به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
"خیبرآنلاین" - ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته نمازجمعه شهرهای خود، نسبت به توافق لوزان واکنش های متفاوتی نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، به جهت اهمیت موضوع، گزیده هایی از خطبه های نمازجمعه برخی شهرهای کشور که به موضوع مذاکرات هسته ای و توافق عجیب لوزان مربوط می شود، در ادامه می آید:

* امام جمعه قم: توقف صنعت هسته ای قابل پذیرش نیست

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم، گفت: باید تحریم‌ها به‌صورت همزمان و به‌صورت یکجا لغو شدند، همچنین توافق باید به‌صورت واضح نوشته شود و تفاوتی در نسخه‌های آن نباشد. نباید ما بپذیریم که در صنعت هسته‌ای توقفی ایجاد شود، همچنین باید سانتریفیوژ‌ها به‌اندازه‌ای باشند که نیاز صنعتی ما را تأمین کنند، مذاکره کنندگان ما باید در قبال هر تعهد از طرف مقابل تضمینی بگیرند.

* امام جمعه کرج: نادیده گرفتن تلاش دانشمندان هسته ای، خیانت است

آیت الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، گفت: دشمنان از ایران اسلامی می‌هراسند نه ایران هسته‌ای و این درحالی است که ایران با هسته‌ای شدن و به دست آوردن صنعت هسته‌ای نشان داد که از رشد علمی بالایی برخوردار است. دانشمندان هسته‌ای ایرانی نیز با جهاد علمی افتخارات زیادی را برای ایران به ارمغان آوردند و در این راه نیز جان خود را فدا کردند. نباید تلاش دانشمندان این عرصه نادیده گرفته شود، در این صورت خیانت به اسلام و شهدای این عرصه است و باید در این زمینه بسیار توجه داشته باشیم. ایران در تمام مراحل به دست آوردن صنعت هسته‌ای کاری بر خلاف قوانین بین‌المللی انجام نداد و به مردم دنیا نشان داد که بدون تکیه به امریکا و قدرت‌های جهانی حتی در تحریم و فشار نیز می‌توان به پیشرفت رسید که این برای دشمنان بسیار سنگین بود. این امر سبب شد تا به مذاکرات برای کنترل قسمتی از این جریان احتیاج پیدا کنند و ایران نیز تا جایی که مواضع خود را دچار مشکل نبیند، همکاری می‌کند و در جلسات نیز اخلاق سیاسی اسلام را رعایت می‌کند. طرف مقابل همیشه منتظر سوءاستفاده است تا با به دست آوردن هر فرصتی خنجر خود را از پشت یا جلو فرو کند و در این زمینه هیچ ملاحظه‌ای نمی‌‌کند. در کنفرانس خبری اوباما که پس از مذاکرات برگزار شد، مباحثی مطرح شد که شیطنت در آن کاملا مشهود است و هنوز ایران را قابل اعتماد نمی‌داند و نیازمند راستی‌آزمایی ایران است و به این امر اذعان داشت که حتی توافق نیز بی‌اعتمادی میان دو کشور را حل نمی‌کند و نگرانی‌ها بر سر جای خود باقی است. بعضا دیده می‌شود که افراد منفعلانه برخورد می‌کنند، در هر مقطعی از تاریخ انقلاب باید مقتدرانه، عزتمندانه و با توجه به جمیع جهات ابراز احساسات کرد. از نظر دشمنان نگرانی تهدید ایران برای اسرائیل همچنان پابرجا است، امنیت عربستان به گفته رئیس جمهور امریکا از مهمترین اصول محسوب می‌شود. سرعت رشد قدرت منطقه‌ای ایران برای استکبار به ویژه امریکا و اسرائیل نگران‌کننده است، سرعت ایران در زمینه جغرافیای سیاسی بسیار بالا است و اگر قرار باشد با ایران توافقی در زمینه مسائل هسته‌ای صورت گیرد، وضعیت تغییر می‌کند و ممکن است پس از توافقات هسته‌ای به توافقات منطقه‌ای نیز برسیم.

* امام جمعه اردبیل: مغایرت بیانیه کاخ سفید با مفاد تفاهم هشدار است

آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، گفت: آژانس را حَکَم برای تعهدات ایران کرده اند و این بسیار خطرناک است؛ چون آژانس به هیچ وجه استقلال ندارد و حَکَم شدن آژانس یعنی حَکَم شدن خود آمریکایی ها و اروپایی ها؛ در این مدتی که گذشت ایران با صداقت تمام همه چیز را در اختیار آژانس قرار داد اما آژانس هیچ وقت راضی نشد، همچنین، اینکه در تفاهم نامه الفاظ دوپهلو وجود دارد و ممکن است بهترین مستمسک حقوقی برای آنها بشود تا از تعهدات خود فرار کنند. مغایرت بیانیه کاخ سفید با مفاد تفاهم نامه هشدار دیگر است. همچنین سخنرانی دیروز اوباما و امروز وزیر خارجه آمریکا که دست سوی توان موشکی ایران دراز کرده اند و گفته اند تحریمهای مربوط به آنها باقی می ماند، هشدار دیگری است. بنیه دفاعی کشور، اصلی‌ترین خط قرمز ماست که کسی حق ورود به آن را ندارد. همچنین قبول پروتکل الحاقی توسط ایران، طبق بیانیه کاخ سفید الزامی است نه داوطلبانه و این متوقف بر مصوبه مجلس است. چون بازرسی نامحدود بیگانگان را بر کشور تحمیل می کند.

* امام جمعه گناباد: تیم مذاکراه کننده در تنظیم مفاد موافقتنامه دقت کند

حجت الاسلام والمسلمین صادقی، امام جمعه گناباد، گفت: ضمن طلب علو رضوان الهی برای شهدای هسته ای به طور خلاصه باید عرض کنم فنآوری هسته ای اهمیتش برای کشور ما از اهمیت کشف و استخراج نفت بیشتر است و شعار ملت ایران نیز همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچکس و علت مخالفت آمریکا با مساله هسته ای این است که فنآوری هسته ای نشانه پیشرفت است و آمریکا با پیشرفت ایران اسلامی مخالف است و لذا ایران را تحریم کردند ولی با استقامت ملت و دولت و رهبر بحمدالله تاکنون تیم هسته ای در مقابل زیاده خواهی ها ایستاده و پیروزی هایی هم به دست آورده اند اما تیم مذاکراه کننده باید در تنظیم مفاد موافقتنامه احتمالی خیلی دقت کنند جون به تجربه ثابت شده که هیچ اعتمادی به آمریکائیها نیست.


* امام جمعه ابهر: تفاوت متن وزارت خارجه ایران و آمریکا موجب نگرانی است

حجت الاسلام والمسلمین جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، گفت: واقعیات و جزییات این تفاهم و توافق دقیق روشن نیست... نکته مهم و نگران کننده این است که متنهای ارسال شده توسط وزارت امور خارجه ایران و وزارت خارجه آمریکا با همدیگر تفاوت دارند. اولا باید تکلیف این متنها در آینده مشخص شود و ثانیا پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، تمامی قطعنامه شورای امنیت لغو شود و همه تحریمهای اقتصادی چندجانبه اروپا و یکجانبه آمریکا از جمله تحریمهای مالی، بانکی، بیمه، سرمایه گذاری و تمامی خدمات مرتبط با آنها باید برداشته شود. اینکه می گویند تحریمهای موشک های بالستیک و حقوق بشر خواهد ماند یک حرف بسیار باطل و غیرقابل قبول است... ما هیچ موقع و به هیچ وجه اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم و نخواهیم شناخت. و ما همیشه با دشمنان اسرائیل دوست بوده و کمک خواهیم کرد. اگر قرار است تحریمها به بهانه حقوق بشر باقی بماند، چه بهتر که هیچ تفاهمی امضا نشود... و در هر صورت پیروزی با ایران عزیز است آنچه که مهم است، همان دستور رهبری به همدلی و همزبانی ملت و دولت است. چرا که اگر چنین بود و ما از داخل فتنه گران و افراد خودباخته و خودفروخته را نداشتیم، ما مشکلی نداشته و مشغول فعالیت های خود بودیم. نوع این تحریمها و سختیگری بعد از فتنه 88 و ریشه آن در زمان روزنامه های زنجیره ای بوده است که همه اسرار مملکت را به حراج گذاشتند. باید از گذشته درس عبرت بگیریم و دنبال اتحاد و انسجام اسلامی خود باشیم.

* امام جمعه ارومیه: تیم مذاکره کننده دقت بیشتری داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، گفت: از تیم مذاکره کننده انتظار می رود فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را همواره فصل الخطاب قرار دهند. با این وجود به گروه مذاکره کننده عزیز که مورد حمایت ملت و رهبری هستند، توصیه می‌کنیم که در میز مذاکرات دقت بیشتری داشته باشند و از خداوند متعال بخواهند که آنها را در برابر نیرنگبازان موفق گرداند.

* امام جمعه تبریز: مذاکرات مبتنی بر منویات رهبری باشد

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه تبریز، گفت: تمامی مراحل و جزییات مذاکرات باید مبتنی بر منویات رهبری پیش برود و به خواست رهبر انقلاب باید تمامی تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.

* امام جمعه بوشهر: بیانیه مبهم است، روحانی شفاف سازی کند

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی، امام جمعه بوشهر، گفت: بیانیه پایانی این مذاکرات بسیار مبهم است، سخنان وزیر امورخارجه ایران با غربی‌ها بسیار متقاوت و مسائل مبهم و گنگ است. آن نکاتی که وزیر امور خارجه ایران و غربی‌ها بیان می‌کنند تفاوت دارد؛ آیا توافق یک مرحله‌ای یا چندمرحله‌ای است؟ مسئولان نظام به ویژه رئیس جمهور باید شفاف سازی کند و برای مردم روشن کند که این بیانیه چه اهدافی دنبال می‌کند؟ هرچند تیم مذاکره کننده ایرانی زحماتی زیادی کشیده است و به این گروه اعتماد و اعتقاد کافی داریم ولی چون دشمن اهل مکر و حیله است مسئولان نظام باید شفاف سازی کنند.

* امام جمعه خورموج: بین صحبت های ظریف با مسئول اروپایی اختلاف وجود داشت

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح، امام جمعه خورموج، گفت: بیانیه تفاهم هسته‌ای باید تبدیل به توافق شفاف شود، اختلافاتی در ترجمه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و صحبت‌های ظریف مشاهده می‌شد.

* امام جمعه قزوین: در مذاکرات به دشمن اعتماد نشود

حجت الاسلام و المسلمين عبدالکريم عابدينی، امام جمعه قزوین، گفت: در مذاکرات هسته اي نبايد به دشمن اعتماد کنيم، چرا که هرگونه اعتمادي ضرر و زيان به دنبال خواهد داشت. مقام معظم رهبري بر حفظ حقوق ملي، هسته اي و عزت ملت ايران تاکيد دارند، تاکيد معظم له به دليل جايگاه فاخر سياسي نظام اسلامي و حفظ حقوق مردم است، لذا بايد توجه داشت اين جايگاه آسيب نبيند. جمهوري اسلامي ايران کشوري مقتدر در عرصه هاي دفاعي، سياسي و امنيتي است و جايگاه فاخر کشور در اين ابعاد به برکت خون شهدا، رهنمودهاي مقام معظم رهبري و تلاش و استقامت ملت رشيد ايران اسلامي به دست آمده است. نظام جمهوري اسلامي ايران به لحاظ ثبات و امنيت در دنيا حرف اول را مي زند، ايران با وجود قرارگرفتن در منطقه اي ناآرام، نه تنها داراي بالاترين سطح از آرامش و امنيت است، بلکه براي کشورهاي منطقه نيز پيام آور صلح و امنيت و آرامش مي باشد. تيم مذاکره کننده هسته اي مورد حمايت مقام معظم رهبري و ملت هستند اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، تحريم ها بايد همزمان لغو شوند، يعني رفع تحريم ها جزو مذاکرده است نه نتيجه آن و موقعي که توافقنامه نوشته مي شود بايد اين مساله جزو توافقنامه باشد. اگر آمريکايي ها تحريم ها را بردارند و همه ثروت ها و دارايي هاي بلوکه شده ما را يکجا آزاد کنند، تازه حق ما را اعاده کرده اند و نبايد برخي فکر کنند که آنها لطفي مي کنند، چرا که هيچ وقت از غربي ها به ما خيري نمي رسد. با آگاهي و بصيرت اجازه نمي دهيم که ضرري به کشور ما برسد، درحاليکه دشمنان مي خواهند گنج ها و سرمايه هاي مادي و معنوي ما را بر باد دهند و اگر غير از اين هدفشان باشد جاي تعجب دارد.

* امام جمعه خرمشهر: امیدواریم عهدنامه ننگین ترکمنچای مجددا تکرار نشود

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فر، امام جمعه خرمشهر، گفت: آمریکا اکنون چندین سال است که برای مذاکرات به ما التماس می‌کند که از این رفتار دو نوع برداشت وجود دارد. برخی این رفتار را حمل بر جنگ زرگری می‌کنند و برخی نیز عقیده اول را رد کرده و معتقدند، دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه که دو حزب قدرتمند آمریکا نیز هستند با توجه به انتخابات پیش رو در این کشور، با در نظر گرفتن منافع خود، در تلاش برای انجام مذاکرات یا کارشکنی در روال آن هستند. احساس می‌شود برخی مفاد بیانیه اخیر با خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبری فرسنگ‌ها فاصله دارد، متن اصلی منتشر نشده است و در مطالب ارائه شده از سوی وزرای خارجه دو کشور ما و آمریکا، نکات کامل متضاد به چشم می‌خورد و در عالم حقوق، جا به جا شدن هر کلمه می‌تواند ملتی را به بدبختی بکشاند. در این بیانیه، از آن طرف همه چیز با لفظ «اما» و «اگر» بیان می‌شود و این در حالی است که از این طرف قاطعیت وجود دارد. کاهش بیش از دوسوم ظرفیت غنی‌سازی با کاهش تعداد سانتریفیوژ‌ها از 19 هزار به 6 هزار، به مدت‌های طولانی بیش از 10 سال و حتی ابدی، کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده از میزان 8 هزار و 500 کیلوگرم به 300 کیلوگرم، تغییر ماهیت برخی مراکز هسته‌ای، ممانعت از احداث نیروگاه‌های جدید، لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و غرب مشروط بر اطمینان از عدم تخطی ایران از مفاد عهدنامه و همچنین بی‌ارتباط بودن تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا در موارد مرتبط با نقض حقوق بشر و حمایت از تروریست با این تفاهمنامه و در مقابل پذیرش حق استفاده صلح‌آمیز کشور ایران از انرژی هسته‌ای بندهای بیانیه است. باتوجه به جنبه های منفی انرژی‌های فسیلی، انرژی هسته‌ای انرژی عصر حاضر است، در جوامع کنونی که کشور‌ها برای تامین آسایش ملت خود در پی بهره‌گیری از نسل‌های جدید سانتریفیوژ هستند، استکبار در تلاش برای عقب راندن و توقف ایران است. نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات کشور تنها 20 درصد و 80 درصد باقی مانده مرتبط با سوءمدیریت هاست. امیدواریم جریان عهدنامه ننگین ترکمن‌چای مجددا تکرار نشود. ما تا آخرین لحظه پشت رهبری خواهیم بود و تمام امت اسلامی از کوچک و بزرگ و تمام اقشار، گوش به فرمان رهبری هستیم و اگر مصلحت ایشان بر نبود انرژی هسته‌ای باشد ما تابع خواهیم بود.

* امام جمعه یاسوج: هدف آمریکا در مذاکرات، تامین خواسته های رژیم صهیونیستی است

حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌ اعظم، امام جمعه یاسوج، گفت: به تیم مذاکره کننده خود خسته نباشید می‌گوییم که وقت زیادی برای این کار گذاشتند. بیانیه‌ای در این چارچوب صادر شد که باید به دنبال نتایج آن در آینده باشیم و خیلی زود است که بخواهیم در مورد آن قضاوت کنیم لذا باید به انتظار عملکرد طرف مقابل بود. اما طرف مقابل به خوبی می‌داند که اگر در توافقی که انجام داده کمترین انحرافی داشته باشد جمهوری اسلامی دوباره به سر جای اول خود باز می‌گردد. آشکار است که آمریکا در این مذاکرات به دنبال چه می‌گردد و هدفی جز تأمین خواسته‌های رژیم صهیونیستی ندارد چرا که سیاستمداران آمریکایی مدیون کمک‌ها و حمایت‌های لابی صهیونیستی در داخل کشور خودشان هستند. آنها برای تلطیف و آرامش خاطر صهیونیست‌ها همه کار می‌کنند و در این مورد هم تنها به دنبال خواسته صهیونیست‌ها هستند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
10
5
امام جمعه قحط بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
2
3
فردا ها صدایش در می آید که این (...) چه عهدنامه ترکمنچایی را قبول کرده از دار ودسته نیویورکی ها که جز این برنمی آید
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
درچه نیوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
1
0
امام جمعه درچه (شهر شاهد نمونه کشور)
وجود ۳ متن متفاوت در مذاکرات لوزان نگران کننده است/وزارت خارجه به طور رسمی نگرانی به وجود آمده را رفع کند
http://dorchehnews.ir/16157
نیاز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
0
0
مسولین سیاستمدارراه کارارائه دهند!
خطاب به مسئولین محترم کشورایران
ازاینکه تورسانه ها شنیده میشه ،توافق هسته ای کشورایران وآمریکا چه سودی واسه کشورداره باید به مسئولین بگم ،شما به چه حقی آقای دکترظریف وریس جمهور محترم زیرسوال میبرید،کشوررادچاردودستگی میکنید.آیا آقادکترظریف وریس جمهوربدون اجازه مقام معظم رهبری ومردم ایران رفتندچندین ماه وقت گذاشتن ساعتها با تلاش وقفه دراخرنتیجه تلاش مستمرشد،مامردم ایران تاکی بایدواسه خودیت بجنگیم وکشوردربحران اقتصادی سیاسی نگه داریم قبول داریم این محدودیت ها وبحران ها ازنسل جسورانقلابی ما سازنده وتولیدکننده ساخت خوشحالیم
کشورایران پابه عرصه صنعتی شدن گذاشته اما میدانید نسل اول بعدازانقلاب که متولدشدند چه اعتقادی دراین باره دارندوچی فکرمیکنند؟
من وامثال من اعتقادداریم ما نسل سوخته وافسردیم بدون آینده درخشان وبدون داشتن انگیزه و امید چون مامعتقدیم قبل ازطلوع خورشیدازخواب بیدارشدوبخاطرزودرسیدن به سرکار ازنعمت دیدن طلوع خورشید لذت بردن ازآغازصبح درتکاپو میسررفت وآمد هستیم ،شب وقتی خورشیدغروب کردبازازلذت غروب خورشیدوآغازشب محرومیم ،این نکته نشان دهنده آن نیست که بیشترین عمرمفیدما دریک لحظه ثابت شد آن هم میسرورفت وآمد بین خانه تامحل کار میزان میانگین استراحت ما از ۲۴ساعت چیست ؟ ساعت شروع کاری۵ صبح تا ۸شب ساعت شام ۹تا۱۰شب کارهای عقب افتاده منزل۱۰تا ۱۲شب تا۵صبح غعلت زدن مثل خوابیدن خب ساعت استراحت وآرامش روح وروان با خانواده کجاست ؟ اگرواقعا این قدراین مسائل پیش پا افتاده سیاست برای شما مهمه بهتربه فکرباشید مهمترازحفظ سیاست کشور مسله سیرشدن شکم وآرامش وامنیت سلامت روح وروان نظام سیاست خانواده ایران است که سالهای اخیرخانواده ها دچاربحران وآسیب روحی وعاطفی شدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: