به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه تهران در مورد خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه خانواده شهدای هسته‌ای نامه‌ای به وزیر امور خارجه نوشته‌اند، گفت: مردم بزرگوار ایران، به خصوص دانشجویان از ما می‌پرسند آیا ما از کسانی بودیم که طی نامه‌ای از وزیر امور خارجه تشکر کردیم؟ من می‌خواهم ضمن تشکر از این برادران گرامی، بگویم من چنین نامه‌ای ننوشته‌ام و امضا هم نکرده‌ام و برای وزیر امور خارجه نفرستاده‌ایم اما از آقای ظریف تشکر می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، وی در مورد نظرش به عنوان پدر یک شهید هسته‌ای نیز گفت: نظر ما همان نظر مقام معظم رهبری است؛ اولین چیزی که رهبر معظم انقلاب فرمودند این است که ما خوشبین نیستیم و واقعیت هم همین است. این موضوع برای بنده حقیر یک تجربه است و این یک تجربه بزرگ از شناخت عمقی از دشمن اسلام و ایران است.

پدر شهید احمدی‌روشن دغدغه‌های خود را در زمینه مذاکرات همان دغدغه‌های امام خامنه ای عنوان کرد و گفت: زمانی که خداوند به رسول خود دستور داد که باید مساله‌ای را ابلاغ کنی وگرنه رسالت خود را انجام ندادی، مساله برای ما روشن شد و موقعیت و مقام ولایت را نشان داد که باید همواره گوش و چشم به فرمان ولایت داشته باشیم و از خودمان حرف درنیاوریم و عملی انجام ندهیم. از این رو وقتی ولایت می‌فرمایند ما خوشبین نیستیم ما هم نباید خوشبین باشیم. وقتی می‌فرمایند دغدغه‌هایی داریم ما نیز باید این دغدغه‌ها را داشته باشیم. من این مسائل را نه به عنوان پدر شهید احمدی روشن بلکه به عنوان قطره‌ای از دریای مواج مردم جمهوری اسلامی ایران عرض می‌کنم و می‌گویم خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، ما همان خط قرمزها را می شناسیم.

وی افزود: باعث تأسف است که برخی ادعای دانشمندی و ولایتمداری دارند ولی 195 کیلوگرم اورانیوم غنی‌ شده 20 درصدی را پیش از آنکه قراردادی نوشته شود، اکسید کردند؛ این افراد، دانشمندان هسته‌ای را تارومار کردند که من به عنوان یک وظیفه شرعی داد زدم و موضوع را به گوش مسئولین رساندم ولی گفتند فلانی دروغ می‌گوید و حتی کار به جایی رسید که آیت‌الله‌ جنتی پشت همین تریبون گفتند دانشمندان هسته‌ای را تارومار نکنید و رهبری نیز فرمودند نباید به اسم اعتدال افراد ارزشی را تار و مار کنید.

پدر شهیداحمدی‌روشن با اشاره اظهارات کسانی که سانتریفیوژها را به عنوان سماور به مردم معرفی می‌کنند، گفت: اگر سانتریفیوژ سماور بود چرا از سال 82 تا 84 که 5 هزار سانتریفیوژ بیشتر نداشتیم و این تعداد کفاف صنعت هسته‌ای ما را نمی‌داد، نتوانستید یک عدد از آنها را بیاورید؟ اما یک بچه 27 ساله به نام احمدی روشن و بقیه دانشمندان دست به دست هم دادند و در زمانی که حتی یک پیچ و مهره به ما نمی‌دادند، تعداد سانتریفیوژها را به 19 هزار عدد افزایش دادند.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند مصطفی احمدی‌روشن یک کارمند ساده بود، تصریح کرد: ما که از خود مصطفی سوال می پرسیدیم می‌گفت من به عنوان یک جاروکش در سایت هسته‌ای نطنز فعالیت می‌کنم ولی به هر حال سانتریفیوژ میز و صندلی نیست و کسانی باید کارهای آن را انجام دهند که اشراف کامل به موضوع داشته باشند.

* منبع: نسیم
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
5
11
ضمن تشکر از پدر بزرگوار شهید احمدی روشن باید عرض کنم که این زمستان هسته ای هم میگذرد و روسیاهی به زغال می ماند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
3
3
نان پسر خورد
پاسخ ها
رزمنده
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
ما این همه شهدای گرانقدر داریم .
پدر بس است به احترام پسر گرانقدرت پاتو از سیاست بکش بیرون .
سیاست خیلی بی رحم است .
سیاست یک فنه هر نکته و گفته ان تو را به راهی میبرد .
سید حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
3
2
پدر شهید احمدی روشن را چه شده است که کارشناس همه کارشناسان شده ؟نکند پس از شهادت اقوام درجه یک همه به درجه بالاتر علمی و سیاسی ارتقاء می بابند؟
خون شهیدت را ارزان نفروش و اجرش را ضایع نکن برادر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
3
2
(...) که هیچ راجب پدر شهید احمدی روشن نمی دانی (...) اظهار نظر می کنی (...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
مجمد محب الاوليا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
1
4
ببخشيد اونوقت آقاي علي م يا پسر شهيد ه يا خانم شهيد ب و نوه ي ... نان شهيد و بزرگ خاندانشان را نمي خورند ؛ قربوهن برم خدا را يك بام و دو هوا را
شيطون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
3
1
ايران هزاران پدر و مادر شهيد دارد
پدر عزيز كاش كمي احترام خون فرزند شهيدت را حفظ ميكردي
و به جاي متلك گويي و بي احترامي به بزرگان نظام كمي از فرزند شهيد اين ملت صحبت ميشد.
سعي كنيد كمي فرزند خود را علمي تر و بدور از احساسات معرفي كنيد.
درود بر هزاران پدر و مادر شهيد بدون ادعا و بي انتظار و خاموش.
رحمان محمدی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
تأسیسات هسته ای کشور حاصل تلاش داشمندان دلسوز ایرانی همچون شهید احمدی روشن بود که عده ای به بهانۀ برچیدن تحریم ها آن را تخریب و صدها هزار میلیارد خسارت به این کشور وارد نمودند و حال که نخواستند و یا نتوانستد تحریم ها را بردارند آیا نباید تاوان خسارت خود را بپردازند؟ ولی الله سیف در مقام رئیس کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار، به عنوان سیاستگذار و تصمیم گیرنده اصلی مسائل پولی و بانکی کشور بیش 70 تن طلا و صدها هزار میلیارد دلار را به بهانۀ جلوگیری از تورم با قیمت کمتر یک پنجم به جیب چند ویژه خوار ریخت ولی پس از آنکه جیب رانت خواران پُر از پول شد نرخ تورم چندین برابر افزایش یافته و ملت ایران را به فقر کشانید! آیا ایشان نباید تاوان سیاستهای غلط خود را بپردازد؟ تا کی قرار است خسارت تصمیات غلط عده ای نالایق و ناشایست را ملت مظلوم و پناه بپردازد ؟ آیا اصل 156 قانون اساسی ایجاب نمی کند قوه قضائیه جهت احیای حقوق عامه و برای گسترش عدالت ، خسارات های وارده را از عاملان و مسببین آن دریافت کند ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: