به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
محمدتقى فرجى
"خیبرآنلاین" - براساس استناد و استدلال قرآن، حديث، عقل و اجماع، متوليان سرزمین وحی و خادم حرمين الشریفين، باید از ميان مردمان و مردان موحد، مؤمن و متقى باشند و محققا ته مانده خاندان سلطنتى آل‌ سعود و وهابيون افراطى، به هيچ وجه صلاحيت اداره مكه و مدينه را نداشته و ندارند.

پيش از اين، اجداد سعودى ها، کعبه را به صورت بتکده درآورده بودند و روی بام خانه خدا به عیش و نوش و شرابخواری می‌ پرداختند. همچنين شاهان و شاهزادگان عربستان، بارها در مجلس قمار كليد كعبه را مى باختند و يا آن را به قيمت چند جام شراب مى فروختند! اكنون نيز كه حكومت سلطنتى آل سعود به دست مشتى جوان خام و نابخرد افتاده است، اعمال نابخردانه خلف ناصالح تكفيرى هاى افراطى، در حقيقت تكرار بى خردى و سوءمديريت سلف فاسد وهابيت را نشان مى دهد.

قبلا من طى يادداشتی نوشته ام "صداى شكستن استخوان هاى حكومت فرتوت آل سعود به گوش مى رسد" و اكنون با افزايش رو به تزايد فساد در خانواده سلطنتى و وجود اختلافات خانه به خانه ميان شاهزادگان سعودى و تحركات اخير وزير دفاع بى تجربه عربستان كه تماما تحت تأثير وهابيون و متأثر از صهيونيست ها انجام مى گيرد، گمان مى كنم اضمحلال و نابودى حكومت رياض قريب الوقوع خواهد بود.

ظلم به مردم عربستان، بدرفتارى با حجاج بيت الله الحرام، كمك به گروه هاى تروريستى القاعده، طالبان و داعش، تجاوز به يمن و... از جمله امهات نسخه هاى جريان انحرافى وهابيت به عنوان مظهر اسلام آمريكايى در مقابل اسلام ناب محمدى(ص) است. حركت بيدارى اسلامى در جهان اسلام، به عبارتى يعنى بازتعريف ترجمان قيام ملت هاى صالح در برابر دولت هاى ناصالح و زمينه سازى براى تشكيل حكومت جهانى عدالت به كف با كفايت امام عدل است.

به تعبير آيت الله جوادى آملى، در شرایط فعلی و در جامعه اسلامی نباید به فکر دولت‌ ها بود، بلکه ملت‌ ها و ملل اسلامی خود باید به این فکر باشند که حرمین را از اسارت و غارت آل‌ سعود نجات دهند و یقینا نجات و آزادسازى مكه و مدينه از لوث وجود تكفيرى هاى سلفى، "جهاد اکبر" است و اين جهاد فرض عين و عين صواب است.

و اما بعد؛ نسبت به رويداد فرودگاه جده، دو مهم حایز اهميت بيشتر است، اول لزوم وجود هماهنگى و همكارى بيش از پيش بين مسئولين مربوطه در كشورمان براى پيگيرى هرچه قوىتر مساله و دستيابى سريعتر به نتيجه مطلوب و رعايت اقوال مشترك ايشان است، زيرا انجام اين عمل شنيع توسط ماموران معلوم الحال سعودى، از يكسو تایيد و از سوى ديگر تكذيب مى شود! يا از سوى وزارت ارشاد اسلامى، حج تعطيل اعلام مى شود و از سوى وزارت امور خارجه ديپلماسى نرم تجويز مى گردد! و...؛ دوم، به جاى وجود اين همه تفاوت و تناقض آشكار در گفتار و كردار و به نوعى اتلاف وقت، شايسته تر اين است كه سفير عربستان در تهران احضار و ضمن عرض توضيحات و واضحات مربوطه، مساله به گونه اى كه با احكام اسلام در تزاحم نباشد، شبيه سازى و مقابله به مثل گردد، تا همه بدانند كه بازى با دم شيران زنده، كار روبهان مرده نيست.

البته براى عمل به اين وظيفه مهم دينى و ملى، هنوز فرصت باقى است و در صورتى كه مقامات عربستان سعودى، مامورين فاسد خود را به اشد مجازات نرسانند، اين حق براى حكومت اسلامى باقى خواهد بود كه خود راسا اقدام و حكم خدا را درباره آنان اجرا نمايد. اوایل پيروزى انقلاب اسلامى و در زمانى كه مردم ايران تازه نظام شاهنشاهى را از اريكه قدرت به زير كشيده بودند و هنوز كشور ما ثبات، امنيت و توان بازدارندگى كافى و وافى خود را بازنيافته بود، مسئولان وزارت خارجه شوروى سابق با مقامات سفارتخانه ايران درگيرى فيزيكى پيدا مى كنند كه در اين درگيرى، ظاهرا يك روسى، در گوش يك ايرانى مى زند، اما به دستور رهبر فقيد انقلاب، اين اقدام نامتعارف و غيراخلاقى روس ها در تهران مقابله به مثل مى گردد، پخته داند كاين سخن با خام نيست!



*
دكتر محمدتقي فرجي
رییس بنیاد حکمت و اندیشه

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: