به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اگرچه تولید خودرو به گواه آمارها از رشد حدود ۶۰ درصدی برخوردار بوده، اما قیمت‌ انواع خودرو و کاهش قدرت خرید مردم، بازار شب عید فروشندگان را کسادتر از قبل کرده و رکود در بازار همچنان پابرجا است.
"خیبرآنلاین" - اگرچه تولید خودرو به گواه آمارها از رشد حدود ۶۰ درصدی برخوردار بوده، اما قیمت‌ انواع خودرو و کاهش قدرت خرید مردم، بازار شب عید فروشندگان را کسادتر از قبل کرده و رکود در بازار همچنان پابرجا است.

به گزارش مهر، بازار این روزهای خودرو حال و روز خوشی ندارد. قدرت خرید مردم با افزایش قیمت شب عیدی برخی فروشندگان، کاهش یافته و از سوی دیگر، تولیدکنندگان هم که تلاش داشتند تا با زمزمه‌های افزایش قیمت، مردم را تحریک به ورود به بازار کنند، چندان موفق نبوده‌اند. به همین دلیل، بازار شب عید خودرو چندان از رونق مناسبی برخوردار نبوده و همین امر، فروشندگان خودرو را بی‌مشتری در بازار کرده است.

از سوی دیگر، مردم هم که قدرت خریدشان کاهش یافته است، نمی‌توانند وارد بازار شده و خودروی دلخواه خود را خریداری کنند، بنابراین نه مشتری به خودروی مورد نظر خود می‌رسد و نه فروشنده می‌تواند بر روی قیمت موردنظر خود پافشاری کند؛ این طور است که بازار خودرو به گفته فعالان بازار، امسال کسادترین شب عید را طی سال‌های گذشته به خود دیده است.

اما این رکود در بازار تنها به مشتریان و فروشندگان در بازار ختم نمی‌شود و تولیدکنندگان خودرو نیز علیرغم طرح‌های متنوع فروشی که برای شب عید گذاشته‌اند، همچنان این طرح‌ها را تمدید می‌کنند بلکه بتوانند مشتریانی داشته باشند که از رهگذر بازار شب عید، بخشی از نقدینگی مورد نیاز آنها در سال ۹۴ را تامین کنند، اما مردم قدرت خریدی ندارند که بخواهند خودروهای بالای ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان را خریداری کنند.

بر این اساس، بیشترین بازار خرید و فروش‌ها در شب عید امسال به گفته فعالان بازار، بر روی پراید، تیبا، پژو ۴۰۵ و رانا خلاصه می‌شود و البته اندکی هم بازار خرید و فروش سمند رونق دارد، چراکه به قدرت خرید مردم نزدیک‌تر است و از سوی دیگر، به هرحال عرضه آنها نیز به بازار افزایش داشته است.

این در حالی است که قیمت پراید و تیبا و پژو ۴۰۵ به دلیل همین افزایش تقاضا، در مقطعی با افزایش مواجه شد؛ اما بعد از اینکه این حباب در بازار ترکید و عرضه خودروها به بازار نیز افزایش یافت، قیمت هم در بازار فروکش کرد، اما به هرحال قیمت انواع خودرو در بازار بالا است و دیگر خودروها، به دلیل همین بالا بودن قیمت، اقبالی از سوی مشتریان در بازار ندارند.

قیمت انواع خودرو در بازار

هم اکنون قیمت سمند ال‌ایکس ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸، قیمتی معادل ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دارد، همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه می شود. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و پژو ۴۰۵ نیز ۳۲ میلیون تومان عرضه می شود.

قیمت رانا ۳۳ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ نیز ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ نیز ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه می شود. تیبا نیز ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت پژو پارس نیز 40 میلیون و 200 هزار تومان در بازار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: