به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی مستلزم نظارت مستمر بر نهادهای فرهنگی مجری و تولیدکننده محصولات فرهنگی است، گفت: برای کیفی‌سازی فرهنگ نیازمند نهاد ناظر هستیم و نظارت هم بدون در دست داشتن شاخص ممکن نیست.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر سید هاشم بطحایی گلپایگانی استاد دانشگاه تهران و استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی با تأکید بر ضرورت تدوین شاخصه‌های کیفیت فرهنگی، اظهار داشت: شعار همه دستگاه‌ها و نهادها در حالی «اسلام ناب محمدی» است که انتظار می‌رود در مرحله عمل هم مصداق این شعار به بهترین شکل قابل مشاهده باشد.

وی یادآور شد: بار «اسلام ناب محمدی» به حسب تلفظ خیلی بالا و قاعدتا مفهوم هم با این الفاظ همگام است اما مهم مصداق است. یعنی باید این لفظ و مفهوم، در خارج هم صدق کند و جامه عمل بپوشد. لذا لازم است متولیان حوزه فرهنگ از شورای عالی انقلاب فرهنگی تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هر دستگاه متولی فرهنگ در کشور، شاخصه‌ها و معیارهایی را تدوین کنند که به واسطه آنها سنجش کیفیت یک محصول فرهنگی و ارزیابی تطبیق آن بر اسلام ناب ممکن می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به اینکه آیا مجریان فرهنگی خود می‌توانند در نقش ناظر فرهنگی ایفای نقش کنند یا به ایجاد یک نهاد ناظر مستقل برای نظارت بر مجریان فرهنگی نیاز داریم؟، گفت: این مسلم است که نیازمند نهادی برای نظارت بر حوزه فرهنگ هستیم و اتفاقاً این نظارت و رصد باید مستمر هم باشد. نهاد ناظر بر مجریان فرهنگی باید موقعیتی داشته باشد که رأی او مقبول واقع شود و حتی حاکم بر مجری باشد. یعنی نظرش هم برای مجری هم برای آنها که تحت پوشش مجری قرار دارند قابلیت اجرا داشته باشد.

بطحایی گلپایگانی تصریح کرد: نهاد مجری در شرایطی می‌تواند خود نقش نهاد ناظر را هم داشته باشد که علم، تعهد و تخصص لازم را داشته و معیارها و شاخصه‌های مورد نیاز برای نظارت در دستش باشد. البته مجری باید مقبول و مورد پذیرش جمع و نظریه‌پرداز، متخصص و معتقد به حرف‌های خود هم باشد.

سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشارکت سازمان‌ها و نهادهایی چون آستان قدس رضوی، صدا و سیما، حوزه هنری، فرهنگ و ارتباطات اسلامی و... اوایل خردادماه 94 برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
تواین دنیا و این روزگار تا زمانی که شیطان بزرگ حرف و آخر را می زند صحبت از نظارت کردن لطیفه است جک است
امریکا در سوریه و یمن و............... چگونه بر خورد کرد
در ایران اسلامی البته نه از نوع نابش با کمی شیشه خورده هر جناحی خلاف های هم جناحی خود را در دستگاه های گوناگون ماله کشی می کنند
تا زمانی که جهانیان آمریکا را الگو می گیرنند وضع همینه و................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: