گزارش مهر، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به بیست و ششمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی که در زاهدان در حال برگزاری است، اعلام کرد: در شرایط کنونی همه باید هوشیار باشند و دست در دست هم با روشنگری چهره واقعی این جریان های تکفیری را نشان دهند.

در متن پیام این مرجع عالیقدر شیعیان آمده است: قبل از هر چیز تشکیل این جلسه باشکوه را به همه شما عزیزان و مخصوصا به دست اندرکاران محترم و تلاش گر تبریک می گویم. در تاریخ اسلام بلایی مثل بلای تکفیری ها وجود نداشت؛ این جمعیت نادان و بی رحم و سنگدل که بر خلاف تمام موازین اسلامی و انسانی مسلمانان را می کشند و به طرز بسیار فجیعی سر می برند و گاه آتش می زنند، جمعیت بی سابقه ای در جهان اسلام و بلکه در دنیاست و از سوی دیگر دشمن قدار در کناری نشسته و با کمک پنهانی و آشکار به آنها کشورهای اسلامی را به دست مسلمانان ویران و زمین را از خون بی گناهان، زنان، کودکان، پیران و جوانان رنگین می سازد و از همه بدتر نام خلافت اسلامی بر آن می نهند.

وی در این پیام تصریح کرده است: در این میان آمریکا و اسراییل از همه خوشحال ترند؛ خاخام یهودی مرموز اسراییلی گفته بود که داعش برای ما یهودیان یک هدیه الهی است که به ما ارزانی شده است. سیاستمدار معروف آمریکا گفته بود که گزینه این است که داعش به بغداد برسد و تمام شیعیان را به قتل برساند و اینها نمونه ای از سخنان آنهاست که نشان می دهد داعش، فرزند نامشروع وهابیت چگونه به یاری دشمنان اسلام شتافته است و اهداف نامشروع آنها را به دست خود تحقق می بخشد.

آیت الله مکارم شیرازی در این پیام اعلام کرده است: در چنین شرایطی بر همه مسلمین مخصوصا علمای اسلام و اندیشمندان و فضلا و اهل قلم و رسانه ها لازم است که به روشنگری بپردازند و تکفیری های فریب خورده را راهنمایی و متعصبان آنها را منزوی کنند و ریشه افکار تکفیری را از طریق صحیح بسوزانند.

وی در پایان آورده است: این جانب امیدوارم که در این محفل و مجلس مقدس و در این گردهمایی باشکوه گام های مؤثری در این راه بردارید که ذخیره یوم المعاد شما خواهد بود. خداوند یار و نگهدارتان باد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: