به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دو پسر شرور که با کمین در کنار آسانسور‌های مجتمع‌‌های مسکونی غرب پایتخت اقدام به زورگیری از مردم به ویژه خانم‌ها می‌کردند،‌توسط پلیس دستگیر شدند.
"خیبرآنلاین" - دو پسر شرور که با کمین در کنار آسانسور‌های مجتمع‌‌های مسکونی غرب پایتخت اقدام به زورگیری از مردم به ویژه خانم‌ها می‌کردند،‌توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش مهر، نخستین دقایق بامداد ۱۸ فروردین ماه امسال مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان در حین گشت زنی در خیابان لطفعلی خان به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی مشکوک شدند که با توقف موتورسیکلت و انجام بررسی های اولیه مشخص شد پلاک نصب شده بر روی موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است ؛ در ادامه و در بازرسی دو سرنشین موتورسیکلت ، چند دستگاه گوشی تلفن همراه و همچنین دو قبضه سلاح سرد نیز کشف شد .

با انتقال دو سرنشین موتورسیکلت به کلانتری و انجام تحقیقات اولیه ، آنها  بلافاصله  به مسروقه بودن گوشی های تلفن همراه اعتراف و  اعتراف کردند که  هر دو دستگاه گوشی  تلفن همراه را همان شب  سرقت کرده اند .

شناسایی اولین شاکی پرونده

با اعتراف صریح متهمان مبنی بر مسروقه بودن گوشی های تلفن همراه و انجام سرقت در همان شب ، مأموان بلافاصله اقدام به شناسایی اولین شاکی پرونده کرده و پس از حضور خانم جوانی در کلانتری ، هر دو متهم مورد شناسایی قرار گرفتند .

شاکی پس از حضور در کلانتری ، در اظهاراتش به مأموران گفت : "  ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه شب حادثه پس از ورود به داخل مجتمعِ محل سکونت خود ، بهمراه مادرم قصد سوار شدن به آسانسور را داشتم که ناگهان [ این ] دو نفر در مقابل درب آسانسور به سمت ما حمله ور شده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت کیف دستی حاوی وجه نقد ، دو دستگاه گوشی تلفن همراه ، مدارک شناسایی  من کرده و پس از سرقت با یک دستگاه موتورسیکلت از محل حادثه  متواری شدند " .

شاکی در ادامه اظهاراتش به مأموران گفت : " از همان ساعت انجام سرقت ، مادر بنده به علت داشتن عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شده و در حال حاضر نیز در بخش مراقبت های ویژه تحت اقدامات درمانی قرار دارد و بنده پس از تماس پلیس و اطلاع از دستگیری سارقین به کلانتری آمدم ".

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، پرونده  برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اعتراف به دهها فقره زورگیری

با انتقال دو متهم بنام های حسین ( متولد ۱۳۶۷ ) و رضا ( متولد ۱۳۶۶ ) به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، "رضا " به عنوان مجرم سابقه دار که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جعل ، سرقت ، درگیری با مأمورین ، تخریب اموال عمومی ، سرقت اتومبیل و موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده بود ، شناسایی شد .

هر دو متهم که چاره ای جز اعتراف نداشتند ، صراحتا به دهها فقره زورگیری به شیوه مشابه ( ورود به مجتمع های مسکونی و زورگیری از مالباختگان در زمان استفاده آنها از آسانسور ) و همچنین کیف قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه از رهگذران اعتراف کردند .

در ادامه و با بررسی پرونده سرقت های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی در مناطق عمدتا شمال غرب تهران بویژه در مناطق گیشا ، سعادت آباد ، آریاشهر ، پونک ، باغ فیض ، ستارخان شدند که در زمان استفاده از آسانسورِ مجتمع محل سکونت خود مورد تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته بودند .

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در گفتگو با خبر نگار مهر  با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به انجام سرقت به شیوه زورگیری و شناسایی تعدادی از شکات پرونده ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر دو متهم  برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه دوم آگاهی قرار گرفتند ؛ از کلیه شهروندان و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری و یا تهدید قرار گرفتند دعوت می شود تا  برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه  کنند ."
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: