به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کشف بیش از ۴۹۰ تن انواع مواد مخدر، شهادت ۱۰ مامور ناجا، انجام ۱۸۰۰ عملیات، تمرکز بر مرزهای شرق و جنوب شرق کشور در سال جدید و متلاشی شدن باند غول بچه از جمله اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر بود که سردار مؤیدی بدان‌ها اشاره کرد.
"خیبرآنلاین" - کشف بیش از ۴۹۰ تن انواع مواد مخدر، شهادت ۱۰ مامور ناجا، انجام ۱۸۰۰ عملیات، تمرکز بر مرزهای شرق و جنوب شرق کشور در سال جدید و متلاشی شدن باند غول بچه از جمله اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر بود که سردار مؤیدی بدان‌ها اشاره کرد.

به گزارش فارس، سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای نیروی انتظامی به ویژه شهدای اخیر حوزه مرزبانی اظهار داشت: خوشبختانه در سال 93 توانستیم به اهداف از پیش تعیین شده در راستای تدابیر فرماندهی ناجا و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دست یابیم و پیش از 90 درصد این اهداف تحقق پیدا کرد.

کشف 490 تن انواع مواد مخدر در سال 93

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: در سال گذشته توانستیم بیش از 490 تن انواع مواد مخدر را کشف کنیم که این مقدار مواد شامل 390 تن تریاک، 70 تن حشیش، 15 تن سایر مواد، 8 تن مورفین و 10 تن هروئین بوده است.

این مقام ارشد انتظامی فعالیت‌های انجام شده در سال 93 را از نظر کیفی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارای برتری بیشتر دانست و عنوان کرد: در سال 93، در ضربه زدن به شبکه‌ها و باندهای بین المللی و برخورد با خرده‌فروشان محلی متمرکز شده بودیم و در راستای کیفیت‌بخشی به نوع عملیات‌ها و ماموریت‌ها توانستیم بیش از 1800 مورد عملیات در سطح کشور انجام دهیم.

شهادت 10 مأمور ناجا و هلاکت 96 قاچاقچی مسلح

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تعداد قاچاقچی مسلح به هلاکت رسیده در این درگیری‌ها را 96 نفر عنوان کرد و گفت: این میزان هلاکت نسبت به مدت مشابه 10 درصد افزایش داشته؛ همچنین 45 نفر از قاچاقچیان مسلح در این عملیات‌ها مجروح شده‌اند.

وی با بیان این مطلب که دستگیری‌ها نسبت به مدت مشابه 30 درصد افزایش یافته اظهار داشت: جمع‌آوری معتادان 87 درصد و دستگیری و برخورد با قاچاقچیان خرد و کلان 18 درصد افزایش داشته است.

سردار مویدی تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان مسلح و سوداگران مرگ نیز 10 نفر از همکاران ما به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 وی در مورد اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال 93 اظهار داشت: در مجموع بیش از 300 هزار پرونده در این زمینه تشکیل شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه 21 درصد افزایش تشکیل پرونده را داشته است.

انهدام شبکه تمساح خلیج و دستگیری حسین پنجک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان این مطلب که دستگیری‌ها 30 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: از عمده دستگیر‌های سال 93 ، انهدام شبکه تمساح خلیج بوده است که این شبکه با گستردگی فعالیت خود در منطقه و فرامنطقه توانسته بود در حمل و ترانزیت مواد مخدر فعالیت داشته باشد که این باند بیش از 100 نوع مواد مخدر را در منطقه و آب‌های آزاد ترانزیت می‌کرد و گردش مالی آن بیش از 2 هزار میلیارد تومان بود.

وی در ادامه به دستگیری حسین پنجک اشاره کرد و گفت: این فرد نیز ضربات بدی به قشر جوان وارد کرده بود و تعدادی از شهروندان ما را به مواد مخدر مبتلا کرده بود که خوشبختانه محاکمه این فرد تمام شده، حکم صادر شده و منتظر اجرای حکم هستیم.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سوالی در مورد جایگزین تمساح خلیج اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم که جایگزینی برای تمساح خلیج به وجود نیاید چرا که کلیه عوامل داخلی و مرتبطین با این شبکه دستگیر شدند و صدها ملک و املاک متعلق به این گروه در داخل و خارج کشور شناسایی شده و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

تکذیب صادرات مواد مخدر صنعتی از ایران/متلاشی شدن 250 آشپزخانه تولید مواد

وی در ادامه به متلاشی شدن 250 آشپزخانه در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: این تعداد آشپزخانه‌ها در داخل خانه بوده که با همکاری مردم کشف شده است.

وی در ادامه صادرات مواد صنعتی از ایران را به جدی تکذیب کرد و گفت: مواردی در اواخر دهه گذشته وجود  داشت اما حالا نزدیک به صفر است و معمولاً اگر افراد در حین سفر این مواد را همراه داشته و دستگیر شدند بیشتر برای مصارف شخصی و مقاصد دیگر بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به پرسش فارس در مورد وجود تعداد آشپزخانه‌های موجود در تهران گفت: بیش از 200 آشپزخانه متلاشی شده، در تهران و شهرهای پیرامونی نظیر البرز و شرق و غرب تهران بوده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: با متمرکز شدن مبارزه با مواد مخدر صنعتی هم تولید این مواد کاهش داشته و هم از ترانزیت آن جلوگیری شده و آنچه که تولید می‌شود عمدتا مصرف داخلی دارد.

وی مجموعه کشفیات در مجموعه آشپزخانه‌های متلاشی شده را 2 تن عنوان کرد و گفت: پیش‌سازها از خارج از کشور وارد می‌شوند.

کرمان رکورد دار کشف مواد مخدر/ کشف 22 تن مواد در 20 روز ابتدایی سال

سردار مویدی کرمان را رکودشکن کشف مواد مخدر عنوان کرد و اظهار داشت: کرمان با 95 تن، هرمزگان 64 تن و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با 63 تن رکورددار کشف مواد مخدر در کشور هستند.

وی در ادامه به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در ابتدای سال 94 اشاره کرد و گفت:‌ در 20 روز گذشته در حوزه‌های مختلف بیش از 22 تن انواع مواد مخدر کشف کردیم که این مقدار نسبت به قبل 11 درصد افزایش داشته؛ کشف 2.5 تن مواد مخدر در جنوب سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر نیز در این آمار جای دارد.

متلاشی شدن باند غول بچه 

سردار مویدی به متلاشی شدن باند غول بچه در 24 ساعت گذشته در تهران اشاره و اظهار داشت: این باند که در مرز هوایی در حین ورود به کشور بود در 24 ساعت گذشته متلاشی شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: از سه نفر افراد دستگیر شده این باند 3 کیلو کوکائین کشف شد و به دنبال آن نیز تعدادی اموال و املاک آنها ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: تولید کننده کوکائین آمریکای جنوبی است و آنها با اتباع ایرانی شبکه تشکیل داده بودند که خوشبختانه امسال این باند متلاشی شد.

تمرکز بر مرزهای شرق و جنوب شرق کشور در سال جدید

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به شعار سال 94 پرداخت و اشاره کرد: با توجه به شعار امسال فکر می‌کنم اعتماد و همزبانی مردم بهترین پشتیبان پلیس خواهد شد و امیدواریم در پایان 94 شاهد آثار خوب این شعار در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر باشیم.

وی عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم بیشترین توان را در شرق کشور و جنوب شرقی کشور در مرز به کار گیریم تا بتوانیم سدی محکم در برابر قاچاقچیان و سوداگران کشور باشیم؛ همچنین برخورد با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان پرخطر را در داخل کشور از جمله برنامه‌های خود در امسال می‌دانیم.

سردار مؤیدی به آمادگی پلیس در بحث نگهداری معتادان پرخطر اشاره و تصریح کرد: در بحث نگهداری هم تدابیری اندیشیده شده تا بتوان به صورت موقت معتادان پرخطر را نگهداری کرد.

رویکرد اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یکی از رویکردهای سال 94 را ورود حوزه اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان و خاطر نشان کرد: سعی کرده‌ایم به طور مستند آنچه را که در مأموریت‌های ناجا اتفاق می‌افتد در مراکز آموزشی دبستان و دانشگاه‌ها انتقال دهیم و تلاش می‌کنیم آنچه را که در بانک‌های اطلاعاتی پلیسی است برای ایجاد آگاهی شهروندان به کار گیریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: