به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سخنگوی جبهه ایستادگی با تأیید حفظ ارتباط میان جبهه ایستادگی و محسن رضایی معتقد است بازگشت دبیر مجمع تشخیص به سپاه در کسوت نظامی‌گری نیست و تنها برای انتقال تجربیات است.
"خیبرآنلاین" - در راهپیمایی روز قدس سال 93 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با پوشیدن لباس سپاه در میان مردم و راهپیمایان حضور یافت تا اولین بار زمزمه‌هایی در خصوص بازگشت وی به نهاد انقلابی سپاه پاسداران مطرح شود.
 
به گزارش فارس، از سویی دیگر برخی رسانه‌ها در روزهای اخیر خبر از درخواست محسن رضایی به رهبر معظم انقلاب مبنی بر بازگشت به سپاه دادند و در عین حال زمزمه‌هایی شکل گرفت که فرمانده سابق سپاه دیگر تمایلی به حضور در فضای سیاست ندارد و با توجه به شرایط حساس منطقه قصد خدمت در سنگر دیگری را دارد.
 
هفته گذشته نیز حسین کنعانی‌مقدم مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی در گفت‌وگویی با روزنامه آرمان که البته بعدها تکذیب شد، بازگشت محسن رضایی به سپاه را تائید کرده و گفته بود: ایشان به سپاه برگشتند و مشغول خدمت هستند. آقای رضایی با توجه به کادر جدید سپاه، تصمیم گرفت تا در زمینه انتقال تجربیات خود به کادر این نهاد وارد عمل شود و دانسته‌های خود را به دیگر سپاهیان منتقل کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چه شد که او تصمیم به بازگشت به سپاه گرفت؟ بیان داشت: آقای رضایی مدتی را ترجیح داد تا به امور سیاسی بپردازد اما در این مقطع تصمیم گرفت تا بیشتر در سپاه حضور داشته باشد و در این راستا خدمت کند.
 
اما کنعانی مقدم بعدا تاکید کرد که برداشت مناسبی از صحبت های وی صورت نگرفته و تصریح کرد: در مصاحبه با روزنامه آرمان ابتدا از من پرسیده شد که محسن رضایی به سپاه بازگشته است؟ که من در جواب گفتم آقای رضایی قبلاً در سپاه بودند و الان نیز هستند؛ وی به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه امام حسین(ع) تدریس می‌کنند و تجارب خود را به کادر جدید سپاه پاسداران انتقال می‌دهند.
 
همه این شرایط حیات جبهه ایستادگی را تحت تاثیر خود قرار می‌داد. رضایی پدر معنوی و بنیانگذار جبهه ایستادگی به منظور کسب کرسی‌های مجلس در آستانه انتخابات گذشته شناخته می‌شد و با انتشار این نوع خبرها پرسش این بود که آیا دیگر ارتباطی میان رضایی و تشکیلات سیاسی و خصوصا جبهه ایستادگی وجود نخواهد داشت؟
 
ابولقاسم رئوفیان سخنگوی جبهه ایستادگی اما معتقد است که ارتباط میان رضایی و جبهه ایستادگی همچنان حفظ خواهد شد.
 
وی ضمن تائید اینکه محسن رضایی در صورتی که شرایط فراهم باشد همچنان در جلسات جبهه ایستادگی شرکت خواهد کرد، تصریح کرد: در سال جدید دیدار نوروزی با ایشان داشتیم و حتما جبهه مصمم است از نظرات وی مطلع شود.
 
رئوفیان همچنین با تاکید بر اینکه بازگشت رضایی به سپاه در کسوت نظامی‌گری نیست، گفت: هدف آقای رضایی انتقال تجربیاتی است که پس از سال‌ها فعالیت در سپاه بدست آمده، حتما در جلسات ما در آینده شرکت خواهند کرد و ارتباط ما حفظ شده است.
 
به این ترتیب بنظر می‌رسد محسن رضایی برخلاف موضوعات مطرح شده، سیاست‌ورزی را ادامه داده و هرچند کم رنگ‌تر از گذشته، اما همچنان در قالب جبهه ایستادگی در آستانه انتخابات مجلس دهم فعالیت خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: