به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
داریوش فرضیایی(عمو پورنگ)، در مراسم رونمایی از دو کتاب در خصوص جانبازان شیمایی گفت: جانبازان و ایثارگران کوچک‌ترین انتظاری از هیچ مقام و مسئولی ندارند و امروز به عنوان شهدای زنده در میان ما هستند.
"خیبرآنلاین" - داریوش فرضیایی(عمو پورنگ)، در مراسم رونمایی از دو کتاب در خصوص جانبازان شیمایی گفت: جانبازان و ایثارگران کوچک‌ترین انتظاری از هیچ مقام و مسئولی ندارند و امروز به عنوان شهدای زنده در میان ما هستند.

به گزارش نسیم، مراسم رونمایی از دو کتاب "سفر به جزیره سوخته" نوشته "هدایت الله بهبودی" و "سفر به روایت سرفه ها" نوشته "حمید حسام" عصر روز گذشته در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

در بخش دیگر برنامه "مرضیه طهماسبی" همسر شهید "زنگی‌آبادی" توسط "محسن مؤمنی" رئیس حوزه هنری مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

سپس از شهید "منصور عطشانی"پخش شد که پس از نمایش آن از همسر این شهید بزرگوار تجلیل به عمل آمد. این هدیه توسط داریوش فرضیایی(عمو پورنگ) به او اهداء شد.

همسر شهید عطشانی نیز در سخنانی گفت: احساس خوشحالی می کنم از اینکه همسرم در کنار ما قرار دارد. امروز اینجا بزرگوارانی هستند که همانند همسر شهیدم در زندگی زخم برداشتند تا سپر بلای تمام مردم ایران و موجب امنیت ما شوند.

وی افزود:  34 سال زندگی با او برای من خاطرات زیادی را به همراه داشت، ولی در روز پنج فروردین ماه 94 بود که دیگر حس کردم او می خواهد برود. به عنوان همسر او می دانستم که سال ها است قصد سفر و رفتن به میان دوستان خود را دارد و به همین دلیل از او خواستم  تا شفاعت من را بکند.
در ادامه برنامه داریوش فرضیایی در سخنانی گفت: هرچه که ما داریم و این استقلال و آرامشی که امروز از آن برخوردار هستیم مدیون ازخودگذشتگی و ایثار افرادی هستیم که امروز به عنوان شهیده زنده در میان ما حضور دارند.

وی افزود: من گاهی به دیدن جانبازان در آسایشگاهی در اصفهان می روم و گاهی به دو جانبازی که آنجا هستند سر می زنم و اینجا اعلام می کنم که آنها کوچک ترین انتظاری از هیچ مقام و مسئولی ندارند.

در این بخش از برنامه از "ملا صالح قاری" مترجمی که در اسارتگاه عراقی ها حضور داشت تقدیر و تجلیل شد. قبل از تقدیر از او کلیپی در این باره نمایش داده شد.

سپس گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سخنانی گفت: من در سالهای خیلی دور و در زمان جنگ با "ملا صالح قاری" آشنا شدم. مصاحبه خیلی کامل و جامعی هم با او انجام دادم. ایشان تمام رویدادهایی که بر او در قبلا و بعد از جنگ گذشت را به طور کامل برای من بازگو کرده است.

وی افزود: من در این مراسم و در همینجا از دوستان هنرمند درخواست می کنم این شخصیت را به مردم معرفی کنند. سوژه زندگی او می تواند به صورت سریال یا فیلم سینمایی شود.

در بخش دیگر برنامه همسران جانبازان موزه صلح تهران به روی صحنه آمدند و توسط همسران خود تقدیر شدند. در این مراسم نیز همسران جانبازان حمید صالحی، بهروز عباسی، علیرضا یزدان پناه، اسدالله محمدی، محمد رضایی، کاظم مقدس، محمدرضا تقی پور و حسن حسنی سعدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش دیگر برنامه از "گل مهر کاظمی"، "فاطمه شادی افروز"، "الهه پوینده"، "الهه عبدلی" و "مینا نیک فر" پنج نفر از کارمندان موزه صلح تهران تقدیر و تشکر شد.

در انتها نیز بخش پایانی مراسم رونمایی از دو کتاب "سفر به جزیره سوخته" نوشته "هدایت الله بهبودی" و "سفر به روایت سرفه ها" نوشته "حمید حسام" برگزار شد.

هدایت‌الله بهبودی نویسنده کتاب "سفر به جزیره سوخته" در سخنان کوتاهی گفت: این کتاب در جایگاهی نبود که به این برنامه بیاید و روی سکو قرار بگیرد و قرار باشد برنامه رونمایی برای آن برگزار شود. منتهی در صحبتی که با حبیب احمدزاده داشتم او من را قانع کرد که به دلیل پرداختن به جانبازان شیمیایی از این کتاب تقدیر می شود.

وی افزود: به عنوان یک نویسنده قریب به 30 سال است که نان خود را از فعالیت در مورد جانبازان می خورم و اینجا از همه شما درخواست می کنم که من را حلال کنید تا در آن دنیا بازخواست نشوم.

حمید حسام نویسنده کتاب "سفر به روایت سرفه‌ها" در سخنانی گفت: سلام می دهم به دستندرکارانی که توانستند از نماینده سازمان ملل گرفته تا جانبازان، نویسندگان و هنرمندان را گرد هم جمع کنند.

وی تصریح کرد: این حلقه انعکاس و ترجمه همدلی است که از همزبانی بالاتر می باشد. این موضوع نشاندهنده آن است که ما به زبان مشترکی به نام دل دست پیدا کرده ایم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: