به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
هواپیمایی را دیدم که پرچم عربستان سعودی روی آن نقش بسته بود. از مسوولان فرودگاه سوال کردم این چه پروازی است که در کمال ناباوری شنیدم پرواز عمره به شماره 1128 که بیش از 300 مسافر را عازم عربستان می کرد!
"خیبرآنلاین" - علیرغم اینکه وزیر ارشاد دولت یازدهم روز دوشنبه قبل از ظهر اعلام کرده بود "به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که این افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه بشوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف می‌شود و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد"، اما در ساعات پایانی شب گذشته، یک هواپیمای سعودی به مقصد جده از فرودگاه مشهد پرواز کرد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، این خبر را حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد و فیلم پرواز هواپیمای سعودی از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد را نیز منتشر نمود.

براساس این گزارش، رسایی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های مجازی نوشت: "


فرودگاه مشهد/دوشنبه ساعت22:55/پرواز عمره/ یهویی!

دیروز برای سخنرانی درباره توافقنامه لوزان سوییس از طرف یک هیات مردمی به مشهد مقدس دعوت شده بودم. صبح که خبر تعلیق سفرهای عمره تا زمان محاکمه و مجازات دو پلیس سعودی به‌عنوان عوامل رفتار شنیع فرودگاه جده را شنیدم، یادداشتی را نوشتم وضمن تشکر از این تصمیم دولت محترم، لزوم مطالبه عذرخواهی رسمی مقامات عربستان و تغییر رفتار با حجاج ایرانی را نیز یادآور شدم که رسانه ای شد.

اما دیشب وقتی ساعت 22:55 برای برگشت به تهران در فرودگاه مشهد بودم، هواپیمایی را دیدم که پرچم عربستان سعودی روی آن نقش بسته بود. از مسوولان فرودگاه سوال کردم این چه پروازی است که در کمال ناباوری شنیدم پرواز عمره به شماره 1128 که بیش از 300 مسافر را عازم عربستان می کرد! باز اعتماد نکردم و گفتم تا با بی سیم هم از مرکز پرسیدند و موضوع تایید شد!

ظاهرا یا حکم تعلیق اعزام عمره که از سوی وزیر محترم ارشاد با تاکید تاریخ آن از دوشنبه اعلام شد، هنوز به شهرهای دیگر نرسیده و یا این تعلیق سفر عمره فقط مختص پروازهای ایرانی است نه سعودی و یا مصاحبه عجولانه دیروز وزیر ارشاد، تنها برای این بود که طرح نمایندگان مجلس برای تعلیق سفر عمره - که امروز (سه شنبه) باید مطرح می شد - از دستور کار جلسه علنی خارج شود.

به هرحال امیدوارم دولت محترم در اجرای این مطالبه حداقلی بابت رفتار شنیع دو پلیس سعودی محکم بایستد و الا وضع از این هم بدتر می شود.

پ ن: امروز صبح آقای علی جنتی، وزیر ارشاد به رسانه ها اعلام کرده بود: پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده امروز - دوشنبه 24 فروردین - به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که این افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه بشوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف می‌شود و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد."

وی فیلم پرواز این هواپیما را نیز به عنوان سند منتشر نموده که در ذیل قابل مشاهده است:



حال، باید در انتظار واکنش مسئولان دولت راستگویان در این زمینه بود که علت این پرواز پس از اعلام رسمی تعلیق سفر عمره، دقیقا چه بوده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
3
1
آقا فیلمتون کار نمیکنه
نوروزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
3
وقتی کشوری مثل عربستان سعودی دست به پدر سوخته بازی می زند وبه ملت ایران جسارت می کند باید که از سوی دولت ایران سیلی دریافت نماید .باید زائر به این کشور اعزام نکرد . باید که راه هوایی به روی این کشور بسته شود . باید که سفا رتخانه ی این کشور به حال تعطیل در آید . باید که مناسبات سیاسی با این کشور بطور کامل تا اطلاع ثانوی قطع شود . باید هر گونه داد وستد با این کشور صورت نگیرد.یعنی تحزیم تحریم از سوی ایران اسلامی 0 یاعلی
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
2
در روزنامه (...) وقتی آن نماینده (...) مجلس ششم میگوید فعلا وقت جناجال افرینی نیست و نباید فضایی ایجاد شود برعلیه مذاکرات غیرتمندانه هسته ای این فرمایشات وزیر دولت راستگویان در همان راستاست جهت خفه کردن دلواپسان نسبت به ریخته شدن قداست سفر حج

و بعد از شنیدن تجاوز به زائران بیت الله یاد این گفته افتادم
حسن روحانی: قول می‌دهم که احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم

و میبینیم سفر معنوی حج تبدیل به موضوع طنز برای انسانهای بی قید و بند شده

ما دلواپسان بغض توافق ننگین را در گلوی خود نگه داشته ایم
ولی ننگ اهانت به زوار خانه خدا و تحقیر ملت مسلمان ایران توسط وهابیون را کجای دلمان بگزاریم
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: